Dödsolycka Norsborg

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Harmon Rabb skrev:
Föraren fick sitt straff i enlighet med din önskan. ..

Jag skrev att det kan bli dödsstraff! Och jag menar att det kan det bli när man inte vett hur man kör en (snabb) hoj!

Jag skrev inte att jag tycker det ska vär dödstraff för att sno en hoj.. Det är en väsentlig skillnad..
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Du har rätt. Det är en väsentlig skillnad. Ber om ursäkt. Jag tolkade ditt inlägg lite fel. En kombination av trötthet och något otydligt "kan" från din sida. Går att få till "ska" med lite fantasi (läs trötthet). Bra att du förtydligade det. :tummenupp
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hojtjuv, biltjuv eller snubben som stal polarens mössa, alltid tråkigt när någon får sätta livet till. Hade han överlevt hade han kunnat berätta för sina polare hur dumt det är att göra det han gjorde. Han har säkert anhöriga som sörjer. För er med mindre empati, tänk på att sånt här med säkerhet påverkar den pågående diskussionen om motorcyklars farlighet.

Hoppas att tjejen klarar sig.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Galne Dansken skrev:
Hur får vi folk att fatta att det ka bli personlig döds-straff när man utan kunnighet snor en hoj och ska köra som Rossi och impa på tjejerna med alko och drogar i blodet!
Bra fråga. Något behövs för att motverka attityden att "adnan_gangster" och andra lösa småbovar är det minsta tuffa. Attityden att det är coolt att först stjäla något och sedan köra skiten ur det utan att veta vad man pysslar med är inget annat än livsfarlig. Ok att skummrasket kanske kan decimeras med hjälp av den inställningen, men det blir riktigt farligt när "Pelle" 14år har sett eller hört talas om något sånt och ska låna sin farsas hoj en liten sväng. En modernare version av Dr.Albans gamla hitvideo "10 små moppepojkar" kanske?

Galne Dansken skrev:
Hur får vi myndigheter och annat folk att fatta att det inte alltid är oss vanlig fart förbrytare som ställar till det!
Ännu bättre fråga. Men enligt makthavarna är väl alla motorcyklar dödsmaskiner oavsett vem som kör dem? Det är nog minst lika svårt att försöka ändra deras attityd som vad det är att ändra attityden hos alla som stjäl en R1 för en joyride.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Galne Dansken skrev:
Fan oxå !!

Hur får vi folk att fatta att det ka bli personlig döds-straff när man utan kunnighet snor en hoj och ska köra som Rossi och impa på tjejerna med alko och drogar i blodet!

VV värderar ett statistisk liv till 19 miljoner kronor. Om åtgärder kostar mer än 19M per beräknat räddat liv så skippar man insatser. Om däremot tillräckligt många tjuvar och drog-nissar snor och kraschar så blir det däremot en nettovinst. Kanske SMC får uppdrag att köra heroin- och tjuv-kurser på Sviestad ? :tummenupp
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Esquire skrev:
1. Något behövs för att motverka attityden att "adnan_gangster" och andra lösa småbovar är det minsta tuffa. Attityden att det är coolt att först stjäla något och sedan köra skiten ur det utan att veta vad man pysslar med är inget annat än livsfarlig. Ok att skummrasket kanske kan decimeras med hjälp av den inställningen, men det blir riktigt farligt när "Pelle" 14år har sett eller hört talas om något sånt och ska låna sin farsas hoj en liten sväng. ..


2. Men enligt makthavarna är väl alla motorcyklar dödsmaskiner oavsett vem som kör dem? Det är nog minst lika svårt att försöka ändra deras attityd som vad det är att ändra attityden hos alla som stjäl en R1 för en joyride.

1. Yap, när Affe_R! hittade hans R1 förre året - var det endast för att en MODIG Mamma bedte Polisen om hjälp, när hon tyckte att den den moppe som pojken på 16 hade köpr för 500 kr så lite STOR ut.. Fan att sku Polis anmälda sin egen polj - uschh.. Men, det är verkligheten att så unga ungdommar snor och kör vore hojer - fatta att dom dör! Så det är inte bara Dansken 15 år som lånar Mamma´s ...!
Det är väl här att vi tuffingar får ta i...

2. NOPE! Det hysas stor RESPEKT hos flera viktiga delar av myndigheterna för den attityd ändring som det är i sporthojs samhället - och att vi själva tar tag i problemen. Inte minst att talar verkligheten sit klara språk - mindra döda i år...

#Olsson# ka ha rätt - kanske ska SMC köra heroin och tjuv kurser på Sviesta - tror det är viktigt att vi alla har "balls" att ta i problemställningen - och kanske även vara lite u-konventionell.

Hoppas vi syns på HD båten fredag eftermiddag i Stockholm..
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Galne Dansken skrev:
2. NOPE! Det hysas stor RESPEKT hos flera viktiga delar av myndigheterna för den attityd ändring som det är i sporthojs samhället - och att vi själva tar tag i problemen. Inte minst att talar verkligheten sit klara språk - mindra döda i år...
Nu blev jag positivt överraskad. :)

Men det kanske beror på en viss organisations målmedvetna och hårda arbete.
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Jag tycker det är hemskt när folk kör ihjäl sig. men det finns ett uttryck från England som jag har anammat: En del straffar Gud meddetsamma.

Han fick sitt straff och nu hoppas jag att han får vila i frid.
Hoppas tjejen oxå lär sig nått av detta och att hon går helskinnad ur detta.
mvh Suzanne
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Nu har det inte med tråden att göra så Swedie får väl ta bort det här inlägget men, jag tror inte att det händer någonting alls.
Man dör, pungt!
först när man läser dina inlägg så undrar man om du inte har syrebrist norr över, och när man sen ser dina stavningar så bekräftar du det sjävl..PunKT
 

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
först när man läser dina inlägg så undrar man om du inte har syrebrist norr över, och när man sen ser dina stavningar så bekräftar du det sjävl..PunKT
Hur var det nu? Man ska inte kasta sten i glashus.

Sök på "pungt" här på SH så kanske poletten trillar ner :rolleyes:

Men är man 14 år och börjar sina meningar med liten bokstav så....
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
crashtestdummy skrev:
först när man läser dina inlägg så undrar man om du inte har syrebrist norr över, och när man sen ser dina stavningar så bekräftar du det sjävl..PunKT

Hur é det med stavningen SJÄLV ? :arsele
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
Ukiwaza skrev:
Man blir återfödd som HAYABUSA !!!!!!!!

du verkar iaf se fram emot det! :) ta det lugnt på vägen dit bara så du inte hamnar där för tidigt! :tummenupp

jag kan också tänka mig att bli en busa :tungan fast helst en sån där båge dom kör i "The Island" då skulle jag va kung över världen! =)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Vill bara klargöra att jag lider med de drabbade, och att ett skämt här e lite gränsfall, men kan inte låta bli att tillföra en historia som vad som "sker" efter döden....

"Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner. Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere!"

G-MAN skrev:
bra för dig då :) :tummenupp

Vad tror du själv händer då efter man tatt sista andetaget?

Lite nyfiken bara...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Varför. varför önskar alla att crackhoran bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?



Rent teoretiskt behöver inte föraren vara skyldig till mer än fortkörning, endå önskas det livet ur honom till höger & vänster, medans det vurmas för tjejen, allt är inte svart & vitt. Och i Botkyrka kan även tjejer sno hojar..
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
G-MAN skrev:


Andra tror att om man fyller en bil med dynamit.
Spränger den i ett folktätt område med oliktänkande religioner som är fel, så kommer man till en bättre plats....

Det låter ju också vettigt! :tummenupp



Halelulja! :Bugar

Sen kan jag inte förstå att man kan tycka att det är rätt att någon dör för han har gort något orätt!
Exakt vid vilken typ av brott är det rätt att man skall avlida?
Snatteri? onani? bedrägeri? stöld av annans egendom?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Chronic skrev:
Rent teoretiskt behöver inte föraren vara skyldig till mer än fortkörning
Så om man inte har körkort för fordonet och det är stulet så åker man fast för fortkörning?
Är det kallt på Pluto?
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Chronic skrev:
Varför. varför önskar alla att crackhoran bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?
Rent teoretiskt behöver inte föraren vara skyldig till mer än fortkörning, endå önskas det livet ur honom till höger & vänster, medans det vurmas för tjejen, allt är inte svart & vitt. Och i Botkyrka kan även tjejer sno hojar..

Visst, i teorin kan det lika gärna vara hennes fel...men allvarligt, Hon var 17år o snubben 22, ingen av dom var ju egentligen vuxna, tycker det är riktigt sorgligt att han dog, alla har väl fan gjort idiotiska saker som yngre, o inte ska man väl behöva dö för det. Borde ju liksom ändå få chansen att ångra sig, även om att sno o köra hoj utan kort är exceptionellt idiotiskt...
Nä, V.I.F o hoppas på att tjejen överlever.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top