Då var det klart då. Ett styck TZ250 inhandlad.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
Stort grattis!

Vad härligt att det blev en affär. Du ville ju så gärna ha en racer. Visst är det skönt att verkligen göra de där sakerna som man går runt och funderar på så mycket? Nu gör det liksom inget om man kommer först eller sist, man är med istället för vid sidan av och det är det som räknas.

Har du några funderingar kring färgsättning? Om inte så får du här några förslag, samtliga ikluderar givetvis röda sifferbottnar.
Hamburg-Reperbahn: Grön/Grå/Svart.
Barcelona-Las Ramblas: Gul/Svart/Grön.
Amsterdam-Red Light: Röd/Rosa/Vit.

Nu vill jag bara ha hem cykeln så att jag kan provsitta och klämma, titta, känna, förundras, förfasas och dreggla lite. Se om jag får igång den etc. etc.

När det gäller färg blir det nog silver i år men jag är helt inne på Mattias linje med Yamahas "orginalfärger" även om de inte är lika lockande och exotiska som dina förslag. Las Ramblas är ju inte helt fel men Red Light får du behålla själv. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nordgren skrev:
Ett riktigt stort grattis. Jag anser att du är den som klart har fått mest racerhoj för pengarna. Förresten skulle det inte följa med två extra sett hjul?
Nu väntar jag på mitt stora jävla flak finöl, inte för att jag dricker men man kan ju alltid fylla konkurenterna eller sälja för att köpa kolvclips.

Jag hoppas att jag kan köra hojen till en del av vad den kräver och kan men det återstår att se. Det var två set fälgar med enligt Jesper och med tanke på att det är ISR prylar, Öhlins etc som jag inte trodde från början så går det på ett ut. Dessutom är det ju massor av oanvända delar som packningar, belägg etc med så det går kanske på ett ut.

Ska se till att Jesper köper med sig den finaste öl Danmark har att erbjuda, fast ska du hälla det i konkurrenterna kanske du vill ha ful-Elefantöl? :va

Nordgren skrev:
Helt riktigt. Men finns på de flest modifierade landsvägsmotorcyklarna som förvirrar sig ut på racerbanorna.

När man var liten fick man rita bilder till telefonkatlogen med motiv om att stoppa sabbet mot telefonkiosker. Barnen borde idag istället få rita bilder med motiv på att stoppa körning av modifierade landsvägsmotorcyklarna på racerbanorna.

Nu kommer Nr:18 med stora fyrtaktssläggan! :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mattias lack/dekorförslag är helt über outstanding, du kommer att bli snyggast i sandfållan...

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Goodstuff skrev:
Nu kommer Nr:18 med stora fyrtaktssläggan! :D
Jag står över en sån diskussion, men jag står beredd när hojen straffar dej. Sen tycker jag det är lite patetiskt av förarrepresentanten att hålla på med såna påhopp. :rolleyes: Vem representerar han? ALLA rr-åkare eller tvitaktsmaffian?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nr:18 skrev:
Jag står över en sån diskussion, men jag står beredd när hojen straffar dej. Sen tycker jag det är lite patetiskt av förarrepresentanten att hålla på med såna påhopp. :rolleyes: Vem representerar han? ALLA rr-åkare eller tvitaktsmaffian?

Att hojen kommer att krångla får man räkna med när man har 320 literhästar, lågt räknat, jämfört med 200 literhästar, högt räknat för din hoj. :tungan

Jag tycker om alla motorcyklar som tävlar oavsett fyrtakt, tvåtakt, diesel eller wankel. Du har ju dock en förkärlek för att hoppa på tvåtaktarna.
Jag tycker vi alla ska kramas som en stor familj.
Tror dessutom att Nordgren gör mycket bra för alla RR-åkare i Sverige.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Jag tycker om alla motorcyklar som tävlar oavsett fyrtakt, tvåtakt, diesel eller wankel. Du har ju dock en förkörlek för att hoppa på tvåtaktsåkarna.
Din förbannade fredsivrare.

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Nr:18 skrev:

Härligt att andra får hålla på med påhopp men inte jag... Kanske skulle man gömma sig bakom något patetiskt alias.
Jag lägger ner mycket tid för alla som kör roadracing även om jag mest är intresserad av att de som är unga ska få en så bra chans som möjligt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nordgren skrev:
Jag lägger ner mycket tid för alla som kör roadracing även om jag mest är intresserad av att de som är unga ska få en så bra chans som möjligt.
Vilket du givetvis ska ha credit för, som man säger på engelska.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Därtill ska du ha ett gigant-tack för vevhuset du sålde till mig för snart ett år sen. :hej

(Det här är spam, jag vet. Men jag hyllar en 250-räseråkare, ju. Nästan on-topic...)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nordgren skrev:
Härligt att andra får hålla på med påhopp men inte jag... Kanske skulle man gömma sig bakom något patetiskt alias.

Nr18 är ingalunda undangömd men det kvittar ju i det här fallet
- Varför skulle inte Nordgren få få käbbla om tvåtakt kontra fyrtakt när alla andra gör det?? Vi har ju haft den fajten länge nu och vi har alltid kunnat hålla det humoristiskt innan just för att vi sköter oss??

Skärpning Humlan, vill Nordgren mecka hela nätterna så får han det :hihi

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Gött med en riktig hoj! Grattis! Jag var själv fruktansvärt sugen att kränga av alla Apriliagrejor och sälja min själ åt den enda sanna motorcykeltypen - en 250 racer - men jag lyckades hålla mig i schack. För övrigt precis den hoj som du nu har köpt, den verkar vara laddad med reservdelar mm bra-att-ha grejor till ett pris som rent ut sagt är löjligt billigt. Ska bli kul att höra dina kommentarer om skillnaden mellan den här och TRX'en på bana...
:banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Att hojen kommer att krångla får man räkna med när man har 320 literhästar, lågt räknat, jämfört med 200 literhästar, högt räknat för din hoj. :tungan

Jag tycker om alla motorcyklar som tävlar oavsett fyrtakt, tvåtakt, diesel eller wankel. Du har ju dock en förkärlek för att hoppa på tvåtaktarna.
Jag tycker vi alla ska kramas som en stor familj.
Tror dessutom att Nordgren gör mycket bra för alla RR-åkare i Sverige.

Kramas komer vi aldrig att göra. Detta krig har pågått i år och skall pågå länge än....

Åtminstone här på forumet. Synd bara att Nr18 har mognat såpass att han lämnar oss i vårat patetiska käbblande... :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Torkel skrev:
Gött med en riktig hoj! Grattis! Jag var själv fruktansvärt sugen att kränga av alla Apriliagrejor och sälja min själ åt den enda sanna motorcykeltypen - en 250 racer - men jag lyckades hålla mig i schack. För övrigt precis den hoj som du nu har köpt, den verkar vara laddad med reservdelar mm bra-att-ha grejor till ett pris som rent ut sagt är löjligt billigt. Ska bli kul att höra dina kommentarer om skillnaden mellan den här och TRX'en på bana...
:banana

De kommentarerna väntar jag med på. Vi väntar på en utförlig rapport från testtilfälle nummer 1.....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Kramas komer vi aldrig att göra. Detta krig har pågått i år och skall pågå länge än....

Åtminstone här på forumet. Synd bara att Nr18 har mognat såpass att han lämnar oss i vårat patetiska käbblande... :rolleyes:
Mummelhumlan kommer aldrig att mogna, möjligen ser han lite svullen och övermogen ut men skenet bedrar.

Man kanske skulle joina ze dark stinking side innan dom förbjuder tvitakt för gott.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nordgren skrev:
Som du själv märker försvinner mycket av den roliga stämningen om man skippar små gubbar med roliga grimaser :va :fyllisar :kocko :D :tummenupp

Det var inte så mycket kritik i det jag skrev, men det ser hårt ut utan smileysar, precis som det du skrev. Jag vet att du lägger en hel del krut för 4-taktsåkare oxå, det ska du ha heder av, men kriget har tagit löjligt stora proportioner ibland. Årets modetrend verkar vara att köra 250r, ska bli kul att se på årets tävlingar. Undrar bara om alla som köpt hoj i år inser vad dom gett sej in på....

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!