Dödsolycka norr om Upplands-Väsby

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
streetfighter1 skrev:
2441625 Jag har knappt skrivit här på två år (men läser nästan varje dag trådar) efter som jag sålde hojen maj 2005 och inte haft ekonomi med en ny tyvärr.
Hade inte räknat med att skriva i en dödstråd. Men nu är det någon jag träffat ett antal gånger.

Jag räknar med att komma tillbaka på vägarna nästa år med egen gathoj. För varje olycka som inträffar funderar jag om det är värt risken.

Jag fick nöjet att träffa denne kille och åka på ett gäng turer under 2004 med honom. Då hade han en annan Ducati, kommer inte ihåg om det var ett Monster. Har även träffat honom på en eller två sporthojspubar. Lätt att prata med, kommer inte glömma första synen av ditt burriga hår, glasögonen och skägget. Den första åsynen har etsat sig fast.

Livet är orättvist. Vila i frid mannen!
´

Nej! Inte igen... Jag gick i samma klass som honom på lågstadiet och min syrra pluggade på vetrinär med honom. Visste inte ens att han hade mc.

Får sig en rejäl tankeställare... Hade inte en tanke på att jag kände personen i fråga när jag började läsa tråden.

Vila i frid!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Milla skrev:
2441719 Jag fick ett pm:

//Tänkte lite grann på det där med ljuständningen som skulle vara i kväll. Vore det inte lämpligt att informera familjen om det oxå och ge dem möjlighet att dyka upp? eller åtminstone att ta med någon duktig fotograf som kunde föreviga ljusen, motorcyklarna och allt folket på en stämningsfull bild. Kanske skulle bli uppskattat av familjen att ha som ett minne från en iof väldigt tråkig händelse, men som skulle visa att killen ingick i en stor trevlig gemenskap där han betydde något.//

Grufman eller någon annan som känner hans familj kan väl framföra detta till dem, då jag tycker det var en otroligt fin ide!

Har tänkt på det där med fotograf, Seerdon eller ToyBoy, eller någon annan duktig fotograf, kan ni närvara?
Hela ljuständartråden finns här :
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134143

Jag fick ett liknande mail av en vänlig själ. Funderade på att kolla om UNT ville komma o föreviga men då blir det slisk kommersiellt kanske och det vill vi verkligen inte bidra till. Så om en hojbroder eller syster kunde plåta så skulle det vara bättre. Jag skulle gärna plåta men jag tvivlar på att jag hinner ifrån i tid. Jag skall försöka dock. Samling vid donken 18? Jag gör mitt yttersta för att vara där med kameran.

Kan någon som kände Karl kontakta mig..snälla? :)

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Nursey skrev:
2441739 Jag fick ett liknande mail av en vänlig själ. Funderade på att kolla om UNT ville komma o föreviga men då blir det slisk kommersiellt kanske och det vill vi verkligen inte bidra till. Så om en hojbroder eller syster kunde plåta så skulle det vara bättre. Jag skulle gärna plåta men jag tvivlar på att jag hinner ifrån i tid. Jag skall försöka dock. Samling vid donken 18? Jag gör mitt yttersta för att vara där med kameran.

Kan någon som kände Karl kontakta mig..snälla? :)

Kan tänka mig att det tar ett tag innan vi kommer iväg från Donken till olycksplatsen, ring mig och kolla läget om du känner att du inte hinner, vi vill inte ha fler olyckor, jag har inte bråttom, väntar gärna på dig!!!:pannkyss

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Milla skrev:
2441761 Kan tänka mig att det tar ett tag innan vi kommer iväg från Donken till olycksplatsen, ring mig och kolla läget om du känner att du inte hinner, vi vill inte ha fler olyckor, jag har inte bråttom, väntar gärna på dig!!!:pannkyss

Äh nu har jag bestämt att min pappa får stänga..jag SKALL åka och tar med mig kameran..någon mästerfotograf är jag inte men..fakk it.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nursey skrev:
2441779 Äh nu har jag bestämt att min pappa får stänga..jag SKALL åka och tar med mig kameran..någon mästerfotograf är jag inte men..fakk it.

jag tar också med min kamera, brukar kunna få bra bilder med min vanliga kamera.

Vi ses i kväll.
Jag ska åka och handla ljus nån som behöver hojta till så handlar jag ett gäng och tar med...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Tråkigt det som hänt..
vad hette han här på sporthoj?

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Skulle gärna komma men jag har barnen i kväll och vill inte ta med dom till ljuständningen, dom skulle förmodligen bli jätte rädda nästa gång jag sticker ut med hojen. Hoppas det blir värdigt och ta hand om varandra :gråta

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Kakan skrev:
2441786 jag tar också med min kamera, brukar kunna få bra bilder med min vanliga kamera.

Vi ses i kväll.
Jag ska åka och handla ljus nån som behöver hojta till så handlar jag ett gäng och tar med...

Jag drar direkt från jobbet, så jag snappar gärna på erbjudandet.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
ewook skrev:
2441822 Jag drar direkt från jobbet, så jag snappar gärna på erbjudandet.

shopar ett gäng så vet ni att jag har fler än de jag borde med mej. Bara å säga till på plats....

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
nån som kanske har eller kan printa ut n¨ån fin bild på honom som vi kan sätta upp vid ljusen :va finns på hans hemsida, men kan inte printa eller så...

nått vi borde?

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Marcus75 skrev:
2441831 nån som kanske har eller kan printa ut n¨ån fin bild på honom som vi kan sätta upp vid ljusen :va finns på hans hemsida, men kan inte printa eller så...

nått vi borde?

Ja det har jag oxå tänkt på, har inte heller nån skrivare dock..:(

grufman

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Moppe
Jag har tyvärr inte lyckats få tag på hans föräldrar för att höra med dem om dom vill komma ikväll, men jag tror tyvärr att det kan bli svårt för dom.

Däremot tycker jag att alla som vill skriver en hälsning till Kalle, lägger en blomma eller tänder ett ljus. Alla hälsningar och blommor kommer jag och TrueBlue åka med till Kalles föräldrar ikväll.

Jag vet ännu inte när det blir begravning och om huruvida den kommer bli privat eller "öppen för alla". Så fort jag får kontakt med föräldrarna igen så meddelar jag det, om de vill de.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
grufman skrev:
2441850 Jag har tyvärr inte lyckats få tag på hans föräldrar för att höra med dem om dom vill komma ikväll, men jag tror tyvärr att det kan bli svårt för dom.

Däremot tycker jag att alla som vill skriver en hälsning till Kalle, lägger en blomma eller tänder ett ljus. Alla hälsningar och blommor kommer jag och TrueBlue åka med till Kalles föräldrar ikväll.

Jag vet ännu inte när det blir begravning och om huruvida den kommer bli privat eller "öppen för alla". Så fort jag får kontakt med föräldrarna igen så meddelar jag det, om de vill de.

Tack för din hjälp!!!:pannkyss

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ok peeps, jag slutar nu så vi ses i Väsby jag tar bilen.
Grufman..trevligt att prata med dig. Jag tror det blir bäst att folk lämnar bidrag till blommor som kan överlämnas när familjen har vant sig lite och det inte är så nytt och akut. Vi tar det när det passar helt enkelt. Jag har uppdaterat tråden i minneslunden med bg nummer och så :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
:(. Jag brukar sällan skriva i RIP-trådar även om jag läser dem, men den här gången känns det på något sätt extra sorgligt även om jag inte kände honom mer än som Warburton här på SH men han verkade vara en glad och intelligent snubbe :(.

Fyfan, det suger verkligen, jag tappar helt lusten att köra hoj på landsväg. Vilket annat forum/intresseförening har så stort manfall pga dödsolyckor som vi? Ibland känns hobbyn orimligt riskfylld.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO