RIP - Uschh..
Alla tanker till pårörende, venner och inte minst Ni som var med!
motardnisse skrev:
2441065 För mig känns det för jävligt, även om jag inte kände killen så har jag svårt att hålla tillbaka tårarna!
Min chef ringde och hörde hur det var med mig då hon hade fått mail av Jens "vi jobbar inom samma bransch Jens & jag" och ville höra hur jag mådde. Brast ut i gråt direkt då jag pratade med chefen.
Jag tycker ditt inläg är bra, och viser bilden av hur allt kan förändras på ett splitsekund!
Ofte diskuterar vi sporthojs piloter att man tar ansvar för sig och det vidkommer inte andra om man tar riskar eller kör för fort (vad det nu än är?).
Vi accepterar att man är sin egen herre i dom ofta kaxiga diskussioner vi har gemensamt.
Inte ska jag göra mig till någon moraltant - själv har jag varit i samma sits, flera nära av mina kompissar har avlidit grundet "unödiga mc-olyckor"
Och dessa underbara körninger som vi har, vett vi väl alla osse har en vis risk - men, ofta gömmar vi undan detta - när det nu går undan på vägen..
Tyvärr, har jag inte haft möjligthet att vara med i år på onsdagarna - men, jag har åkt med dom fleste av er - och när jag efter nattens telefonsamtal vaknade i morse - hade jag samma känsla i kroppen som Du Motardnisse.
Må vor avlidne sporthojs kompis vila i frid i hojhimlelen....