Steny skrev:
Allt detta ingår i priset, ang arrangemanget så upplåter Mc Norr banan och gör inte reklam för att det är föråkare och speciellt många regler utan allt är på eget ansvar.
HST
Ja om allt vore så lätt, men någon bär alltid ansvaret.
MC norr/eller vem som helst som nu hyr av banägaren.
Det finns endast två allternativ, i alla fall för mig.
1 Banägaren är ansvarig för körningen
2 Arragören är anvarig för körningen
Nr 3: att var och en skulle vara ansvarig håller inte, iaf inte i Sverige. Och jag tror inte att så skulle vara fallet i Finland heller.
Visst är det åkning på egen risk, inget snack om detta.
Men om det tex skulle fara ut en full person på banan och det händer en allvarlig olycka där fler än den fulla personen skulle komma till skada kommer någon av dom två ovannämnda att bli ansvariga. För vem är arragör & vem har släpp ut den personen på banan.
Jag som oskyldig förväntar mig ju inte direkt att man/vi ska ha onyktra chafförer efter banan. "Någon" måste ju se till så att detta inte sker. Denna gång handlade det ju inte om någon som var onykter. Men vi var trots allt i ett land där det Svenska språket inte är så gångbart.
Vi tackar Lasse för att hans kundskaper i det utlänska språket höll, denna gång.
Men vi ska inte se allt från den negativa sidan, utan också berömma Mc Norr. Dom försöker göra någonting bra. Men det finns alltid saker som man kan tänka på och göra bättre till nästa gång innan det händer värre saker.
Dom kan också få en stjärna i kanten, eftersom dom som enda Mc handlare i norrland har tagit fasta på att arrangera bankörning för alla. Vilket i alla fall jag ser som något posetivt.
mvh Johan.