Då var det klart Rossi lämnar Honda!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Varför skulle han inte kunna köra kawa då??? Tänk vad många ryggdunkare som skulle "byta " märke snabbt hehehe, Honda har inte haft bättre grejer än dom andra teamen, endast bättre förare, tänk om han skulle föra upp kawasaki på tronen, då blir han större än Mick Doohan

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
ERF Team Respekt #33
Lustigt att alla tror att Rossi skall köra samma märke som
man själv kör...
Hoppas på en riktig suprise typ, att Ducati helt finansierar
så det bara står Ducati på hela hojen och att de har en
extra hoj i stallet som ingen hade räknat med.
Tror att med detta framgångsrika "läroår" kan de 2004
sopa mattan med alla andra om Rossi skulle köra :yoparty
Jag bara undrar vad mästaren har för ideer :7peta

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
CorbenDallas skrev:
Risken/chansen är väl inte så stor kanske, men visst hade det varit häftigt. Antingen det eller en Suzuki, dom har ju inte haft några framgångar värda att prata om i år heller...

Vi får vänta, hoppas, vänta och se... :gnissla

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
för det första håller jag med OffKeff, denna där Rossi är inte dum. Han bygger inte upp en hel apparat kring sin körning för att medvetet ställa upp tillsammans med en hoj o ett team som har dåliga chanser att ta pallplatser.

Grejen är också den att både Aprilia och Kawan lider av problem eller ålderssjukdommar. Båda behöver komma med Mk II:eek:r till nästa år och då skall de redan ha varit färdiga under sommaren för att kunna starta testerna i tid (börjar man försent får man en massa problem, ex. WCM?).

Så, Honda har gjort Rossi, men Rossi gör f*n inte Honda. Hur det än händer så kommer fenomenet Rossi att stå för en del spektakel nästa år och det beror inte på vilket märke han kör med.

En liten undran dock. Varför skriver man ett kontrakt som går från 1/1 år X till 31/12 år Y?
Är det inte smartare att skriva till den 15 Nov eller nått? Då skulle man ju kunna börja med vintertesterna för ett ev. nytt team mycket snabbare.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
grandmaster skrev:
för det första håller jag med OffKeff, denna där Rossi är inte dum. Han bygger inte upp en hel apparat kring sin körning för att medvetet ställa upp tillsammans med en hoj o ett team som har dåliga chanser att ta pallplatser.

Grejen är också den att både Aprilia och Kawan lider av problem eller ålderssjukdommar. Båda behöver komma med Mk II:eek:r till nästa år och då skall de redan ha varit färdiga under sommaren för att kunna starta testerna i tid (börjar man försent får man en massa problem, ex. WCM?).

Så, Honda har gjort Rossi, men Rossi gör f*n inte Honda. Hur det än händer så kommer fenomenet Rossi att stå för en del spektakel nästa år och det beror inte på vilket märke han kör med.

En liten undran dock. Varför skriver man ett kontrakt som går från 1/1 år X till 31/12 år Y?
Är det inte smartare att skriva till den 15 Nov eller nått? Då skulle man ju kunna börja med vintertesterna för ett ev. nytt team mycket snabbare.

Han kanske inte vill börja vintertesterna innan han fått lite semester... :fyllisar :tuttar

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Mattias skrev:
Nja, han blev BSB-mästare i år och vann båda heaten i WSB på Brands Hatch. Så köra kan han väl, hjälpligt.
Ja, jag visste att han körde BSB (hade dock missat att han tog titeln i år) och hade spöat hela fältet som wildcard(?) i WSB vid något tillfälle (visste dock inte vilken bana det var), och hade jag läst ditt citat lite noggrannare så hade jag väl inte kommenterat det heller. :)

Jaja, det ligger an till en spännande säsong 2004 iaf, även om Shakey kanske inte kommer att slåss i toppen på en Aprilia... men det hade varit kul förstås.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept