ogge5
Ny medlem
Vad åker civilpoliserna för nån hoj? Bmw där också eller?
du får nog skylla dig själv?
V70 T5 vs Honda CBR900RR Fireblade
enkel matematik... ?
gick det bra när du prova dra snuten i maj/juni?
var väl dig polisen fick preja ikull efter att du kört mot trafiken på e18 vid örebro,
swedie har tagit din "tyck synd om mig tråd" annars kunde han fått läst den så han vet hur han inte ska göra iallafall
Mitt tips är att undersöka om det finns något underlag för att överklaga.
* Be om platsprotokoll och alla övriga protokoll/rapporter.
* Gå in på Rikspolisstyrelsens hemsida och läs igenom hur alla protokoll och rapporter skall vara ifyllda.
* Hittar du några fel så kan ju andra saker vara fel också, t.ex. hastigheten. Överklaga...
* Hittar du inga fel, bit i det sura och var glad. Erkänn och betala.
Jag blev av med kortet för ett par år sedan, men vann i tingsrätten för lite fel i platsprotokollet.
Mvh
Reb0
Tänk så här: om ALLA som råkar åka fast för fortkörning och skulle överklaga, du tror inte att det skulle bli ÄNDÅ dyrare böter då när regaringen inser att alla överklagar till tingsrätten, som kostar pengar??
Min gode vän..
Sverige är ett rättssamhälle där varje enskilld medborgare har RÄTT till att få sin sak provad i domstol! Man skall INTE behöva ta hänsyn till omkostnader för staten för att nyttja de friheter som vi lagstadgat har rätt till.
Om en person blir rapporterad för fortkörning och faktiskt kontrollerar (och upptäcker) att polisen inte följer de regler som är uppsatta för hastighetskontroller så ökar det rättssäkerheten för oss andra, då polisen förmodligen är noggrannare nästa gång och ser till att följa de reglerna som kontrollerande myndighet har ålagt dem att arbeta efter.
För om de inte följt alla reglerna, vad är det som säger att det inte är deras mätning som är fel?
Visst är det som du säger, MEN nu var det inte mätningen jag syftade på heller...eller hur!
De två ggr jag åkt fast för fortkörning (båda med bil) så har det inte funnits någon anledning att överklaga, jag vet ju att jag körde för fort...
Det du säger i tidigare inlägg är ju en uppmaning till att man inte skall begära prövning med hänvisning till statens omkostnader, något som jag finner högst förkastligt. CITAT: Tänk så här: om ALLA som råkar åka fast för fortkörning och skulle överklaga, du tror inte att det skulle bli ÄNDÅ dyrare böter då när regaringen inser att alla överklagar till tingsrätten, som kostar pengar??
Det var alltså detta jag reagerade på, inte just ett enskillt fall. Eller har jag fel? Det var så jag tolkade ditt tidigare uttalande.
Vad åker civilpoliserna för nån hoj? Bmw där också eller?
om alla nekade som åkte dit för fortkörning under en vecka så hadde det inte funnits en polis på vägarna under flera månader dom skulle varit upptagna i tingsrätten
Det är sällan poliser vittnar i rätten numera. De skriver ett PM om ärendet och detta "duger". Med detta slipper polismannen bedriva sina efterlängtade fridagar i en tingssal.
Sen om alla okynnesnekar kommer man till slut att installera en "fortkörningsdomstol" där man enbart hanterar den typen av ärenden. Vad kommer att finansiera den tror ni? Med säkerhet hade böterna höjts med 70%.
Personligen har jag betalt in ett par bakhjuls- och grässprättarböter i yngre år och skulle aldrig i världen neka till något jag har gjort.
Fortkörning är till 95% ett medvetet risktagande.
om alla nekade som åkte dit för fortkörning under en vecka så hadde det inte funnits en polis på vägarna under flera månader dom skulle varit upptagna i tingsrätten
Vi må ha olika åsikter om en hel del saker (dock inte denna), men här fick du till detx devil kommer fram till kassörskan på ICA efter att ha plockat kundvagnen full.
Kassörskan: Det blir 1378,50:- tack.
x devil: VA!!! Det kan inte stämma, vi ses i rätten!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|