Då var det klart då. Ett styck TZ250 inhandlad.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Stor-Palle har ägt den, men vet inte om han körde den något innan Fredde köpte den av honom.

Aha, det var DET som var felet. Det saknades ett namn i "Roberts/Gibernau/Watz/Ronnie Nielsen-Ourö/Ohlander"-raden. :näsblod

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Grattis som fan! Ditt förvärv tänder min motivation lite extra. Jävligt kul att det blir fler blåbär. :tummenupp

Problemet är att du alltid kan skylla på maskinmaterialet om du får stryk. :D
Vad fan ska jag skylla på? :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:

Hehe, Nytekniks moppe har ju gjort 1.39 på anderstorp, så ni har en del press på er nu :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:

Du kan säkert komma på något. Om inte, konsultera Nr:18 så tittar han i stora bortförklaringsboken.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Hehe, Nytekniks moppe har ju gjort 1.39 på anderstorp, så ni har en del press på er nu :tummenupp

Nej, det är bara mina toppar som har suttit på Robert Eks EM-hoj. Vad min hoj har för ursprung innan Flathaug vet jag faktiskt inte. Vore kul att veta. Men att det inte är en ex-EM eller -VM hoj är ställt utom allt tvivel: 79 hk på bakhjulet.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Flathaug är det han som innan han började med road racing åkte bob i OS?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Oh boy! :kär

Om jag skriver på ett papper om att du får ta en njure av mig om du behöver den, får jag provköra cykeln då?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Grattis som fan mannen! Ska bli kul att kolla/lukta/höra på den där i sommar! :yoparty

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
McB skrev:
Du kan säkert komma på något. Om inte, konsultera Nr:18 så tittar han i stora bortförklaringsboken.
Den boken fick Chrille på sviestad och han har inte lämnat tillbaka den. Tyckte att han tittade extra långt bak i den när han skyllde på att kedjan kuggade över så att han vurpade......

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Den där kommer du få många trevliga mektimmar tillsammans med... om man nu tycker om sådant. Men det ska bli trevligt att äntligen få sällskap i depån. Blir det någon matlagning?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Oh boy! :kär

Om jag skriver på ett papper om att du får ta en njure av mig om du behöver den, får jag provköra cykeln då?

Vi får väl göra ett test om jag kan ha dina njurar först. Sedan får vi se. :tummenupp

Nr:18 skrev:
Den boken fick Chrille på sviestad och han har inte lämnat tillbaka den. Tyckte att han tittade extra långt bak i den när han skyllde på att kedjan kuggade över så att han vurpade......

Stod inte kedjebiten precis efter den felvända termostaten? Har bestämt för mig det.

Macho Woman skrev:
Den där kommer du få många trevliga mektimmar tillsammans med... om man nu tycker om sådant. Men det ska bli trevligt att äntligen få sällskap i depån. Blir det någon matlagning?

Med tanke på att man får räkna med dubbelt så mycket skruvtid som körtid om allt går som det ska så vete tusan om jag hinner laga mat. Kanske kan bli på ett SO eftersom Luff inte tycker 250 Racers är ngt att tävla med i SO....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Goodstuff skrev:
Vi får väl göra ett test om jag kan ha dina njurar först. Sedan får vi se. :tummenupp

Stod inte kedjebiten precis efter den felvända termostaten? Har bestämt för mig det.

Med tanke på att man får räkna med dubbelt så mycket skruvtid som körtid om allt går som det ska så vete tusan om jag hinner laga mat. Kanske kan bli på ett SO eftersom Luff inte tycker 250 Racers är ngt att tävla med i SO....
Termostaten kunde jag vid tillfället bevisa, det är den stora skillnaden....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt är väl termostater något man har på touringcyklar eller har jag fel nu? :va

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Stort grattis!

Vad härligt att det blev en affär. Du ville ju så gärna ha en racer. Visst är det skönt att verkligen göra de där sakerna som man går runt och funderar på så mycket? Nu gör det liksom inget om man kommer först eller sist, man är med istället för vid sidan av och det är det som räknas.

Har du några funderingar kring färgsättning? Om inte så får du här några förslag, samtliga ikluderar givetvis röda sifferbottnar.
Hamburg-Reperbahn: Grön/Grå/Svart.
Barcelona-Las Ramblas: Gul/Svart/Grön.
Amsterdam-Red Light: Röd/Rosa/Vit.

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Goodstuff skrev:
Har idag gjort klart med ägaren av bifogat fordon om en överlåtelse av cykeln mot en påse pengar. :D
Hojen körs hit så snart garage har hittats. :banana

Tack till Nordgren som förmedlade kontakten.

Hojen är Fredde Watz gamla 96:a uppdaterad till 99:a med Öhlins, ISR ok och skivor, Jolly Moto pipor, Jansbergtoppar och annat godis. :kär

Nu gäller det "bara" att lära sig skruva och köra. Kan ju inte vara så svårt. :rolleyes:

Hjälp! Vad fan har jag givit mig in på???

Ett riktigt stort grattis. Jag anser att du är den som klart har fått mest racerhoj för pengarna. Förresten skulle det inte följa med två extra sett hjul?
Nu väntar jag på mitt stora jävla flak finöl, inte för att jag dricker men man kan ju alltid fylla konkurenterna eller sälja för att köpa kolvclips.

Axxexs skrev:
Såg han som ägde den hojen innan köra en gång (Våler 2001) å då körde han snabbare än vad Watz gjorde!

Tror han vann och fredde kom trea.. Grymma uppställ på bakhjulet och ibland kom han in i svängarna med bara framhjulet i backen, på regn!!

Ronnie körde grymt. Det var ett märkligt race då det slutat att regna men började igen för att sen sluta och banan var nästan helt torr när vi gick i mål. Ronnie körde som många andra på regndäck som brann upp. Fredde blev sju kommer jag ihåg eftersom jag tog honom näst sista varvet (enda gången jag kört om fredde på ett race, det var bättre med skuret slicks bak än regndäck. Vi körde båda regn fram) Kolla våler 2001 på SO sidan
http://www.karlskogamotorstadion.com/so/so.htm

GSXR1100R skrev:
Ja nu lär vi få höra tjatet ifrån smatterklubben, du hade ju en riktig traktor och så ska du fjolla runt med en tvitaktare :mad:

Du har ju också en hoj med en riktig motor som tänder varja varv, eller tror du att din GRC Minimoto är en diesel?

Axxexs skrev:
Flathaug är det han som innan han började med road racing åkte bob i OS?

Nej det är Roger Ruud och han åkte inte bara bob utan körde också backhopp, men läkarna stoppade honom från backhoppningen för att han brutit för många ben i kroppan så han började med roadracing istället och vann Norska Mästerskapen 1990 i 250cc. Jag tror det var efter det han började med bob. 2001 köpte han tillbaka sin Yamaha TZ250 som han funnit NM med 1990 och började tävla. Till 2002 köpte han en ny 2001 som japanerna hittade åt honom, hojen hade stått och skräpat i Sverige på Yamahas lager...

Goodstuff skrev:
För övrigt är väl termostater något man har på touringcyklar eller har jag fel nu? :va

Helt riktigt. Men finns på de flest modifierade landsvägsmotorcyklarna som förvirrar sig ut på racerbanorna.

När man var liten fick man rita bilder till telefonkatlogen med motiv om att stoppa sabbet mot telefonkiosker. Barnen borde idag istället få rita bilder med motiv på att stoppa körning av modifierade landsvägsmotorcyklarna på racerbanorna.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!