dålig privatmarknad av mc?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Felix skrev:
Jag har en prima till salu, får se hur det går.
Annonsen sattes ut för 10 min och jag har inga svar än!!!

/F
Jag vill ha men har inte så mycket:(

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Zadix skrev:
Har funderat på det, men anser att om någon är intresserad så har de för avsikt att pruta iaf, och vid 49k -ca 2k så är den nere i vad jag får i inbyte hos handlare.

Att tänka på är att om du kommer utan inbyte till handlaren med 49/47tkr så kan du pressa priset på handlarns hoj. Att jämföra om du kommer med inbyte, då brukar de inte vara lika prutvilliga.

Min erfarenhet iaf, lycka till! :tummenupp

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
Att tänka på är att om du kommer utan inbyte till handlaren med 49/47tkr så kan du pressa priset på handlarns hoj. Att jämföra om du kommer med inbyte, då brukar de inte vara lika prutvilliga.

Jo, jag vet, det är surt... :gnissla

du måste göra fel.. hojar blir sålda hela tiden nu ju..

Jo, så kan det säkert vara. Därför jag vill ha tips på vad som kan göra saken annorlunda. Tror mer det beror på hojen än på min kunskap om att formulera annonser. För skulle jag köpa en hoj, så skulle jag kolla upp de som finns till salu, oavsett hur annonsen är formulerad.
Men kom hemskt gärna me tips på vad u tycker jag skall ändra på alt. tips!

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Vet inte riktigt vad jag skrev i min blocketannons när jag skulle sälja bilen, men de tog ungefär 45 minuter innan den var såld :)

Så, blocket funkar med rätt upplägg och pris...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag satte ut min R6:a i Tisdags. Fick sålt den igår. Räknade visserligen inte alla samtal men fick sammanlagt 23 mail och säkert över 30 samtal!!! Hade jag fattat det det var sådant sug efter den hade jag begärt mer :D

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 50th
Förra sommaren sålde jag en hoj, under april hade jag den ute på blocket, gulan och ett par annonser i DN jag begärde enligt bikes begprislista.
5 pers ringde 7 mailade och en kom och tittade, ingen köpte alla ville pruta.
I maj annonserade jag ut den igen fast med ett pris som låg 15% under,
Hojen såldes dagen efter utan prut.
Så visst går det att sälja men köparna är inte lika lättfintade som förr.

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
Konstigt att det kan skilja så, men visst finns det olika sug efter olika mc. Tycker bara att mer borde gå på försäkringsklass med alla dyra premier..och då tycker jag hojar som r6 mm borde vara svårsålda.. :va
Jaja, inget att hänga läpp över, det e bara o se vad som händer..!

twinspark

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
Nada...såld
Zadix skrev:
Konstigt att det kan skilja så, men visst finns det olika sug efter olika mc. Tycker bara att mer borde gå på försäkringsklass med alla dyra premier..och då tycker jag hojar som r6 mm borde vara svårsålda.. :va
Jaja, inget att hänga läpp över, det e bara o se vad som händer..!

De som är ute efter en Fazer -02 ringer nog på denna hoj i första hand( http://www.blocket.se/view/4717555.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 ) . Denna har gått hälften så långt som din och priset är 48.000 kr. Min erfarenhet är att det är bättre att ha ett "fast" lågt pris än ett högt prutbart pris, det fasta priset fungerar ju oxå som ett lockpris som får potentiella köpare att komma och titta på hojen.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Zadix skrev:
Visst kan man vänta längre in på våren, men det känns som att det inte skulle göra någon jätteskillnad. Många verkar, som någon sa, prioriterar att betala mer men att då få den av en handlare.

Och att strarta en trå om hojen vore kanske inte så dumt... :banana :hihi

http://www.blocket.se/view/4603906.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Fin hoj men 52000 tror jag också är i högsta laget. Du har såvitt jag kan se inget extra på den. Jag har sett -02.or hos handlare för runt 50 000, så runt 45 tror jag är mer rimligt. Modellen är ju inte direkt ovanlig, välförtjänst iofs, men att utbudet är stort påverkar ju priset. Sen kanske inte gul är den färgen som attraherar flest köpare men det är ju en högst personligenreflexion...

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Skulle sälja min VFR800 under hösten för 63"hur många tror ni ringde under en månad
just de inte en käft så jag gick ner 59" den såldes pruttat å klart till en farbror
SÅ nog blir den såld de e bara och vänta eller sänka priset.
Prbl tror jag är att ny priserna på aldre modeller sjunker enormt.Tex
Nya sporthojar är en färskvara! säljes för 125 (för att 2 år senare lika nya säljas för 99 )killen som försöker sälja sin pärla efter 2 år för 90 samtidigt får den inte såld måste då gå ner till 80 så är är förluste 40% PÅ 2 ÅR :gnissla

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Nu har min dragit ut på blocket, skall bli intressant och se om man får någon respons.
Alla verkar klaga på att det är svårsålt, skall bli intressant och se.

Sedan beror det väl på vilken hoj det är också, min Aprilia var nästan helt omöjlig att sälja. Min R-1000 gick på två dagar.

/Felix

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Biturbo skrev:
Jag satte ut min annons straxt innan påsk och är den billigaste triple -03 på hela blocket.. 1 mailförfrågan är allt jag fått... Lite förvånad faktiskt..

Kanske för att sprillans nya 04:eek:r säljs för 79k hos handlarna?
Med den lilla prisskillnaden är det nog så att dom flesta föredrar att köpa nytt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
craze skrev:
Kanske för att sprillans nya 04:eek:r säljs för 79k hos handlarna?
Med den lilla prisskillnaden är det nog så att dom flesta föredrar att köpa nytt.

Förvisso.. Men det finns inga kvar så det kan bli svårt att köpa en då...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Biturbo skrev:
Förvisso.. Men det finns inga kvar så det kan bli svårt att köpa en då...

Jovisst men rätt pris på en beggad 04 bör då rimligen ligga på 70k, ny modell har kommit till i år med (som jag för övrigt var ute och körde på lunchen)

Triumph dumpade ju priset ganska ordentligt på de kvarvarande och de som känner till det är inte så sugna på att betala överpris.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Ni skulle bara veta hur kul det är att sälja en snöskoter i dessa tider :huvet
Även om man ligger 10-15 k under vad skotern kommer att vara värd i höst/vinter så är det inte ens nån som mailar... :4skrika

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
bebbe skrev:
Jag satte ut min R6:a i Tisdags. Fick sålt den igår. Räknade visserligen inte alla samtal men fick sammanlagt 23 mail och säkert över 30 samtal!!! Hade jag fattat det det var sådant sug efter den hade jag begärt mer :D
Vilken årsmodell och hur mycket fick du för den?

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
2ono skrev:
Skulle sälja min VFR800 under hösten för 63"hur många tror ni ringde under en månad
just de inte en käft så jag gick ner 59" den såldes pruttat å klart till en farbror

Det där är klurigt. Vilket är bäst? POK eller ett pris med marginaler? Vad är era erfarenheter?

<--- (PM:a om någon är intresserad av en hornet 600)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Rundningsmärke skrev:
Köpte du inte den i höstas? :va

/A
Japp, skall till USA nu. Blir till att köpa båge där, en nya R6 05:a kostar ca 55-60k :D

"FUBAR"; Det var en 99:a som jag fick 41 för. Skall kanske tillägga att den var INTE! snygg :D Men den var ju ok i övrigt :)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...