Då har egot fått sig en törn :-(

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det kunde knappast gått bättre med en annan hoj, du överlevde ju...

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det finns gott om snabba bilar där ute. En cbr 600 är inget under av kraft uppe i fart så nog hade det annorlunda om du suttit på en R1:a eller liknande.
Var glad att det inte var en 740, för då hade det varit riktigt skämmigt.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Rakt fram med bilen kan ju vara kämpigt med MC.

Alla MC jag rejsat med har släppt när man når 300 km/h om vägen är smal.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Det där är ju lika kul som att se färg torka....

Nä det kan jag hålla med om, det är inte alls samma spänning som på MCn, sitter man med antispinn, antisladd, ABS, bra downforce och 300 mm breda däck i varje hörn på bilen så känns inte heller okända kurvor i 200 km/h så spännande som på MCn då man alltid funderar på lösgrus, löv, olja, smådjur, potthål eller annat på/i vägytan.

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
Nä det kan jag hålla med om, det är inte alls samma spänning som på MCn, sitter man med antispinn, antisladd, ABS, bra downforce och 300 mm breda däck i varje hörn på bilen så känns inte heller okända kurvor i 200 km/h så spännande som på MCn då man alltid funderar på lösgrus, löv, olja, smådjur, potthål eller annat på/i vägytan.

Vad kör du för rolig bil :yoparty :banana

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Vad kör du för rolig bil :yoparty :banana

Dieselkombi till vardags, och en rättstyrd vässad Supra av europamodell när vädert är fint.

På MCn är jag sjukt feg, en sak är väl på bana där man vet vad det är för underlag om man drar på, men på vanlig väg där sväljer jag egot och drar av på gasen på MCn, det behövs ju bara ett släpp en millisekund så är man historia på MCn.

Bilen har man ju mycket mera marginal om det finns skador och grus på vägen.,

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
Dieselkombi till vardags, och en rättstyrd vässad Supra av europamodell när vädert är fint.

På MCn är jag sjukt feg, en sak är väl på bana där man vet vad det är för underlag om man drar på, men på vanlig väg där sväljer jag egot och drar av på gasen på MCn, det behövs ju bara ett släpp en millisekund så är man historia på MCn.

Bilen har man ju mycket mera marginal om det finns skador och grus på vägen.,

Blir lite svagt avundsjuk på dig nu :)

Vill me ha råd med en rolig bil att leka med!!
Att motorsport ska vara så dyrt :huvet

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Bara o växla ner så blåser du ju om han, 200 är ju pendlingsfart för 600a.

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Ja och det är ju bättre att gasa satan förbi fartkameror och ge ännu högre statistik på att mc åkare kör för fort förbi fartkameror och ev kommer att få en stor jävla regplåt där framme eller dylikt än att slå av på farten och skita i att komma före honom?

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Jo man vet ju vart alla pengarna försvinner....

Var ute med MCn idag ca 20 mil.... åkte mindre vägar... i några böjjar hade nattens åskskurar/skyfall dragit ut en massa grus/sand på asfalten mitt i kurvorna, inte skoj alls, då behöver man massor med marginal när man sitter i sadeln.

Kurvor som var pefekta igår är helt plöstligt livsfarliga idag, det är det som gör mig feg på MC.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D

Ett ord: Konservburk

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Skulle tipppa på att han fått spö av en bil eller nått.....?

Ja det verkar så...

Jag hade en FZ6-S tidigare som jag torskade med mot en ybertrimmad
saab 9-3 viggen.

Körde inte moppe på en vecka efter det :)

För två år sedan hade jag o andra sidan en gixxer 1000 K2 med acrasystem och powercommander som var ganska rapp som jag råkade hamna precis vid sidan om en GT2:a på en rak o fin motorväg. Han hade inte mycket att komma med.

Nej riktigt snabba bilar får man nog ha literhoj om det ska vara lönt att köra ikapp med.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy