elhombre
Medlem
Säg som det är hur du resonerar, kanske finns det synergi mellan säljare och köpare. Sedan är väldigt många hojar prissatta utan samvetskval...
Står det inte prutat o klart eller liknande i annonsen tycker jag att om begärt pris är 45.000 är prutning med 5.000 standard.Hur många % vågar man pruta egentligen om man har samvete. Jag har satt upp 40k som köpgräns, men som vanligt hittar man ju alltid nåt för kanske 5-10k till som känns som jävligt mkt mer för pengarna, och jag känner att jag är beredd att ge 5k till för rätt hoj. Nu när jag tänker på det känns det som en jävligt dum fråga, hojen kanske har ett orimligt högt pris i förhållande till andra likadana hojar.. Men samtidigt är ju det ett pris säljaren tänkt sig som utgångspris.. För min del ser jag det rimligt att pruta 5k för en hoj utsatt för 45k, Men om jag slantar upp 10k mindre för en hoj utsatt för 45-55k, är jag ute å cyklar då. Givetvis snackar jag om en jävligt smidig affär, jag har inte hört av mig till nån annons på blocket ännu då jag är 1-2 veckor ifrån stålarna från f-bolaget... Min plan är ringa för tidsbokning, titta, 5 min sedvanlig genomgång följt av 5 min provkörning. Inget snack om ditten å datten, säljaren vet själv om sin hoj
Känns som drömläge att leta hoj nu
Verkar som att många anser att 10% är hyffsat standard men det är ju inte alla som kör efter det. Själv ringer jag inte på en hoj om jag inte behöver pruta mycket lite eller inte alls och sätter ut saker för ungefär vad jag anser den är värd och kan bara gå ner några få %. Kommer då någon och föreslår 10-20% mindre lackar jag ur och det blir mest troligt ingen försäljning till dem om de inte höjer budet rejält. Men det är ju bara jag och jag har sällan bråttom
Ja det där med långtur är ett annat problem. Det finns en hoj ute nu som jag skulle slå till på idag om pengarna fanns. Men jag gillar inte att pruta över telefonen.. jag vill lägga upp kontanter om jag ska pruta.. Får bli ca 40 mil enkel resa och chansa helt enkelt om den finns kvar Men som väldigt mkt har även den legat ute rätt länge...
Precis så har jag gjort på mina 2 senaste. Har varit 30 resp 40 mil enkel och har i förväg kommit överrens med säljaren att om cykeln är som personen beskriver den är det si eller så mkt som gäller.Ta prutningen på telefon innan. Tala om för säljaren att du är en seriös köpare och att du räknar med att hans beskrivning av varan är korrekt och då kan du tänka dig att betala -----kr.
Är du tydlig och tala om vad du kan betala och inte kör inte med "sista priset kompis" eller nåt jävla förnedringsbud på halva begärda så är det konstigt om säljarn lackar.
Har man kört 40mil enkel så har man tappat lite förhandlings-momentum redan där.
Ta prutningen på telefon innan. Tala om för säljaren att du är en seriös köpare och att du räknar med att hans beskrivning av varan är korrekt och då kan du tänka dig att betala -----kr.
Är du tydlig och tala om vad du kan betala och inte kör inte med "sista priset kompis" eller nåt jävla förnedringsbud på halva begärda så är det konstigt om säljarn lackar.
Har man kört 40mil enkel så har man tappat lite förhandlings-momentum redan där.
jag har haft önskas köpa på blocket inte ett svar. provar nu på sporthoj.
kolla min annons har du nån av dessa
Yamaha MT09
KTM Duke 690/R årsm 13-14
Husqvarna Nuda R-13
BMW S1000R
ring inte skicka ett mail med mil och pris så ringer jag upp
Kom och köp mina hojar.
http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_s1000rr_56340226.htm?ma=1
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_K1100LT_Polis_ABS_56342217.htm?ma=1[/QUOTE
Hade den svarta gått mindre så hade jag redan varit hos dig
Det är lite därför jag säljer den antingen så säljer jag den nu eller så kör jag med den två säsonger till.
Men 2700 är egentligen inte så mycket. Men har försökt sätta priset därefter.
Jättefin hoj, varför sälja? Tror du ligger rätt i pris (om man kollar vad de går för på nätet i övrigt).
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|