Dödsolycka Norsborg

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Chronic skrev:
Varför. varför önskar alla att crackhoran bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?

Varför antar du att hon är en crackhora? :va

Tror det är lätt att få sympati med folk som drabbas av andras misstag/dumheter. Som i det här fallet, när den nu avlidna MC-föraren (tjuv eller inte, han körde iaf en stulen hoj vilket räcker för mig), kör vårdslöst, klantar sig och smäller med en lastbil med henne bakpå....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sandstream skrev:
Så om man inte har körkort för fordonet och det är stulet så åker man fast för fortkörning?
Är det kallt på Pluto?



Äh, din förutfattade meningar gubbe. Det finns en jävla massa sanningar på vägen till en lögn, bara för att POLISEN hävdar kk lös & stulet fordon är det ju inte så 100% att det är så. Hade han sitt eget kk på sig? Hör nr skylten verkligen till hojen? Hade den ens nr skylt?

Tror du på allt tidningarna skriver eller? Jiddra om Pluto när man är navelskådare...jisses...

Macke skrev:
Varför antar du att hon är en crackhora? :va

Tror det är lätt att få sympati med folk som drabbas av andras misstag/dumheter. Som i det här fallet, när den nu avlidna MC-föraren (tjuv eller inte, han körde iaf en stulen hoj vilket räcker för mig), kör vårdslöst, klantar sig och smäller med en lastbil med henne bakpå....



Jag tror inte hon är en narkotikabrukande prostituerad, men jag läser alla inlägg innan jag svarar, och mina elaka ord var en provokation/överdrift riktat delvis mot de som önskar att killen dog, men tycker synd om tjejen.

Det fanns en tråd nyligen där en kille och tjej åkte fast för hojstöld ngnstans på vischan, då jävlar hette det minsann knarkarhora och skönt att hon åkte fast osv osv.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
G-MAN skrev:
Klart det är där han har hamnat... Men du kanske inte är lika troende som mig heller...

Jag tror det åsyftas till att han nog hamnat någon annanstans, enligt den kristna världsbilden. Någonstans med centralvärme.

Om inte jag får komma till himmelriket, trots att jag nog får anses leva rätt väl, varför skall då den här killen som verkar hitta på en del jävelskap (inklusive nästan ha ihjäl en 17-årig tjej och förmodligen svårt traumatisera en lastbilschaffis) ha biljett dit?

Sådär. Då kan vi få in religionsdebatten också... skall det spåra ur skall det göra det ordentligt! :)
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Hur var det nu? Man ska inte kasta sten i glashus.

Sök på "pungt" här på SH så kanske poletten trillar ner :rolleyes:

Men är man 14 år och börjar sina meningar med liten bokstav så....
Hur Du kan önska livet ur andra, för att dom stulit är för mig mer märkligt än att du stavar punkt med "g", du tycktes tro det var stavningen som jag hängde upp mig mest på !? :va Normalfuntade människor önskar en hård bestraffning för hojtjuvar men dock bara i jordelivet. ALLA bör få dö i frid!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
personligen vill jag ha bort allt "slumm" från våra gator. så tyvärr känner jag inget mer än att man blir lite förbannad på det killen gjorde.
dock hoppas jag att tjejen klarar sig & att hon lär sig något av detta . :(

edit : ursäkta mycket dålig svenska, ända bortförklaringen är väl att jag skrev detta på frukost rasten & var väl lite för snabb :3freak
 
Last edited:

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Snillen spekulerar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
granath_ skrev:
personligen vill jag ha bort allt "slumm" från våra gator. så tyvärr känner jag inget mer än lite agritioner mot det killen gjorde.
dock hoppas jag att tjejen klarar sig & att hon lär sig något av detta . :(


Agritioner :va
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
2ono skrev:
Man blir en ängel
Oavsett hur man har levt sitt liv? Då faller liksom själva poängen med kristendom; att man ska kunna skrämma folk till lydnad genom motpolerna himmel och helvete.
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Kamikaze kid skrev:
Andra tror att om man fyller en bil med dynamit.
Spränger den i ett folktätt område med oliktänkande religioner som är fel, så kommer man till en bättre plats....

Det låter ju också vettigt! :tummenupp

Håller med. Dilemmat är att det är fritt fram i västvärlden att skriva sina åsikter var och närsomhelst. Problemet är att det finns alltid folk som har andra åsikter som blir förvånade och arga över att någon uttryckte sig på "helt fel sätt" dom tycker att varför skriver du så hur kan du tänka på det sättet. Är du dum i hela huvet eller? Sen skriver den personen ett inlägg om hur fel den första killen har och att han inte ska säga vad som helst fast han endast uttrycker sin rätt att uttrycka sig vilket den andra sätter sig över och tycker att jag har rätt och du har fel. Fast han använder rätten att uttrycka sig til den killen att förbjuda det han har rätt till. Rätta mig om jag har fel.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Den här typen av olyckor KAN inte helt arbetas bort med annat än att vi får en avsevärt bättre skola/ungdomsvård/BUP och ett helt annat sätt att se på barn/ungdomars problem!

Det VI kan göra, tror jag, är nog att försöka avdramatisera mc-körning och tex. inte skryta om våra "bedrifter" när vi körde xxx km/h förbi snuten som man sedan hakade av etc.

Killen begick ett ödesdigert misstag och efterlämnar en flicka svårt skadad och förmodligen också anhöriga som nu får en tung tid framför sig!

V.I.F
// Niklas
P.S Alla människoliv är lika värda!
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Jag tror att dom flesta här håller med om att det är oerhört korkat att sno en motorcykel och sen köra utan körkort? Men i det här fallet så ledde det faktiskt till att en kille dog och hans familj aldrig får se honom något mer. Han var ju faktiskt bara 22 år och hade hela livet framför sig.

Förhoppningsvis så fick hans kriminella kompisar (antar att han hade såna) en tankeställare om man nu ska se det ljusa i det hela. Får verkligen hoppas att tjejen klarar sig.
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Avarage skrev:
// Niklas
P.S Alla människoliv är lika värda!

Du har helt rätt i det du skriver men jag måste påpeka en sak. Jag vet vad du menar med "Alla människoliv är lika värda" men jag vill faktist påstå att inte så är fallet inte i praktiken iaf. Hemskt men sant. Det flera skriver i denna tråd bekräftar att de inte värderar på samma sätt. Men dom är långt ifrån de enda. De allra flesta värderar människoliv olika. En förälder värderar sina barns liv mera än de flesta. T.o.m på sjukhus värderar man liv olika. En 75 årig hypokondriker får inte lika vård som en 25 årig direktör. Kommer G.W. Bush in med skottskada samtidigt som han som sköt honom också skottskadad och läkarna bara kan koncentrera sig på 1 person så nog prioriterar dom Bush. Sorgligt men sant. När Anna Lindh blev knivhuggen så jobbade (var det 8st) kirurger i 14? timmar på att rädda hennes liv. Det skulle dom inte gjort på en 80 årig alkoholist som bara hade 1 månad kvar att leva.
Detta kanske är lite känsligt att snacka om men jag ville skriva lite exempel till mitt påstående som ensamt skulle missförstås.
" Människors liv är tyvärr inte lika värt (i praktiken)"
Dock önskar jag innerligt att det inte vore så men vad gör man?
 

MC Doktorn

Guest
Stuff skrev:
Oavsett hur man har levt sitt liv? Då faller liksom själva poängen med kristendom; att man ska kunna skrämma folk till lydnad genom motpolerna himmel och helvete.

Blåvitt=Ängel
 
Last edited:

DaViD^^

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Mustang 3vxl (cykel asså)
Orca69 skrev:
Hojtjuv, biltjuv eller snubben som stal polarens mössa, alltid tråkigt när någon får sätta livet till. Hade han överlevt hade han kunnat berätta för sina polare hur dumt det är att göra det han gjorde. Han har säkert anhöriga som sörjer. För er med mindre empati, tänk på att sånt här med säkerhet påverkar den pågående diskussionen om motorcyklars farlighet.

Hoppas att tjejen klarar sig.
skulle tro det det är min lillasysters lillebror som dog inte alls kul
vet inte vad han gjort eller något
tycker inte någon förtjänar att dö för att motorcykeln var stulen
ingen som vet hurvida han tagit den eller ens visste om att den var stulen

men det visar hur smarta del folk som ens utalar sig om något dom inte vet ett skit om

fast det krävs inte mycket Iq för att registrera sig och lägga in iqbefriade svar i trådar det märks

hoppas att tjejen klarar sig

R.i.p

Stuff skrev:
en motorcykel är alltid en motorcykel det finns nya sånna

ett mäniskoliv finns bara 1 till varje mäniska
att ge sig på mäniskor då förtjänar man inget vidare liv
men det kan man inte direkt jämföra med en gammal motorcykel
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Tråden drar åt (minst) fyra håll just nu.
1) Vad händer efteråt?
2) Brott och befogade straff (gammal favorit)
3) Hur allvarligt är det egentligen (eller inte) att köra stulna hojar
4) Kan man lita på tidningar och polis?

Aspekt 1 lämnar jag tillsvidare därhän tills den aktualiserar sig själv. :rolleyes:

Aspekt 2 är så genomdiskuterad som något kan bli, men för formens skull säger jag att inget - inte ens hojstöld - motiverar döden som straff.

Aspekt 3 är litet intressant, eftersom värderingarna skiljer sig en hel del från person till person. Någon menar att det mest är ett oskyldigt pojkstreck att låna en hoj litet grann, andra - däribland jag - menar att det är ganska allvarligt. Att resonera om att en förare kanske inte vet om ett fordon är stulet eller ej är bara löjligt. Den som av någon anledning inte förvissar sig om att hojen eller bilen man kör är lagligt disponerad, är IMO precis lika skyldig som personen som stjäl fordon i första ledet.

Aspekt 4 är också intressant pga av de olika inställningar som finns representerade. För min del är tilltron till faktauppgifter i kvällstidningar (och särskilt i AB) svag, men när polisen är källa blir tilltron större. Andra reagerar av någon anledning med att ifrågasätta polisens uppgifter och motiv, utan att veta mera än någon annan.
Den som direkt ifrågasätter uppgiften om att hojen i dödsolyckan var stulen, med en insinuation om att polisens uppgifter är vinklade och osanna, avslöjar IMO sig själv som rättshaverist eller som någon som av annan anledning har egna problem med lagen.

DaViD^^ skrev:
tycker inte någon förtjänar att dö för att motorcykeln var stulen
Nej, det håller jag absolut med om.

DaViD^^ skrev:
ingen som vet hurvida han tagit den eller ens visste om att den var stulen
...fast just den saken är som sagt en rätt dålig ursäkt. Man kör inte fordon som man inte vet är o-stulna, det behöver man inte ens vara moralkärring för att tycka.


DaViD^^ skrev:
hoppas att tjejen klarar sig

en motorcykel är alltid en motorcykel det finns nya sånna

ett mäniskoliv finns bara 1 till varje mäniska
att ge sig på mäniskor då förtjänar man inget vidare liv
men det kan man inte direkt jämföra med en gammal motorcykel
Håller med fullständigt.
 
Last edited:

DaViD^^

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Mustang 3vxl (cykel asså)
69:an skrev:
...fast just den saken är som sagt en rätt dålig ursäkt. Man kör inte fordon som man inte vet är o-stulna, det behöver man inte ens vara moralkärring för att tycka.



Håller med fullständigt.
nej självklart inte men ingen vet vad han vet eller ej
inte jag heller för den delen
vem vet kanske hade hojen helt lås nummerplåtar osv
och sen skulle han bara testköra den
inför ett köp eller vad som helst

men som sagt nog inte många som vet exakt hur det ligger till
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top