Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Jag lider med er som var med, förutom anhöriga, självklart...

Ni som var där; jag kan ana hur ni känner det, enär jag varit med om en liknande sak.. Det enda som hjälper är att prata om det, gråta ut, och så tiden.. Att få distans till det. Ta den tid ni behöver.

Vi finns alltid här för er.

MVH
//Syss
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Maverick_ou812 skrev:
2441105

@ Kapten Blåskägg - Jensa.
Ta inte på dig skulden för olyckan, alla har ansvar för sitt liv, olyckor händer och det är för jävligt. Men du glädjer så många men onsdagsturerna. Tappa inte sugen.

Svårt att undvika men jag förstår vad du menar.
Ska försöka, tack mannen!!!
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Kapten Blåskägg skrev:
2441210 Svårt att undvika men jag förstår vad du menar.
Ska försöka, tack mannen!!!


Näe, du ska inte ta på dig ansvaret!!
Men de e svårt att inte ta åt sig..

Alla bör o ska ta sitt eget ansvar för vad dom gör o vad som händer.


//Micke
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
RIP - Uschh..
Alla tanker till pårörende, venner och inte minst Ni som var med!


motardnisse skrev:
2441065 För mig känns det för jävligt, även om jag inte kände killen så har jag svårt att hålla tillbaka tårarna!

Min chef ringde och hörde hur det var med mig då hon hade fått mail av Jens "vi jobbar inom samma bransch Jens & jag" och ville höra hur jag mådde. Brast ut i gråt direkt då jag pratade med chefen.

Jag tycker ditt inläg är bra, och viser bilden av hur allt kan förändras på ett splitsekund!
Ofte diskuterar vi sporthojs piloter att man tar ansvar för sig och det vidkommer inte andra om man tar riskar eller kör för fort (vad det nu än är?).
Vi accepterar att man är sin egen herre i dom ofta kaxiga diskussioner vi har gemensamt.

Inte ska jag göra mig till någon moraltant - själv har jag varit i samma sits, flera nära av mina kompissar har avlidit grundet "unödiga mc-olyckor"
Och dessa underbara körninger som vi har, vett vi väl alla osse har en vis risk - men, ofta gömmar vi undan detta - när det nu går undan på vägen..

Tyvärr, har jag inte haft möjligthet att vara med i år på onsdagarna - men, jag har åkt med dom fleste av er - och när jag efter nattens telefonsamtal vaknade i morse - hade jag samma känsla i kroppen som Du Motardnisse.

Må vor avlidne sporthojs kompis vila i frid i hojhimlelen....
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kapten Blåskägg skrev:
2441210 Svårt att undvika men jag förstår vad du menar.
Ska försöka, tack mannen!!!
Förstår att det känns tungt, men som sagt, det är inte på något sätt ditt ansvar!!!

Sen vet vi ju f.ö. inte ens om det var den förolyckades "fel" heller, så det känns onödigt att diskutera gruppåkningssäkerhet i den här tråden. Det kan ju berott på en mängd orsaker förutom förarfel eller gruppåkningsmentalitet.

Att däremot diskutera och analysera tillbud och säkerhet i allmänhet eller i gruppåkning är nog bara av godo, jmf dykning, där incidentrapporter skrivs, som man kan läsa och lära av. Det kan dock göras i egna trådar.

Tankarna går till alla inblandade!
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Vet vem du var och är! Tänker på dig och det glada humöret och den positiva inställningen du hade när vi åkte sist! Vila i frid! Tanken går till dig och familj från oss båda (jag & sambo).

VILA I FRID!!
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Vad tråkigt..så här sent på säsongen dessutom
tankar till familj och anhöriga
 

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Ort
stockholm
Hoj
z750s kawasaki 2006
Läser detta med sorg i hjärtat.Det tråkiga är att man vet aldrig vad morgondagen för med sig.Tankar går till anhöriga.Vila i frid.
/payton
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Lite tankar bara...
Skulle åkt med igår men var för trött....inte för att det ändrar nånting o inte så att jag kände honom...
Vaknade ändå imorse med en klump i halsen o gick raka vägen till datorn. Visste ju fortfarande inte vem det var, men nu har jag spenderat större delen av morgonen sofar med att titta i hans(riktigt stora) fotoalbum, läst lite inlägg o på nåt vis försökt lära känna Warburton(Karl)...varför vet jag inte..kan vara för att jag upptäckte att han verkar ha haft rätt mycket liknande intressen som mig, var 80´a som jag..Identifierar mig rätt lätt med hans person.
Vill absolut inte spekulera i varför eller vad som hänt, för mig räcker konstaterandet att vi mist ännu en ung eventuell polare, medmänniska, någons bror och någons son.
Önskar av hela mitt hjärta att vi slipper fler dödsolyckor det här året!
O till familjen o vännerna, Jag beklagar verkligen sorgen...
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Jag har precis läst igenom tråden och blir så fruktansvärt ledsen när man läser att någon återigen har fått sätta livet till.

Mina tankar går givetvis i första hand till hans familj, anhöriga och vänner, men även till alla er som var med vid olyckstillfället.

Jag ska inte spekulera i vad som orsakade olyckan, men eftersom kalla däck togs upp tidigare i tråden, kör försiktigt och tänk på att det är stor skillnad på att köra nu mot i den sommarvärme som var tidigare!

V.I.F
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Känner inte killen, men han gjorde ett bra intryck via de inlägg av honom jag läst här på sporthoj. Likt kiwimaddog skriver så var Warburton lika gammal som mig och det finns, som med många här, flera beröringspunkter i våra liv och intressen. Det får en att tänka till.

Vila i frid. Mina tankar går till nära och kära.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Galne Dansken skrev:
2441246 RIP - Uschh..
Alla tanker till pårörende, venner och inte minst Ni som var med!
Jag tycker ditt inläg är bra, och viser bilden av hur allt kan förändras på ett splitsekund!
Ofte diskuterar vi sporthojs piloter att man tar ansvar för sig och det vidkommer inte andra om man tar riskar eller kör för fort (vad det nu än är?).
Vi accepterar att man är sin egen herre i dom ofta kaxiga diskussioner vi har gemensamt.
Tyvärr, har jag inte haft möjligthet att vara med i år på onsdagarna - men, jag har åkt med dom fleste av er - och när jag efter nattens telefonsamtal vaknade i morse - hade jag samma känsla i kroppen som Du Motardnisse.

Må vor avlidne sporthojs kompis vila i frid i hojhimlelen....

Tackar!

Känns för jävligt att något sånt här ska behöva hända för att uppleva hur sårbar man är, tror många andra känner samma sak.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
nej, var det warburton? :(
jag åkte med honom för 2,3 år sen några gånger. riktig trevlig kille, pluggade till veterinär vill jag minnas...
Åkte i samma grupp igår men hade ingen aning att det va han då jag inte la märke till han innan vi stack iväg :(
 

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Tibro
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
R I P... Tankar går till familj och vänner..

Så tragiskt när sådant händer.. Hoppas som sagt att ni som var med har någon som lyssnar och finns där för er..

Var rädd om er där ute och kör försiktigt...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top