Är det bara jag som saknar ett MC-relaterat program liknande dom andra motor-programen som finns på diverse kanaler idag?
Altså ett program som testar nya hojar, begnatköp, MC-resande (både resa med hoj, och resa nånstans för att köra hoj), utrustningstester, mektips ala bosse bildoktorn osv.
En stor del av dom ca 300000 MC-ägarna i sverige idag tillhör väl dessutom en av dom köpstarkare konsumentgrupperna vilket borde tilltala reklamkanalerna på tv?
I fyllan och villan härom helgen skrev iaf jag o en kompis ett litet programförslag och igår renskrev jag det och skickade till några kanaler och produktionsbolag.
Naivt?
Ja, kanske det, men man måste ju iaf göra ett försök. =)
Här är iaf vad jag skrev:
Hej, här följer ett programförslag från mig.
Förutsättningar:
I sverige idag finns över 300 000 motorcykelägare, en tittargrup som idag inte just har några
program riktade till sig på nån kanal över huvud taget.
Det finns dessutom flertalet bilinriktade motorprogram där man testar bilar som i många fall
ligger helt utanför tittarens ekonomiska möjligheter till införskaffande.
En modern motorcykel kostar en bråkdel av dessa superbilar men med möjlighet till prestanda som slår dom med hästlängder
men ändå till ett överkomligt pris.
Målsättning:
Att skapa ett MC-baserat motorprogram som kan tilltala så stor del av Motorcykelinnehavarna
idag som möjligt.
Format/genomförande/innehåll:
Möjligtvis ett pilotprogram för att undersöka intresset.
30-45 minuter programlängd.
Några innehållspunkter:
Tester av motorcyklar ur alla grupper, tex:supersport, touring, custom osv.
Testerna genomförs av tre olika nivåer av förare, nybörjare, erfaren och en riktig
tävlingsförare för att alla grupper av tittare ska känna igen sig.
Tester av olika tillbehör, dyra och billiga, ev tester av dom grupperna mot varandra.
Resor, resemål med/på MC och även resemål som har MC-uthyrning och köring.
Mekhörna, typ bosse bildoktorn med mektips och funktionförklaring av detaljer på en MC och
säkerhetstips.
Körtekniktips för att folk ska kunna förbättra och göra sin körning säkrare och inför tex
MC-kort.
Kändishörna där nån kändis berättar om sitt MC-val och erfarenheter.
Jag har även mer detaljer om ovanstående punkter och fler därtill om förslaget skulle verka
intressant
Anledning till detta förslag är att jag saknar intressanta program om MC på TV och tycker det är konstigt att ingen gjort
ett program för den målgruppen än.
Om man lägger på ett kol skulle man kunna göra ett pilotavsnitt till säsongen börjar nu under våren för att undersöka
intresset.
mvh
Åsikter?
Om fler tycker att nåt liknande är en bra ide, pusha gärna bolagen genom att maila följande adresser eller deras tittartjänster:
svt:
ledninger.vidar.lundberg@svt.se
programchef sthlm:mats.e.andersson@svt.se
kanal 5:
info@kanal5.se
produktionsbolag:
utveckling@meterfilm.se
info@jarowskij.se
info@strix.se
3an:
info@mtgtv.se
info@tv3.se
ztv:
info@ztv.se
4an:
info@tv4.se
Altså ett program som testar nya hojar, begnatköp, MC-resande (både resa med hoj, och resa nånstans för att köra hoj), utrustningstester, mektips ala bosse bildoktorn osv.
En stor del av dom ca 300000 MC-ägarna i sverige idag tillhör väl dessutom en av dom köpstarkare konsumentgrupperna vilket borde tilltala reklamkanalerna på tv?
I fyllan och villan härom helgen skrev iaf jag o en kompis ett litet programförslag och igår renskrev jag det och skickade till några kanaler och produktionsbolag.
Naivt?
Ja, kanske det, men man måste ju iaf göra ett försök. =)
Här är iaf vad jag skrev:
Hej, här följer ett programförslag från mig.
Förutsättningar:
I sverige idag finns över 300 000 motorcykelägare, en tittargrup som idag inte just har några
program riktade till sig på nån kanal över huvud taget.
Det finns dessutom flertalet bilinriktade motorprogram där man testar bilar som i många fall
ligger helt utanför tittarens ekonomiska möjligheter till införskaffande.
En modern motorcykel kostar en bråkdel av dessa superbilar men med möjlighet till prestanda som slår dom med hästlängder
men ändå till ett överkomligt pris.
Målsättning:
Att skapa ett MC-baserat motorprogram som kan tilltala så stor del av Motorcykelinnehavarna
idag som möjligt.
Format/genomförande/innehåll:
Möjligtvis ett pilotprogram för att undersöka intresset.
30-45 minuter programlängd.
Några innehållspunkter:
Tester av motorcyklar ur alla grupper, tex:supersport, touring, custom osv.
Testerna genomförs av tre olika nivåer av förare, nybörjare, erfaren och en riktig
tävlingsförare för att alla grupper av tittare ska känna igen sig.
Tester av olika tillbehör, dyra och billiga, ev tester av dom grupperna mot varandra.
Resor, resemål med/på MC och även resemål som har MC-uthyrning och köring.
Mekhörna, typ bosse bildoktorn med mektips och funktionförklaring av detaljer på en MC och
säkerhetstips.
Körtekniktips för att folk ska kunna förbättra och göra sin körning säkrare och inför tex
MC-kort.
Kändishörna där nån kändis berättar om sitt MC-val och erfarenheter.
Jag har även mer detaljer om ovanstående punkter och fler därtill om förslaget skulle verka
intressant
Anledning till detta förslag är att jag saknar intressanta program om MC på TV och tycker det är konstigt att ingen gjort
ett program för den målgruppen än.
Om man lägger på ett kol skulle man kunna göra ett pilotavsnitt till säsongen börjar nu under våren för att undersöka
intresset.
mvh
Åsikter?
Om fler tycker att nåt liknande är en bra ide, pusha gärna bolagen genom att maila följande adresser eller deras tittartjänster:
svt:
ledninger.vidar.lundberg@svt.se
programchef sthlm:mats.e.andersson@svt.se
kanal 5:
info@kanal5.se
produktionsbolag:
utveckling@meterfilm.se
info@jarowskij.se
info@strix.se
3an:
info@mtgtv.se
info@tv3.se