Däckkrängarutrustning.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Johan skrev:
Fasta Axlar är kass. Var finns den billigaste med konor? Gärna med låda under och allra helst ihopfällbar.

den billigaste i Sverige vad jag har hört är på Däckia, typ 700kr, nån som kan kolla upp det?

isåfall är det ju själva avkrängaren som är riktigt intressant och priset på den.
Jag har mailet hemma men taget ur huvet så blev det runt 6-700kr för den,
en sån här alltså
krang.jpg

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
håkan skrev:
den billigaste i Sverige vad jag har hört är på Däckia, typ 700kr, nån som kan kolla upp det?

isåfall är det ju själva avkrängaren som är riktigt intressant och priset på den.
Jag har mailet hemma men taget ur huvet så blev det runt 6-700kr för den,
en sån här alltså

600-700kr låter ju riktigt bra sen frakt då.
Kanske ett gruppköp hos däckia oxå sen då, den balanseraren verkar mer prisvärd.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
P@trik skrev:
600-700kr låter ju riktigt bra sen frakt då.
Kanske ett gruppköp hos däckia oxå sen då, den balanseraren verkar mer prisvärd.

okej... jag ska se om jag hittar in till Däckia själv o kolla...

jag lägger sen upp en artikel i webshoppen för de bägge när jag fått pris från Däckia...

//håkan

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
håkan skrev:
dessa två kan fås för runt 1000kr / paket. sen möjligt + lite frakt också, jag har frågat hur mycket frakten skulle kosta också, men det kan ju inte bli sååå mycket / paket

balans.jpg

krang.jpg

Den andra/dyrare modellen av balanserare verkar inte Zupin ha :(
å andra sidan så ska den ju finnas på Däckia...

Det är exakt samma som jag beställde från Zupin. Verkar som ni får bättre pris dock. Jag betalade 277 Euro för 2 av varje, inklusive frakt och admin. kostnader har jag för mig.... :va
Kan kolla om jag hittar fakturan nånstans....

Man får med flera olika axlar till balanseraren, varav en passar som gjuten i mina fälgar. Gillar faktiskt det systemet bättre än att hålla på med dom där jäkla konerna och skruva åt och fixa... Nu är det bara köra in axeln och balansera....
Jag rekommenderar att sätta nån form av slang el. dyligt runt ringen på avkrängaren för att undvika skavmärken på fälgen...

Jag är grymt nöjd med dom här grejerna iaf... :tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
WestW skrev:
Är inte däckkrängaren stor och klumpig att ta med till banan?
Den går väl inte vika ihop på någotvis?

den är självklart lite bökig, armen går nog att plocka bort , men annars är det svårt att vika ihop den...

de priser jag fått är om man köper minst 20st

Så ni som är intresserade av de här kräng + enkel balans gör sin beställning där och när det blivit minst 20st drar jag iväg en beställning.
Än så länge bara Torkel & jag som ska ha några

//håkan

EDIT: Frakt är antingen en bana nära dig, Linköping eller hem till dig med bussgods

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Beställt och klart :tummenupp

Valde att köra med paketet ifrån mynetmoto, sätter in pengarna ikväll.

Jag beställde utan frakt pga flytt nu i vinter, så antingen hämtar jag den väl på sviestad i vår eller så pm:ar jag dig i vinter och betalr i frakten oxå.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
P@trik skrev:
Beställt och klart :tummenupp

Valde att köra med paketet ifrån mynetmoto, sätter in pengarna ikväll.

Jag beställde utan frakt pga flytt nu i vinter, så antingen hämtar jag den väl på sviestad i vår eller så pm:ar jag dig i vinter och betalr i frakten oxå.

som det står där i texten så är inte exakt pris fastsatt på mynetmoto grejjorna ännu.
Och grejjen är ju den att Zupin, den billigare varianten vill ha 20st beställda paket för att få det priset, samma med Mynetmoto...
så för att att få priset på bägge paketen så måste totalt 40st vilja ha balans+kräng saker..

//håkan

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Det är inga avancerade saker så om ni vill ha ihopfällbara alt. isärplockbara grejor så rekommenderar jag att tillverka själv. Min krängare är home-made, visserligen inte superstabil men den går att demontera isär helt.
Nackdelen när man kränger själv är att det är otroligt svårt att undgå att få märken i fälgarna från krängnycklarna.... Mao inget för pedanten...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
håkan skrev:
som det står där i texten så är inte exakt pris fastsatt på mynetmoto grejjorna ännu.
Och grejjen är ju den att Zupin, den billigare varianten vill ha 20st beställda paket för att få det priset, samma med Mynetmoto...
så för att att få priset på bägge paketen så måste totalt 40st vilja ha balans+kräng saker..

//håkan

Okej,missade det med priset,avaktar lite med betalningen då.
Får väl se vilket gruppköp som flest verkar intresserade av om det inte är så många som vill ha det på mynetmoto så kan jag ju ändra min beställning till köpet på zupin.

Du kan ju pm:a mig när det närmar sig.

MC Doktorn

Guest
Är de inte bättre att anmäla gruppköp via den här tråden och ett sista betaldatum så ser man om man får ihop 20 St ??. :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
2ono skrev:
Är de inte bättre att anmäla gruppköp via den här tråden och ett sista betaldatum så ser man om man får ihop 20 St ??. :)

anmäl ditt köp via http://mcdack.vtr.nu så berättar jag när det har blivit 20st i den här tråden.

enkelt? ja...

EDIT: Förtydligande: Lägg din beställning, betala ingenting tillsvidare, när det blivit nog många beställningar mailar jag ut till alla som lagt upp sina ordrar.

//håkan

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
lagt en beställning på den dyrare varienten :tummenupp

blir ju mycket billigare

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Någon som sett den dyrare balanseraren i verkligheten? Hur spänner man fast konorna, med vingskruvar eller dylikt? I så fall påverkar det balansen också och man måste vara noga med att placera dem 180 grader mot varandra. Kan vara enklare att bara ha en axel att köra in.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Neutral skrev:
Någon som sett den dyrare balanseraren i verkligheten? Hur spänner man fast konorna, med vingskruvar eller dylikt? I så fall påverkar det balansen också och man måste vara noga med att placera dem 180 grader mot varandra. Kan vara enklare att bara ha en axel att köra in.

Inte om axeln inte passar så bra :)

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...