Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
grufman skrev:
2447841 trueblue och jag var och satte upp ett stooooort kors precis där avåkningen skedde. Det är vitmålat och syns på långt håll från båda hållen.

Korset betyder att i Kalles Kurva, där slår man av på gasen. (Tack Kpt Blåskägg)

Låter bra att ni fått upp de och så fort också.
:tummenupp

AnnaSundström

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ingen
Tack för alla fina tankar

Jag är ingen mc-förare, men hann under Kalles och min tid tillsammans tillbringa ett antal timmar av skräckblandad förtjusning bakpå hans gula ducati. Även om det vissa sekunder var mer skräck än förtjusning så älskade jag känslan och kände mig på något vis trygg, jag litade på honom och hans förmåga. Kalle och jag hämtade hans mc från Stockholm till Uppsala för två veckor sedan, men hade inte hunnit åka alls trots att vi båda ville. I onsdags hade han och en kompis bestämt sig för att köra gruppkörning, men eftersom jag hade annat för mig på kvällen kunde jag till min stora besvikelse inte åka med. Jag stod i dörren när de åkte tillsammans, ovetande om att det var sista gången jag skulle få se honom.
Att förlora någon man älskar är ofattbart, och han är enormt saknad av mig, föräldrar och många vänner.

Jag vill tacka alla er som skänkt honom en tanke, det känns fint att så många bryr sig.

Anna

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
AnnaSundström skrev:
2448115 Jag är ingen mc-förare, men hann under Kalles och min tid tillsammans tillbringa ett antal timmar av skräckblandad förtjusning bakpå hans gula ducati. Även om det vissa sekunder var mer skräck än förtjusning så älskade jag känslan och kände mig på något vis trygg, jag litade på honom och hans förmåga. Kalle och jag hämtade hans mc från Stockholm till Uppsala för två veckor sedan, men hade inte hunnit åka alls trots att vi båda ville. I onsdags hade han och en kompis bestämt sig för att köra gruppkörning, men eftersom jag hade annat för mig på kvällen kunde jag till min stora besvikelse inte åka med. Jag stod i dörren när de åkte tillsammans, ovetande om att det var sista gången jag skulle få se honom.
Att förlora någon man älskar är ofattbart, och han är enormt saknad av mig, föräldrar och många vänner.

Jag vill tacka alla er som skänkt honom en tanke, det känns fint att så många bryr sig.

Anna
Jag lider med dig...som du säger är det ofattbart...men du, familj och vänner finns i våra tankar...

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
R.I.P

Har själv varit i den anhörigas situation, sänder en tanke till vänner och familj.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
AnnaSundström skrev:
2448115 Jag är ingen mc-förare, men hann under Kalles och min tid tillsammans tillbringa ett antal timmar av skräckblandad förtjusning bakpå hans gula ducati. Även om det vissa sekunder var mer skräck än förtjusning så älskade jag känslan och kände mig på något vis trygg, jag litade på honom och hans förmåga. Kalle och jag hämtade hans mc från Stockholm till Uppsala för två veckor sedan, men hade inte hunnit åka alls trots att vi båda ville. I onsdags hade han och en kompis bestämt sig för att köra gruppkörning, men eftersom jag hade annat för mig på kvällen kunde jag till min stora besvikelse inte åka med. Jag stod i dörren när de åkte tillsammans, ovetande om att det var sista gången jag skulle få se honom.

Anna

Anna..:pannkyss vi tänker på dig. Hör av oss inom snar framtid via Grufman eller Trueblue.
Kram Shirin.. Nursey

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
grufman skrev:
2447841 trueblue och jag var och satte upp ett stooooort kors precis där avåkningen skedde. Det är vitmålat och syns på långt håll från båda hållen.

Korset betyder att i Kalles Kurva, där slår man av på gasen. (Tack Kpt Blåskägg)

Två bilder från gårdagens snickarverkstad.
Det blev fint, och vi bankade fast det så mycket det gick men jag tror knappast att det gör speciellt mycket motstånd om man råkar åka in i det...

mvh, Calle

Bifogat

• Kors1.jpg
    Kors1.jpg
    96.2 KB · Visningar: 326
  • kors2.jpg
    kors2.jpg
    88.6 KB · Visningar: 317

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
TrueBlue skrev:
2450038 Två bilder från gårdagens snickarverkstad.
Det blev fint, och vi bankade fast det så mycket det gick men jag tror knappast att det gör speciellt mycket motstånd om man råkar åka in i det...

mvh, Calle
Tycker det är väldigt fint av er.. Starkt jobbat!

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
AnnaSundström skrev:

Anna

Anna, otroligt ledsamt vad du går igenom nu. Vill bara att du ska veta att vi tänker på dig och delar din sorg. Detta tar ju såklart inte bort hela din sorg men jag hoppas att när vi alla delar den, att den ska bli lite lite lättare för dig att bära.
När man läser allt som personerna runt om Kalle skriver här och på påfrifot ser man verkligen en enorm sorg men tanken slår mig också, när jag har bearbetat det lite, vilken otroligt glädje dessa samma personer har fått genom att känna Kalle. Det är det jag tar med mig, glädjen av att fått se en del av Kalle.
Hoppas du också någon gång kan känna, med saknad såklart, en otrolig glädje när du tänker på Kalle.
Vi finns här för dig och allt för många här har tyvärr varit tvungna att gå den ledsamma väg du befinner dig på. Kom gärna hit och dela, ventilera och kanske få en liten vägvisare till vad som kan göra det lite lättare. Mvh Stefan

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
Så otroligt ledsamt och sorgligt!!! Var ute och åkte i fredagskväll vid 22 tiden och kännde att jag var tvungen att åka förbi olycksplatsen och skänka Kalle och alla annhöriga en tanke! Fint med alla ljus som var tända!!

Kändes kusligt och overkligt att vara "där" där olyckan skedde, men samtidigt så vilade ett lugn över platsen....

V.I.F

/Richard

AnnaSundström

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ingen
Dödsannons

Igår fanns Kalles dödsannons i DN och Svenska Dagbladet, där står mer om begravningen ifall någon är intresserad.
Mvh. Anna

grufman

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Moppe
BEGRAVNINGSINFO:

Plats: Uppenbarelsekyrkan, Saltsjöbaden, Kyrkplan 4.
Tid: 14:00 Fredag den 22 september (nu på fredag)

Info: Alla som vill komma ÄR VÄLKOMNA. Kalles föräldrar meddelar att den som känner att den vill ta farväl av kalle är välkommen. Ingen anmälan krävs.

Om du däremot vill bara med på minnesstunden efter begravningen måste detta anmälas i förväg till: osa@waerners.se ange att det gäller Karl Wiechels begravning på fredag.

0scar

Guest
AnnaSundström skrev:

Anna

*kramar om* :pannkyss

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
TrueBlue skrev:
2450038 Två bilder från gårdagens snickarverkstad.

mvh, Calle

Fick meddelande om att korset skulle behövas bankas ner igen...

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Korset har någon slängt in i skogen.
Skrev det i minneslundtråden för några dagar sedan.
Såg det när jag åkte förbi där för några dagar sedan.
Ligger ca 20 meter innanför olycksplatsen,,då jag var där.
Det kan väl inte vara så att det stört någon, det var ju så fint gjort.
Eller så har det ramlat av sig själv och någon har burit iväg på det ???

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
motardnisse skrev:
2471408 jag såg det inte i lördags när jag åkte förbi!

Nej, det var en kompis som åkte förbi igår, han kommer den vägen från jobbet.

Hoppas det inte är någon som misstycker till korset eller inte respekterar det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln