Då har man hamnat i tidningarna...

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Riktigt otäck historia. Att bara se en älg stå vid vägen ger en en olustig känsla. Krya på dig och även om det gör ont ska du kämpa hårt för bästa rehab!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Ajfan Vladde. Tur det var en liten älg. Krya på dig och kämpa hårt med rehab. Lill-blejden finns väl iaf kvar när benet är helt?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Tur i oturen låter det som, krya på dig!

För övrigt, visst är det en TGB13 som hojen står lutad mot på bilderna?

Tror mer det är bilen som lutar sig mot CXen. Den har mer combat experience och fler kills på sitt samvete...

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
1. Hur gick det för älgen??
2. Du körde för sakta! annars hade du hunnit framför älgen! Men kör inte för fort för då träffar du den nästa!!
Krya på så hoppas jag vi ses på vägarna nästa år!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fyfan.. vilt är verkligen obehagligt.

Skönt att du ändå hade "tur" i oturen, framförallt att det kom annat folk fort som hittade dig. Blir ju mörkt fort och hamnar man ute i terrängen då så.. ja... :3freak

Krya på dig.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
oförskämt att hojen ser ut att ha klarat sig bättre än du! Men "tur" i oturen att det hände i slutet av sässongen iaf!
Skyddskläder är bra skit. Försök att inte ha allt för tråkigt på sjukan nu så ses vi i vår på en annan hojtyp ;)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag har viltnojja efter att nästan klippt ett vildsvin... hittade hårtussar på fotpinnen efteråt :3freak

Glad att höra du klarade dig skapligt bra, hade kunnat bli mycket värre... Krya på dig...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hm, får mig att ångra mitt senaste svar till dig även om min avsikt var att uppmuntra...

Du får sluta med dina morbida ordlekar! Självmordspilot, dödsmaskin etc. Självuppfyllande profetia vi gärna är utan...

Får väl säga det att jag har nog aldrig varit så taggad på att uppnå nånting som när jag låg på rehab. Nu stod förvisso Volvo på älgen som rullade i vägen för mig. Hur absurt det än låter så var det bra roligt emellanåt. Det är tämligen intressant att bokstavligt talat känna hur kroppen tar itu med att läka och komma igen.

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Shit, orolig som fan för älgar på kvällar, läskigt på småvägar om ingen kommer som kan hjälpa. Du hade tur där iaf, krya på dig

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Krya på dig. Smällde själv ett rådjur med bil nån vinter sen, det går så jäkla snabbt. Tänka att man ska väja i såna situationer är bara att glömma.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Krya på dig! Bor i Landvetter och där jag bor ser vi älg som knallar över vägen var och varannan dag just nu. Riktigt läskigt då de inte tar någon som helst notis om fordon.

Måste erkänna att jag tycker det är lite märkligt:confused: Något under evolutionen måste klickat eftersom viltet inte kopplar konceptet med en stor massa som åker rakt på dom.

tommi

Guest
Skönt att du inte fick mera skador :) om man ska se nåt positivt så är det väl att nu blir det en massa :ligga och det är ju populärt på sporthoj :fakta Hälsa sköterskorna att dom kan starta en tråd härinne!:banana:banana

Krya på dig och hoppas att det inte blir komplikationer med läkningen.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
skönt att det trots allt inte blev värre än det nu var!!
en död älg är en bra älg anser jag (2 älgar och ett rådjur på merit listan på 2 hjul.....)
var gång jag ser en älgadjävel så stannar jag och plockar upp nått som går att kasta på fanskapet under utstötande av gutturala läten- kanske den lär sej nåt iom detta.......

krya på dej!!

//jj

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Krya på dig! Bor i Landvetter och där jag bor ser vi älg som knallar över vägen var och varannan dag just nu. Riktigt läskigt då de inte tar någon som helst notis om fordon.

Måste erkänna att jag tycker det är lite märkligt:confused: Något under evolutionen måste klickat eftersom viltet inte kopplar konceptet med en stor massa som åker rakt på dom.

Älgar har inte direkt några fiender i sverige så de behöver inte fly. Speciellt inte södra sverige där det är ont om varg.
Men annars tycker jag också att de borde snacka med varandra och varna för bilar och gubbar i orange keps och väst.

Till TS: Krya på dig!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Och jag brukar fundera "tänk om en ren eller älg springer ut på vägen från ingenstans" när jag befinner mig uppe i Norrland och sitter bakom ratten på en gammal Honda Civic från -86. Inte för att jag inbillar mig att en modernare bil gör någon större skillnad alla gånger. Här nere i Skåne funderar man lite på vildsvin och rådjur möjligtvis. Här är å andra sidan ett rätt öppet landskap. Nu är det den tiden på året där man verkligen bör tänka sig för när det gäller vilt.

Tur att det inte gick värre än det gjorde i den här olyckan. Hoppas att du blir fullt återställd efter operation och rehabiliteringen. Man märker i texten att du förstår vilken tur du har haft. Som en annan sa. Gå och köp dig en trisslott eller två! Tänk vilken historia du kan dra vid middagsbordet för främlingar och dina barnbarn i framtiden :tummenupp

Tjita1

Guest
Jösses, ett rådjur sprang ut framför mig engång, men jag missade, blev dock så rädd att jag nästan fick byta byxor efteråt. Man inser verkligen vad som kan hända. Jag menar, älgar för all del, man lär nog få en flygtur av ett rådjur också om man inte har en jäkla tur.
"Skönt" att du "bara" bröt benet och inte typ nacken eller ryggen. Krya pårej!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept