Dpersson87
Ny medlem
Som rubriken lyder,
Dålig eller ingen laddning alls på hondan.
Förra året pajjade ladd regulatorn så jag brände 3 batterier.
Efter att den byttes mot en ny med kylflänsar så funkade allt prima igen.
Efter besiktningen det här året var jag tvungen att koppla till blinkers bak, och vet att jag kopplade fel vid tillfälle och brände säkringen.
Kopplade om så det blev rätt, bytte säkring och den funkade igen.
Men nu till problemet, den startar och går, tills efter ett tag så slutar hastighetsmätaren att funka, stänger då av all el och fortsätter köra vilket funkar ett tag.
Men till slut håller den sig bara vid liv på höga varv, och släpper jag av på gasen ner till under 3k varv så dör den. När jag mäter på batteriet efter detta så ligger det på UNDER 12V.
Men när jag startar igång den med startkablar någon dag senare och mäter på den så får jag laddning, strax över 14V utan lampor 2-3K varv och strax under 14V med lampor på. (så något lågt enligt mig).
Någon som vet vad problemet kan vara?
Batteri, regulatorn igen, kabel/jord glapp eller är det statorn som krånglar?
Är sämst på el, och för fattig/ snål för att lämna in tacksam för snabba svar
Var nyss ute och mätte på batteriet. laddningen verkar sjunka ju högre ja kommer. borde väl vara tvärt om:/
fick följande resultat på följande varv.
1k 13v
1,5k 14,5V
2k 14,3V
2,5k 14,1V
3k 14V
4k 13,9V
Dålig eller ingen laddning alls på hondan.
Förra året pajjade ladd regulatorn så jag brände 3 batterier.
Efter att den byttes mot en ny med kylflänsar så funkade allt prima igen.
Efter besiktningen det här året var jag tvungen att koppla till blinkers bak, och vet att jag kopplade fel vid tillfälle och brände säkringen.
Kopplade om så det blev rätt, bytte säkring och den funkade igen.
Men nu till problemet, den startar och går, tills efter ett tag så slutar hastighetsmätaren att funka, stänger då av all el och fortsätter köra vilket funkar ett tag.
Men till slut håller den sig bara vid liv på höga varv, och släpper jag av på gasen ner till under 3k varv så dör den. När jag mäter på batteriet efter detta så ligger det på UNDER 12V.
Men när jag startar igång den med startkablar någon dag senare och mäter på den så får jag laddning, strax över 14V utan lampor 2-3K varv och strax under 14V med lampor på. (så något lågt enligt mig).
Någon som vet vad problemet kan vara?
Batteri, regulatorn igen, kabel/jord glapp eller är det statorn som krånglar?
Är sämst på el, och för fattig/ snål för att lämna in tacksam för snabba svar
Var nyss ute och mätte på batteriet. laddningen verkar sjunka ju högre ja kommer. borde väl vara tvärt om:/
fick följande resultat på följande varv.
1k 13v
1,5k 14,5V
2k 14,3V
2,5k 14,1V
3k 14V
4k 13,9V
Last edited: