Hej alla. Jag har börjat köra på slicks och ser då att höger sida bak slits mycket fort ungefär mitt emellan mitten och ytterkanten. Jag kört på Sviestad två tärningar och du kan se på bilderna hur det ser ut.
Stötdamparen bak är satt med ett sag på 30 mm med förare och 7 mm utan.
Jag satte också som utgångsläge rekommenderat komp ett varv ut från bottenläge och samma för retur. Som du ser har jag satt ett rött buntband som visar hur mycket stötdämparen har varit ihoptryckt.
Höger sida. Det kanske inte syns riktigt bra på bilden men det liksom rycks loss däcksyta.
Vad jag gjort:
Jag har testat att ställa in mindre retur = ett varv och det var möjligt att det blev lite bättre.
Jag ställde in sagget till rekommenderat för bana mellan de två träningarna. Detta hade ingen synbar effekt.
Data:
Fjädern är nog lite hårdare an normalt då hojen var en ”biposto” , d.v.s. det gick att åka två på den.
Backdäcket är ett Pirelli medium slicks.
Jag väger ca 88 kg ”torr”
Hojen lättat ca 6 kg bak.
Däcksvärmare används.
Däcktryck: har provat 1.9 och 2.1 bak kalla.
Någon som har en ide om vad detta kan bero på?
Stötdamparen bak är satt med ett sag på 30 mm med förare och 7 mm utan.
Jag satte också som utgångsläge rekommenderat komp ett varv ut från bottenläge och samma för retur. Som du ser har jag satt ett rött buntband som visar hur mycket stötdämparen har varit ihoptryckt.
Höger sida. Det kanske inte syns riktigt bra på bilden men det liksom rycks loss däcksyta.
Vad jag gjort:
Jag har testat att ställa in mindre retur = ett varv och det var möjligt att det blev lite bättre.
Jag ställde in sagget till rekommenderat för bana mellan de två träningarna. Detta hade ingen synbar effekt.
Data:
Fjädern är nog lite hårdare an normalt då hojen var en ”biposto” , d.v.s. det gick att åka två på den.
Backdäcket är ett Pirelli medium slicks.
Jag väger ca 88 kg ”torr”
Hojen lättat ca 6 kg bak.
Däcksvärmare används.
Däcktryck: har provat 1.9 och 2.1 bak kalla.
Någon som har en ide om vad detta kan bero på?
Last edited: