En gång är ingen gång, men eftersom det alltid ska kommenteras ang avståndet till banor från Stockholm så fort det ges tillfälle så är det gnäll.
Och ja, jag inser att iom med den bedömningen så gnäller även jag, fast på er som gnäller.
Katten på råttan...
och råttan på nötet
För det första så måste man ju då fråga sig, du VÄLJER en bana som ligger längre bort, du tycker inte det är en skillnad jämfört med att det INTE FINNS en bana närmare ?
För det andra: Gör det ont att folk från stockholm önskar få en ordentlig bana till sitt närområde ? med tanke på att stockholm med stor marginal är det länet med FLEST antal motorcyklar / km2 i sverige (6,15 mot närmaste andra län skåne 3,37).
klart som fan att det gnälls om att det inte finns någon bana, det gör ju inte det.
hade det funnits en bana så hade man inte gnällt på det, det hade gnällts på något annat som att det kostar för mkt eller att den inte är öppen osv.
Att det motorcykeltätaste området i sverige inte har en bana är väl inte direkt en fördel för oss som vill köra mc men inte kan tänka sig att dra 40 mil tur o retur, skaffa bil med krok, släp osv för att kunna forsla sig dessa milen.
hade en bana funnits i mitt närområde så hade jag också tittat på det, nu gör det inte det så då är det inte en option att sätta sig i en bil och köra till närmsta bana. Jag har inte tid att lägga 6 timmar i transport last loss och sedan få köra i 1 timme vänta i 3. betala x kr i avgifter. för mig är det bara ren idioti.
Jämfört med att sätta sig på hojen köra 20-30 mil på det lokala vägnätet istället.
Så Ricken ditt val att köra där går altså inte att jämföra.
Det är ditt frivilliga val att köra längre än vad som du behöver för att få köra på en bättre bana.