Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Lägger in en bild här från ljuständningen....

Bifogat

• PICT1283.jpg
    PICT1283.jpg
    134.5 KB · Visningar: 451

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
två bilder på uppslutningen.
Dessvärre så fick jag med mig helt fel objektiv för tillfället/tidpunkten
så det blev inte så många bra...

Naturligtvis så finns bilderna i orginal size om det behövs

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ullis skrev:
2443021 Vad fint Ni har gjort, blir alldeles tårögd. Nä, jag ljuger......de rinner ner. Hoppas slippa uppleva detta igen.

// Ullis

Det var mycke fint.
Jag ska se om jag kan lägga in bilden med dikten jag gav med till familjen.

Bifogat

• f1000002 (2).jpg
    f1000002 (2).jpg
    43.5 KB · Visningar: 512

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Jag vill rikta ett stort tack till alla som skickat varma ord och hälsningar till Kalle. Samt till alla dem som anslöt till minnesstunden idag. Det betyder mycket för mig och Grufman.

Senare ikväll besökte vi Kalles föräldrar och överlämnade kondoleanser och blommor. De blev mycket rörda över det stora deltagande som visats dem i sorgen. En varm hälsning till er alla från dem. Jag kommer att återkomma här med information om begravning med mera. Det blir troligen inte tidigare än om två till tre veckor.

Nu över till en annan sak. Polisen har endast bristfälliga upplysningar om hur olyckan skedde och vill därför komma i kontakt med folk som har förstahandsinformation. Kontakta mig på pm för kontaktuppgifter till polisens utredare.

Vänligen, Calle

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Väldigt stämningsfullt arrangerat,,lägger in 2 bilder här fotograferade vid 20,30 tiden ca. Man blir verkligen rörd.

Bifogat

• IMG_2129.JPG
    IMG_2129.JPG
    128 KB · Visningar: 339
  • IMG_2131.JPG
    IMG_2131.JPG
    140.5 KB · Visningar: 313

0scar

Guest
Travel skrev:
2443112 Väldigt stämningsfullt arrangerat,,lägger in 2 bilder här fotograferade vid 20,30 tiden ca. Man blir verkligen rörd.

åh vad jag älskar er för att ni gjorde det där.. önskade jag kunde joina.

så olustigt det har kännts hela dagen.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Men vaf*n... Inte en till olycka!
Vila i frid vem du nu va! Tankarna går till anhöriga!

Och till er andra! Ta hand om er och kör snabbt(om ni måste), men förnuftigt. I det här fallet verkar det nog bara vara en ren jäv*a otur! Men det räcker ju tydligen!

Låt det bli den sista olyckan! Vill inte läsa mer ledsamma trådar....

grufman

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Moppe
Kalles mor tar gärna emot bilder och kondoleanser från kvällen. Maila dessa till mig på:

f<snabela>angelhill.net

Så skall jag se till att bilderna sänds skyndsamt till Kalles mor. Om du vill skriva en hälsning till kalle så går det också bra, jag ser till att dessa skrivs ut och sätts in i kondoleansboken som påbörjades ikväll, i samband med begravningen.

Jag kan även nämna att det lutar åt att det blir en stor begravning där alla som vill hedra kalle får komma till. Kalles mor var mycket positiv till det, men vi får återkomma och se om ev detaljer.

Tack återigen till er som kom, det betydde mycket.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
mogwai skrev:
2443128 åh vad jag älskar er för att ni gjorde det där.. önskade jag kunde joina.

så olustigt det har kännts hela dagen.

Jag vill även här tacka alla som kom för den fina stämning som rådde! Finns lite mer bilder i Tänd ett ljus-tråden i minneslunden! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134143

Speciellt tack till Kalles vänner som kom och berättade för oss som inte kände Kalle om hur han var! Så starkt att ni orkade!!

Tack även till Shirin och Karin för att ni hjälpt till med bilder, kondoleansblock, ljuslycktor och fina bilder!

Jag är så stolt och glad över vilka underbara vänner jag mött via SH och onsdagsturerna! Sköt om er!! *kram*

Last edited:

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Så oerhört tragiskt, det finns inte ord för att beskriva detta. Jag är ledsen för honom och för er :(

En tanke till anhöriga och de närmaste. Vad otroligt fint ni ordnat med minnesstund, fantastiskt bra.

Var med om en olycka juli. Kompisens mc wobblade till och han skjöts som en katapult upp i luften, mc voltade ut i diket. Jag var den enda på platsen, de andra framför såg aldrig vad som hände. Kompisen låg helt orörlig, rörde inte min och sa inte ett knyst, i diket och jag var helt säker på att han var död. Stunden (varje sekund känns som en evighet) från jag ser olyckan tills han börjar vakna igen och jag förstår att han ska klara sig är det värsta jag varit med om.

Ändå kan jag bara ana hur ni som var med upplevde det. En tanke och stor kram till er!

Alla sporthojskompisar som läser detta får lova att köra försiktigt!! Nu uttalar jag mig inte om denna specifika olycka utan rent allmänt: Hojarna är byggda för extrema hastigheter, accelerationer och nedlägg, och man känner sig lätt oövervinnlig på dem, men hur välbyggd hojen än är så kan vi aldrig påverka vägbanans skick, andra trafikanter, vilda djur eller annat oförutsett. Låt detta bli en påminnelse till oss alla att respektera hojen och de risker den innebär.

/Kram SheDevil

[karlan]

Hobbymeck o hooligan
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
gixxer...
Travel skrev:
2443112 Väldigt stämningsfullt arrangerat,,lägger in 2 bilder här fotograferade vid 20,30 tiden ca. Man blir verkligen rörd.

Tja Danne, fina bilder.

Må han vila i frid i hoj-himlen. Vi ses på Onsdag i kortegen??

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
grufman skrev:
2443146 Kalles mor tar gärna emot bilder och kondoleanser från kvällen. Maila dessa till mig på:

f<snabela>angelhill.net

Så skall jag se till att bilderna sänds skyndsamt till Kalles mor. Om du vill skriva en hälsning till kalle så går det också bra, jag ser till att dessa skrivs ut och sätts in i kondoleansboken som påbörjades ikväll, i samband med begravningen.

Jag kan även nämna att det lutar åt att det blir en stor begravning där alla som vill hedra kalle får komma till. Kalles mor var mycket positiv till det, men vi får återkomma och se om ev detaljer.

Tack återigen till er som kom, det betydde mycket.

@Grufman & TrueBlue: Jag har gått igenom mina bilder från Onsdagen och hittat några bilder på Kalle. Tyvärr syns han bara i bakgrunden, men i full upplösning funkar dom. Kanske Ni eller hans föräldrar vill ha dessa? Det är troligen dom sista bilderna på Kalle i livet. Det är två bilder från samlingen innan körningen, och en när han sitter på cykeln på väg att rulla ut på vägen.

Hör av er här i tråden eller via PM.

//Håkan

Edit: Om någon annan vill ha dessa bilder så hojta till, det är tyvärr ingen ide att lägga upp dom här då upplösningen blir för dålig.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...