Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2441396 Tackar!

Känns för jävligt att något sånt här ska behöva hända för att uppleva hur sårbar man är, tror många andra känner samma sak.

Ja minnesbilden från igår försvinner inte i första taget! Intalade mig att det inte såg så farligt ut för att hålla lugnet.. När jag pratade med larmcentralen fick man endå kämpa för att komma ihåg va vägarna hette.. kommer alltid minnas där han låg i diket..

Hörde "ambulans" skrika i bakhuvet om att man ska knäppa upp hjälmen men inte ta av den, att se till att han andas mm men tyvärr hjälpte det inte..

Nu kännde jag han inte utan var bara med vid olyckan.. men som motardnisse skrev tog det hårt när man fick höra att han avled!! Tänker på hans familj!

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Ingel skrev:
2441414 nej, var det warburton? :(
jag åkte med honom för 2,3 år sen några gånger. riktig trevlig kille, pluggade till veterinär vill jag minnas...

Igår när jag läste om olyckan sökte jag på de som hade ducce 900 i Stockholm. Sedan såg jag att han skrivit i tråden att han skulle åka med i onsdags och då började jag förstå. Jag träffade honom 2-3 gånger på SH puben 2004 och vi pratade rätt mycket med varandra då.

Minns min allra första SH pub var i augusti 2004, hade inte träffat någon av de som hänger på forumet innan det tillfället. Kom till Tivoli och gick lite tvekande fram till första soffan. Där frågade jag Warburton och vågen om jag hamnat rätt och det hade jag. Klämde in mig mellan dem och vi började prata direkt och svepa några öl. Han berättade om sin utbildning och var en brinnande ducceentusiast. Jag tyckte han var väldigt trevlig och sjyst. Den första från SH som jag träffat och jag kände direkt att det var en person man kunde snacka lite skit med och hälsa på om man sågs ute på vägarna. Det var en stor anledning till att jag började hänga på SH pubarna och lära känna mer folk.

Skulle haka på onsdagsturen igår, men lyckades boka bort mig och kunde inte följa med. Eftersom jag inte träffat warburton på länge hade jag säkert hälsat på honom igår och snackat lite.

Jag kan inte säga att vi på något sätt kände varandra, däremot får man den där speciella känslan när man träffar på någon som är öppen och trevlig.

Brukar inte skriva i olyckstrådar även om jag ofta läser dem. Har tills nu lyckats hålla distansen eftersom jag inte kännt till någon som drabbats.

Otroligt tråkigt och en stor förlust för de anhöriga.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Om någon känner Warburtons kompis så kan ni väl vara snälla att framföra att hans hoj står hos oss på Bilprovningen i Sollentuna. Självklart får den stå kvar så länge han vill, be han höra av sig när han vill hämta den.
Tack på förhand!

//Jensa

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Känner igen det där Bonnie.

De som kände gpf här på SH vet vad jag talar om. Varm å go kille som älskade livet och all hojkörning men gick bort en sommarkväll när han är på väg hem!

Känns speciellt konstigt när man har stått och pratat den denna person mkt och sen finns han inte mer!!

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Detta var ingen rolig läsning.

Jag har vid nått enstaka tillfälla kört med Warburton och han verkar vara en gald och trevlig kille, fast han körde Ducce.
Mitt djupaste deltagande till Familj och vänner.

Vila i frid Kalle!

grufman

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Moppe
Satt precis och åt lunch när jag nåddes av dödsbudet. Hans mamma ringde på telefonen.

Kalle var en härlig och sprallig kille. 26 år gammal, sista året på veterinärutbildningen i Uppsala, toppbetyg i alla ämnen. Jag lärde känna honom för över 10 år sedan genom datorvärlden, han var även en hängiven Macanvändare och vi har umgåtts mycket genom åren.

Tyvärr var hans trafikomdöme inte lika bra som hans studiemoral, flera mindre allvarliga olyckor har tyvärr kantat hans tidigare väg, och vi vänner runt omkring kännde att detta tyvärr var en "accident waiting to happen". Det var inte en fråga om om, utan när. Tyvärr.

Detta är fruktansvärt tragiskt, inte minst med tanke på hans föräldrar. Både hans mor och far är mycket välrenomerade läkare och Kalle var deras enda barn. Kalle är uppvuxen i Saltsjöbaden, flyttade sedan till södermalm men pendlade de sista året mellan södermalm och uppsala där han pluggade.

Han efterlämnar sig ett stort tomrum, sina katter, flickvän, sin familj och sina vänner.

Hans hemsida:
www.wiechel.se

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag har knappt skrivit här på två år (men läser nästan varje dag trådar) efter som jag sålde hojen maj 2005 och inte haft ekonomi med en ny tyvärr.
Hade inte räknat med att skriva i en dödstråd. Men nu är det någon jag träffat ett antal gånger.

Jag räknar med att komma tillbaka på vägarna nästa år med egen gathoj. För varje olycka som inträffar funderar jag om det är värt risken.

Jag fick nöjet att träffa denne kille och åka på ett gäng turer under 2004 med honom. Då hade han en annan Ducati, kommer inte ihåg om det var ett Monster. Har även träffat honom på en eller två sporthojspubar. Lätt att prata med, kommer inte glömma första synen av ditt burriga hår, glasögonen och skägget. Den första åsynen har etsat sig fast.

Livet är orättvist. Vila i frid mannen!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Gick in på hans hemsida grufman, jag blev orolig när jag gick fram till honom igår och såg båda armarna var rödfärgade men vid närmare titt så var det ditmålat eller nåt. Såg nu på några av stuntbilder från Jordbro på hans hemsida att de var rödfärgade även där!

Han hade en gediget intresse för foto enligt vad hemsidan visar, fina bilder också!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
En tung dag i Väsby idag...

Först denna olycka med en person jag bar bytt någr få ord med som förolyckades igår och likaså olyckan på essingen igår är en vän.

Vila i frid K
Samt krya på dig D

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag fick ett pm:

//Tänkte lite grann på det där med ljuständningen som skulle vara i kväll. Vore det inte lämpligt att informera familjen om det oxå och ge dem möjlighet att dyka upp? eller åtminstone att ta med någon duktig fotograf som kunde föreviga ljusen, motorcyklarna och allt folket på en stämningsfull bild. Kanske skulle bli uppskattat av familjen att ha som ett minne från en iof väldigt tråkig händelse, men som skulle visa att killen ingick i en stor trevlig gemenskap där han betydde något.//

Grufman eller någon annan som känner hans familj kan väl framföra detta till dem, då jag tycker det var en otroligt fin ide!

Har tänkt på det där med fotograf, Seerdon eller BadBoy, eller någon annan duktig fotograf, kan ni närvara?
Hela ljuständartråden finns här :
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134143

Last edited:

Ducati for life

Guest
Vila i frid och må du ha det bra var du än är nu mera

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari