Därför blir hojåkare hatade

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Den här tråden lockar fram alla besservisrar ur elevrådets styrelse. Förbannad i trafik, vem har inte varit det????
Jag blir också förbannad på dryga hojåkare ibland för vi är inte heller ofelbara.

Jag kan tycka det är en jävla skillnad att vara förbannad på en medtraffikant och att framkalla en farlig situation när det i själva verket är killen som blir förbannad som gör felet?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag kan tycka det är en jävla skillnad att vara förbannad på en medtraffikant och att framkalla en farlig situation när det i själva verket är killen som blir förbannad som gör felet?

Ja det är löjligt att leka polis på det sättet. Jag pekade fulfingret åt en skäggig HD-kille med skjuts en gång och den fan satte igång att jaga mig, måste erkänna att jag blev lite orolig en stund. Man ska kramas i trafiken :)

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Har aldrig fattat vitsen av att låta mer än man behöver - jag har aldrig monterat ett eftermarknadssystem på mina hojar.

Det är nog med agg mot oss motorcyklister som det är, jag kör hellre 100Km/t och låter som 50 än att köra 50Km/t och låta som 100...

...men så slipper jag även gnälliga grannar!

Sedan måste jag faktiskt säga att customs och retarder låter vääääl mycket under lååång tid!

Och om sanningen skall fram.... Vill du ligga med mig då?!

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
TS:"Varvid jag ruttnar på puckot och tvärnitar. Han blir då tvungen att göra en undanmanöver med en hand i luften...... Jag var inte i vägen."

Jag får inte heller ihop ovanstående mening, du tvärnitar, varför måste han göra en undanmanöver om du inte var ivägen?

Smagatusk

Guest
Men, jag var ute för en grej för ett tag sedan. Kom körande i bil på en mindre väg och ser att polisen har fartkontroll i motsatta riktningen. Möter en sporthoj en stund senare så jag blinkar med helljuset för att varna för snuten. Hojföraren höjer då fingret som svar! suck...

Men nog önskar en liten, liten del av dig att han fick dryga böter av Kling o Klang längre fram?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Om du inte var ivägen...hur kommer det sig att han va tvungen att göra en undanmanöver med en hand i luften? Fundera på den du..

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
Hittar ingen båthamnsvägen i Åkersberga. Det finns en båthamnsvägen i Stenhamra. :va

:glömdet

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
... Sen förstår jag inte hur du tänker när du leker polis med dina BARN I BILEN!!!!!!! :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

då har du å gnälla på alla MORSOR, fan här i villa området i kör dem VÄRST av alla, morsor med barn borde ändå veta att ta de lugnt....

En sak har jag lärt mig av den här tråden.

Förvånansvärt många slutar läsa efter första sidan :va

har ju inte ens blivit sida nummer 2 än...

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Vad vinner man på denna tråden? Kunskap? Om vad? Den ena "vise" efter den andra kommenterar om vem som är "dummast" och predikar om vad man bör göra och inte.

Tycker tråden kan stängas!

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Vad vinner man på denna tråden? Kunskap? Om vad? Den ena "vise" efter den andra kommenterar om vem som är "dummast" och predikar om vad man bör göra och inte.

Tycker tråden kan stängas!

Man kanske vinner att föraren av bilen som skrivit i tråden eventuellt
fattar att han reagerade på fel sätt?

Oavsett vad man kan tycka om hojåkarens beteende med armen/fingret?
så hade bilföraren väjningsplikt mot all trafik på den vägen han skall ut på
oavsett hur många bommar, 30, långsamtrafik, barn, övergånsställe osv.

Att han dessutom väljer att tvärnita när hojåkaren uppenbarligen
tyckte att det var dumt att ens köra ut framför hojen
fastän bilföraren är hojåkare själv gör det ju mycket märkligt.

Hur ska vi få vanliga bilister att förstå att inte köra ut framför hojar
när dom har väjningsplikt när en som kör hoj själv gör det och dessutom
tycker det är helt okej att tvärnita så att hojåkaren fick göra en undanmanöver.... ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati