Jag lägger en röst på Dunlop Sportsmart (1 och 2).
Jag kör med båda sorterna och är väldigt nöjd så här långt. De funkar bra på gata, bra på bana, bra när det är torrt och bra när det är blött.
Pirelli Diablo Supercorsa SP (OBS det är just SP varianten som gäller, inte att förväxla med mer rena bandäcket SC) har jag kört med nu, väldigt nöjd.
Klistriga på bana, kommer upp i temp bra.
Funkar bra på gata, har dock ej testat i låga temperaturer eller hällregn.
Kör också Supercorsa SP. Grymt förtroendeingivande bandäck som går att åka riktigt fort med samtidigt som det funkar bra på gata. Regngreppet är dock inget att hurra för dock
Jag vet många som är nöjda med både SP och SC2. Flera åker bandagar med sådana och orkar helt enkelt inte kränga av dem inför gatkörningen.
Jag åker Pirelli Diablo Supercorsa SC2, nästan uteslutande på gata. Mer kvickstyrt än "normala" gatdäck då profilen är mer V-formad. Mer gummi i backen vid nedlägg och sinnessjukt mycket grepp jämfört med "normala" gatdäck. Verkar inte ha något större problem med att hålla en hyfsad temperatur (med det av hojtillverkaren rekommenderade lufttrycket) och livslängden vid ren gatkörning verkar alltid bli 250-300 mil.
Detta däck skall absolut inte användas i regn. Totalt livsfarligt då mittendelen av däcket saknar mönster.
Tänk på att en del däck som t.ex. D212 behöver värmas innan körning och det är nog inte många som kan hålla värmen uppe när man kör på gata...
Måste fråga, vet du vad kalltryckey ska vara på ett par sc2? Alltså enl tillverkaren. Monterade precis på ett par idag men hittar inte vad det ska vara för tryck.
Ingen som hunnit testa Metzelers nya M7RR?
Jag har inga aktuella siffror för sista generationen. Jag har försökt snoka lite grann, men jag har inte fått något definitivt svar. Pirelli i ett nötskal...
Det kalltryck jag har använt på mina egna vid gatkörning är Aprilias, Suzukis och Yamahas rekommenderade däcktryck för OEM-däcken och detta är betydligt högre än vad du vill ha på bana (2.5 fram och 2.9 bak). Det enda positiva med detta tryck är att det verkar ge SC2rna en förvånansvärt lång livslängd vid ren gatkörning (250-300 mil), förmodligen för att detta tryck förspänner profilen och bidrar till något mindre kontaktyta vilket håller temperaturen uppe även vid gatkörningens relativt låga belastning.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |