Därför blir hojåkare hatade

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
shbladet2.jpg

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Haha vad störda ni är! Jag blir ta mig tusan aldrig arg i trafiken, inte ens när jag blir nästan påkörd. Däremot skulle jag nog bli det om någon medvetet försöker döda mig ...

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
konverterarade?

spelar väl ingen roll om han har 75% kvar av körbanan att köra på. Om en bils fartvektor korsar min så kommer jag att tänka på:
"kör som om alla försökte köra på dig"

Kanske lite det TS försökte bekräfta och styrka.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Är lite halvimpad av hojåkaren som lyckas göra en undanmanöver med en hand i luften...

Smagatusk

Guest
Den ena "vise" efter den andra kommenterar om vem som är "dummast" och predikar om vad man bör göra och inte.

Tycker tråden kan stängas!

Du..? Det är ett vanligt förekommande fenomen i ett diskussionsforum.
:rolleyes:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Det är sådana som du som orsakar allvarliga olyckor i trafiken, som ska låsas vara någon form av ordningskonstapel. Låt Pajasen på hojen sköta sitt (det tar ut sin rätt till sist) så sköter du ditt, så kommer alla hem lite mer helskinnade.

Exempel:
Värsta sortens trafikanter är de som tror sig veta bästa. Kommer någon fort i vänsterfil på motorvägen och högerfilen är tom kan väll trafikanten framför i vänsterfil byta fil istället för att envisas ligga kvar med motiveringen: "man får ändå inte köra snabbare här"

Man vet ADLRIG vilken bakomliggande orsak som finns för någon att köra fort. Kanske ligger någon i diket som behöver hjälp eller så börjar sporten snart på tv:n hemma, oavsett så är ingen annan är Polisen rätt man/ kvinna att avgöra vad som är rätt och fel.

Str3 R

Guest
Jag ser att trafiken nästan står stilla. En bil ska svänga vänster in på min gata, jag passar då på att sakta rulla ut på Båthamnsvägen, men hinner inte riktigt fram innan MR Hard ass kommer med sin "Coola" Monster, jag är ju lite aningens i vägen för honom så han snabbar sig att göra tecknet "WTF håller du på med" Varvid jag ruttnar på puckot och tvärnitar.

Jag har en fråga till TS så vi vänder på steken:
Nu är du hojföraren, hur tänker du i samma situation eftersom rollerna är ombytta?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati