Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Marcus75 skrev:
2441877 Ja det finns kanon fina bilder från tillexempel gotland i år. han var riktigt bra och intresserad av fotografering.

Hans hemsida: www.wiechel.se

Bilderna blev kanon, har 5 st med mej och penna i fall nån vill skriva något på nått foto till hans familj.

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Jag är bror till Grufman och vän till Kalle sedan många år.
Det är jag som kör den röda duccen som finns runt om i hans bildgalleri. Vi har gjort många fantastiska turer tillsammans. Till lofoten i Norge, härliga sommarturer på kurviga vägar på österlen, busat i Jordbro. Han var min hojbroder och nu finns han inte längre där. Saknaden är enorm.

Jag skulle varit med igår, men kunde inte eftersom jag skulle förbereda mig inför dagens debatter. Kanske var det tur, kanske var det otur.

Idag var det skoldebatt i eskilstuna inför valet.
Runt lunch idag ringde hans mor mig och sedan dess är inget sig likt.
Valet känns futtigt. Får se hur man ska orka vidare.

Jag kommer vara där i kväll på donken och ta med alla kondoleanser till hans familj. Jag är tacksam och glad för era varma ord om Kalle.

Vänligen, Calle

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
TrueBlue skrev:
2441948 Jag är bror till Grufman och vän till Kalle sedan många år.
Det är jag som kör den röda duccen som finns runt om i hans bildgalleri. Vi har gjort många fantastiska turer tillsammans. Till lofoten i Norge, härliga sommarturer på kurviga vägar på österlen, busat i Jordbro. Han var min hojbroder och nu finns han inte längre där. Saknaden är enorm.

Jag skulle varit med igår, men kunde inte eftersom jag skulle förbereda mig inför dagens debatter. Kanske var det tur, kanske var det otur.

Idag var det skoldebatt i eskilstuna inför valet.
Runt lunch idag ringde hans mor mig och sedan dess är inget sig likt.
Valet känns futtigt. Får se hur man ska orka vidare.

Jag kommer vara där i kväll på donken och ta med alla kondoleanser till hans familj. Jag är tacksam och glad för era varma ord om Kalle.

Vänligen, Calle

Hej Calle, jag pratade med din bror som även gav mig ditt nummer. Hinner nog inte få ihop till en bukett idag men nästa vecka har jag satt tisdag som sista dagen för inbetalningar. Kanske jag kan ringa dig eller din bror ang överlämnandet av blommorna när det blir aktuellt..om det är okej? :)

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Nursey skrev:
2441994 Hej Calle, jag pratade med din bror som även gav mig ditt nummer. Hinner nog inte få ihop till en bukett idag men nästa vecka har jag satt tisdag som sista dagen för inbetalningar. Kanske jag kan ringa dig eller din bror ang överlämnandet av blommorna när det blir aktuellt..om det är okej? :)

Gör det, kram Calle

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Nej, va fan!!!!!

Jag hatar sådana här trådar.
Det känns alltid så tungt att läsa om någon som förolyckats på hoj. :-(

Jag kände inte Warburton annat än att jag snackat lite skit med honom på körningar och på några SH-pubar, men tyckte att han var en trevlig prick.

Precis som Motardnisse kom jag att få en flashback till gpf bortgång, usch.

Jag känner mig mer säker, för varje gång dessa dödsolyckor sker, på mitt val att inte köra på allmän väg, utan enbart bana i framtiden.

Tankar till Karl och hans familj samt vänner.

Fall

Det va en gång, som va sandad
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Honda cbr 954 rr fireblade -03
R.I.P hemst att det ska behöva hända...:(

tänker på er....:(han,hans familj,hans vänner :(

Mille_PMC

White power
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
R1 2010 Black Edition
V.I.F

Verkligen tragiskt...

Nu när jag läst igenom hela tråden och såg att det var Kalle från s-baden känns det verkligen illa. Ha det bra där uppe i himmlen.

Last edited:

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Gixxer Rolle skrev:
2441805 Skulle gärna komma men jag har barnen i kväll och vill inte ta med dom till ljuständningen, dom skulle förmodligen bli jätte rädda nästa gång jag sticker ut med hojen....

Samma problem för mig. Ville verkligen vara med i kväll. Får ta en sväng ut dit imorgon i stället. Har knappast kunnat tänka på något annat än vad som hänt sedan jag kom hem igår kväll. What a waste of a life.
/Paul :(

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hade dåliga aningar när jag såg notisen i tidningen i morse, och så fick jag se den här tråden nu.

Alltid lika tragiskt när det sker olyckor med dödlig utgång, men än värre när man träffat den drabbade personen personligen.

Träffade Warburton i samband med några SH-körningar m.m sommaren -04 och någon SH-pub, en trevlig kille som verkligen gillade det här med hojåka. Väldigt trist att det skulle sluta såhär. Lider med anhöriga och dom som var närmare bekanta.

Nästan tre år sedan gpf lämnade oss, september känns inte som en bra månad.

/B

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Ämen shit alltså!

Hade samma aningar som Benkar när jag såg notisen i tidningen... Onsdagskväll och allt...

Träffade också Warburton ett par gånger förrförra sommaren på ett par av Benkars söndagsåkningar. Warburton hade en Ducati monster då..

Shit... man blir kall inombords och jag tycker att det är så jävla trist det här...

Ord räcker inte till.
Hoppas att det finns ett liv efter detta och att du ser att du är ihågkommen som en bra kille. Ha det bra i himlen... //Hakke.

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Tankar går till nära och kära.

Har som många andra glada minnen av en trevlig kille som man åkt med.

//Heli

jookan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Zx9r -00
Sänkre min huvud och riktar mina tankar mot dom drabbade.
R.I.P Tråkigt när sånt här händer och som det värkar av vad jag läst så gick det ju lungt med. Synd att man bor så långt bort så man inte kan hänga på och vara med. Ta det nu lungt alla nu sista tiden på sesongen..

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
Usch vad tråkigt när en hojbroder går åt:gråta .Var inte med på sh-körningen denna gång men tankar går till anhöriga/Rickard

R.I.P

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Tragiskt.
Jag träffade tyvärr aldrig Karl som hojåkare, däremot som Vet.stud. på Ultuna. Visste inte då att han körde hoj.
Jag och tjejen (Kortstubina) var där med vår katt.
Både jag och tjejen sa till varandra att: Den där killen kommer att bli en fantastiskt bra Veterinär. Han verkade vara en så (ursäkta språket) jävla bra kille
Nu blir det tyvärr inte så, det känns tomt och konstigt och då har jag bara träffat honom 3 gånger.
Tankar till hans anhöriga och vänner.

Vila i frid.

/Peter

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Kalle, du lämnar ett enormt tomrum efter dig och kommer att fattas oss.
Vila i frid.

Ålänningen

Carpe Diem
Gick med
27 May 2006
Hoj
Honda CBR 600 F
V.I.F. :(

Det känns alltid lika tungt då man läser om hojåkare som förolyckats här på forumet. Man blir alltid att reflektera över sin egen körning och inser att man borde minska på hastigheten. Men hur länge kommer man ihåg det??? Ungefär tills man sätter sig på hojjen igen.
Tankarna går till familj och vänner.

//Micke

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM