Döden på bulten-drabbade mig.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Gustav1 skrev:
2492519 Tyckte det var ganska tänkvärt. Sanningen är brutal ibland.
Det håller jag med om, men det kan man väl för sjutton diskutera i en annan tråd? Om man inte kan visa så mycket respekt att man låter bli att diskutera det här för den avlidnas skull, så kan man väl i alla fall visa det gentemot trådskaparen/vännen, den avlidnas familj etc.


Det är enligt mig så fantastiskt lågt att kommentera sådant i en tråd, skapad av en kille som delar med sig av känslor och sorg i chocken av att behöva mista en kär vän, att man på allvar funderar på om inte mänskligheten är på väg bakåt lite för fort.


Det viktigaste i den här tråden är väl ändå att några har förlorat en kär vän, någon/några sin älskade pappa, någon sitt livs älskade? Nej, lämna olycksorsakerna och skuldfrågan till andra att avgöra, lite medmänsklighet och empati kan väl inte vara för mkt begärt :pannkyss
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
duckie skrev:
2492897 Det är väl därför "Minneslunden" finns?
Vad du ska vara kvick då........Ska jag be trådskaparen ta bort denna tråd eller? ....
Tänk lite innan du skriver , nu har han ju redan berättat om vad han varit med om och vad han kände och en hel del andra har visat att dom tänker på han och närstående, och skriver trådskaparen ett gripande inlägg så kommer ju folk att svara och , och in trampar du och är rätt konstig, det är nog fler än jag som reagerar på dig och vad du skrev , för ditt inlägg var ju inte så vidare smidigt.............Men ditt skrivande talar för sig och det säger väl mer om dig som person och den brist på känsla du har , för du hade ingen fingertopps känsla alls med ditt inlägg.........Nu tänker jag inte kommentera dig mer eftersom du inte verkar fatta och jag ska inte göra denna tråd till nån "tjaffsa med dig för att du är korkad tråd", jag låter andra ha tråden till det den började vara....
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
wonderwizard skrev:
2492957 Lägg nu av.....


Respektera trådskaparen & det han förmedlar.

allt annat skit kan ni ta i en egen tråd eller via PM.

// Henke

:fakta ...
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
suzukimicke skrev:
2492951 Det är jättebra att få folk att tänka riskmedvetenhet..men jag tror inte att den här tråden är rätt ställe...istället för att vara konstruktiv så betraktas du som okänslig och oempatisk...Säkert inte din mening...
Ibland behöver man bara få berätta vad som hänt utan att få en massa pekpinnar och goda råd...

Vi vet...de flesta av oss iallafall att köra defensivt och att alltid vara riskmedveten är a och o när man kör hoj...
Men tyvärr får vi inte våra förolyckade bröder och systrar tillbaka för att vi, i efterhand dömer ut någons sätt att köra...det blir mest spekulationer utav folk som kanske inte ens var på plats...Och att vara efterklok..hjälper inte...


Vet du - jag tycker att den här tråden är precis rätt ställe att ta upp det. Här är döden påtaglig - en realitet.
Chansar vi (eller tar fel spårval, som nån sa) så dör vi. Så jävligt är det.
Så ge fan i att chansa.

VI får ingen tillbaka men vi spar kanske några.

Hur folk uppfattar mig skiter jag fullständigt i - det är inte det som är grejen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
duckie skrev:
2493122 Vet du - jag tycker att den här tråden är precis rätt ställe att ta upp det. Här är döden påtaglig - en realitet.
Chansar vi (eller tar fel spårval, som nån sa) så dör vi. Så jävligt är det.
Så ge fan i att chansa.

VI får ingen tillbaka men vi spar kanske några.

Hur folk uppfattar mig skiter jag fullständigt i - det är inte det som är grejen.
Grejen här är hur dom som är drabbade av att nån som dom känner/älskar har dött.

Och så skriver han här på forumet, öppnar sitt hjärta för oss, folk som han känner att han har gemenskap med, som han anser som sina vänner.

Och så kommer du och säger att han får skylla sig själv?!

Gör oss alla en tjänst o kliv ur den här tråden, RFB har det svårt nog ändå, han behöver inte det här ifrån dig.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
I vördnad för den avlidne valde jag att ta bort mitt inlägg riktat till Duckie och PMade detta till henne så disutionen kan avslutas här.
(Edit: Inte för att hon begrep nått men ändå!)

Hoppas Duckie kan godta det och ta diskutionen utanför denna tråd.

Vila i frid Micke...
/Patrik
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Duckie har tveklöst en poäng i det hon skriver, och om det väcker diskussion har i alla fall något kommit ur en tragisk händelse.

Jag önskar de närstående styrka.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Orca69 skrev:
2493356 Duckie har tveklöst en poäng i det hon skriver, och om det väcker diskussion har i alla fall något kommit ur en tragisk händelse.

Jag önskar de närstående styrka.
Jag instämmer. Duckie har verkligen en poäng, det krävs osmaklighet för att få trögtänkta dödspiloter att fatta vad dom håller på med. Jag själv förändrar min attityd åt det bättre hållet ju mer sånt här jag läser.
 

Dawe

Guest
Det är hemskt att förlora vänner på detta sätt och jag lider med dig och dom anhöriga.



Det här är så tråkigt och osmakligt Duckie
duckie skrev:
2493122
Hur folk uppfattar mig skiter jag fullständigt i - det är inte det som är grejen.
Det kan också läsa som att du skiter i hur du behandlar människor.
Om du inte begriper bättre så tycker jag att du skall åka till begravningen och predika om din förträfflighet. Men snälla gör inte det.
Var sak har sin tid och plats och det här är varken rätt tid eller plats.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Klart man kan väcka diskussion. Men låt denna tråd få vara i fred. Det passar inte riktigt. Hela tråden är en ögonöppnare tycker jag. Måste inte spä på det ännu mer, just här..
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hemskt tråkigt att läsa sådant här, tycker det har varit på tok för många sådana här trådar denna säsongen tyvärr.

Vila i frid Micke, hoppas att du har många kurviga och fina vägar att köra runder på där du är nu.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Det finns alldeles säkert en poäng i det Duckie säger, men VARFÖR i denna tråd?

VIF Micke
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
rör inte min duckie ,,,,,,,,,,,

Fürstenhoff skrev:
2486321 Alltid skall fröken präktig som kan & vet allt komentera saker hon inte vet!!

Var någonstans står det att olyckan skett i en SKYMD KURVA??

Näe, håll dig till fakta så blir det nog enklare för alla inblandade!!

/Fürstenhoff.
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Otroligt tragiskt att läsa detta.

Förstår att du lovat din dotter att sluta köra nu. Sitter själv lite i samma båt efter min olycka förra söndagen. Har just kommit hem efter min andra sjukhusvistelse sen dess, fick svåra komplikationer i lungan.

Trots att min krasch var simpel så har den ställt till mycket trubbel för familjen och inte minst min 13-åriga dotter så min hjälm lär också hamna på hyllan nu.

V.I.F Micke.

PS.
Detta blev extra tråkigt nu sen jag läst på Camaroklubbens hemsida att denne Micke var en klubb-broder till mig där och jag dessutom vet vem han var :(
 
Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
SÅ tagiskt.. Det behövs inte mycket för att det ska gå illa tyvärr :(
Vila i frid Micke!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top