Dåre!!!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
NSR_Martin skrev:
BTW, ena killen frågade mig efter han stått en stund o grubblat vid min hoj "" är detta en 125a?" :D :tummenupp
:D Killen jag pratade med sa: Är det 125a man kallar "en sån här?" :D

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
:felämne
*host*

Citera ej långa texter, korta ner dem!
Skriv ej meningslösa saker... som inte egentligen handlar om frågan
Svara INTE om du inte har svaret eller ställer ytterligare en fråga med ditt "svar"...
Bort med särskrivningar: Alla ord du säger som ett ord, skrivs ihop!
T.ex "konsumentombudsmannen", "verktygslådshandtag", "arbetsbänkspositionsjusterare".
Långa ord, men KORREKT skrivna.

*host*

:D

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
LalleBalle skrev:
Så ring gärna själva och se vad de säger till er... Hoppas de säger samma sak annars så är det fan skumt :va

Edit: Jag ringde till vägverket. Jag tror det var körkort frågor och svar eller vad de sa :confused: något sånt var det.

Jag ringer imorgon :tummenupp

LalleBalle

Guest
Biifer skrev:
Tyvärr lär det inte hjälpa dig om du får en grinig polis efter dig... Men hur många poliser vet vad som gäller för en som skjutsar på 125a och är under 18år? Dom jag frågade visste iaf inte.

Men så vitt jag vet så kör jag under god tro. Det lär inte hjälpa med polisen dock. En enskild individ kan alldrig vinna mot staten så lätt är det. Men om jag säger vad jag gjort och vem jag ringt så kanske de har lite förståelse och säger skjusa hem honom... Men vad jag vet så får man ju skjusa :tummenupp

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
LalleBalle skrev:
Men så vitt jag vet så kör jag under god tro. Det lär inte hjälpa med polisen dock. En enskild individ kan alldrig vinna mot staten så lätt är det. Men om jag säger vad jag gjort och vem jag ringt så kanske de har lite förståelse och säger skjusa hem honom... Men vad jag vet så får man ju skjusa :tummenupp
Poliser är också människor, har personen man skjutsar hjälm och är någorlunda bra skyddad tror jag inte det ska vara några problem.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
Poliser är också människor, har personen man skjutsar hjälm och är någorlunda tror jag inte det ska vara några problem.

Precis...
Skussar man nån i tshirt o shorts kanske dom gnäller lite, men annars borde dom inte göra det...

Dom poliserna som inspekterade oss idag va väldigt trevliga! :tummenupp Vi stog o tjöta hoj med dom, hehe, dom klagade inte på nått, fanns inte så mkt och klaga på men dom va inte specielt misstänktsamma och dom höll det på en trevlig avslappnad nivå!... Det är bra att det finns snälla poliser :)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skjussade hela somrarna när jag hade lätt MC-kort, var nästan alltid när jag var inne i stan att jag skjussade någon, dessutom är jag 1,65 lång så det vore ju konstigt om de inte hade stoppat mig ifall man inte fick skjussa. Dessutom hade vi kollat upp det tidigare med körskolan.

Fast tänk på att det kan vara skrämmande för den bakom att åka med släpp på framhjulet :rofl

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln