Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
jo det är ett alternativ som faktiskt stämmer överens med min utb. men det är inte aktuellt just nu, Dock vill jag påstå att en bra lärare rör sig lika mycket på en förskola som i ett klassrum. Planen har alltid varit att börja 25% nu i mars å sen gradvis öka efter förmåga. För att underlätta det hela kommer jag byta en avdelning med enbart 5-6 åringar (alla andra avdelningar har blöjbarn). Jag måste ha möjlighet att både kunna stå och sitta beroende på vad som känns bäst för knät, vilket komiskt nog jag har möjlighet till som förskollärare.

Jag hade kunnat köpa försäkringskassan syn på det hela om jag hade varit vid slutet av min rehab /nu blir det inte bättre än så här. MEN jag har gjort framsteg för varje vecka som har gått sen jag äntligen fick en ortos och kunde börja träna benet ordentligt.

Lek med tanken att jag idag blir utförsäkrad: jag tvingas säga upp mig ifrån mitt jobb, 5 veckors karens innan a-kassa, sen ska jag lyckas hitta ett nytt jobb (givetvis kommer jag då söka jobb som lärare) å då ska jag konkurrera mot andra utbildade friska individer = nada chans. Även om jag skulle söka ett jobb som t ex teleförsäljare har jag vääldigt svårt att tro att någon skulle anställa mig om likvärdiga fast friska individer finns tillgängliga.

Så istället för att ge mig några månader till och låta mig återgå till mitt jobb å äntligen kunna sluta vara en ekonomisk belastning för samhället är det tydligen bättre att tvinga mig lämna min tillsvidare anställning å hoppas på att kunna hitta ett jobb.

Men det nya fina Arbetarpartiet har väl satt en maxgräns på hur länge man kan vara sjuk innan man slussas vidare till ingenting.

Tom en inbiten kommunist som jag inser varför man gör det, men att ens hävda att det är någon omtanke om sjuka och svaga är ju galet.

Säg som det är i stället , att vi inte har råd.

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Men det nya fina Arbetarpartiet har väl satt en maxgräns på hur länge man kan vara sjuk innan man slussas vidare till ingenting.

Tom en inbiten kommunist som jag inser varför man gör det, men att ens hävda att det är någon omtanke om sjuka och svaga är ju galet.

Säg som det är i stället , att vi inte har råd.

Och varför har vi inte råd?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du... För jag tror faktiskt du röstade på alliansen och inte SD.

Jag kan ha fel men hoppas verkligen inte det.

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Du... För jag tror faktiskt du röstade på alliansen och inte SD.

Jag kan ha fel men hoppas verkligen inte det.

Fel min käre vän. För visst kom väl rotavdraget åter på tapeten ett tag innan jag var kapabel till att rösta?

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
jagg silver jag fryser men nu blev jag varm å go igen.

Ja du GT vart pengarna tar vägen kan man ju undra, som ett exempel valde skolverket att spendera 351 miljoner kr på "matematiksatsningar" för att förbättra svenska elevers matematikkunskaper. Dock har inte pengarna gått de se om behövt stödet som mest dvs. de svaga eleverna. Pengarna har gått till skolor där resultaten redan är höga. Ett exempel på ett jäkla slöseri på pengar som verkligen behövs inom andra delar av skolvärlden.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!