Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
nu lät du fan som majoriteten av att elever, vilket iof inte behöver vara negativt men att kunna tänka källkritiskt e tydligen en sällsynt gåva bland elever
Det är givetvis deras lärares fel. :tungan
När jag gick i skolan fick i alla fall jag lära mig att källhänvisning, källgranskning och källkritik var A och O. Vi fick också lära oss att man inte skall lita på vad som skrivs i tidningarna.

Det var inte aktuellt att prata om information man kunde hitta på internet... :brynad

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fanns internet på farbrors tid?
Internet, du skojar...?!
Det fanns knappt telefoner med knappsats och det fanns inte trådlösa telefoner (till fasta nätet då alltså! Vi fulimporterade en från USA och Televerket höll på att få spel, de hade monopol på att sälja telefoner).
Det var en revolution när Commodore 64 / C64 / VIC-64 kom och man kunde programmera ett ping-pong spel i BASIC.

5 LET S = 0
10 MAT INPUT V
20 LET N = NUM
30 IF N = 0 THEN 99
40 FOR I = 1 TO N
45 LET S = S + V(I)
50 NEXT I
60 PRINT S/N
70 GO TO 5
99 END

Spelen kunde man spara på kassettband som en ljudfil, brrrripppp, brrrrrrr, piiiiip...
Internet..... bahhhhhhhhhhhh... humbug.

Meningar började med versal och brb och lol var nåt man trodde folk med nån typ av störning uttalade.
Det var på den tiden man utvecklade sociala skills, man kunde nämligen inte sitta bakom ett tangentbord och vara kaxig.
Man fick leta upp information själv och kunde inte "googla". Information fick man läsa sig till i Focus (NE fanns inte heller, inte ens i bokform).

Det var upp till bevis "paw rihk-titt"

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
asså du måste ju vara lika förvirrad som vbk, jag står för fan också med på listan
Håller med dig. Silverfisken måste vara äldre än jag.
Dessutom skulle vi ju räkna med respektive så vi kan nästan dubbla antalet.

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Hoj
2 små
C64 kostnad 2000-2500:-kr (på den tiden) och 64kb ram minne.....
Amiga 500 kostnad 5000-5500:- på den tiden för 512 kb ram minne. Sedan kunde man köpa till extra minne (512 kb till så du fick en hel MB i interninne (en tusendels GB) ... Kostnad? Bara 1000:-... Det var tider det:) Har fortfarande 2st 64or och en Amiga liggande..... Ibland får jag något ryck och riggar upp maskineriet och "avnjuter" de fina spelen. Super Hang On (RR-spel) till Amigan är en gammal favvis.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA