Dödspiloter

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Beror ju lixom på vart man gasar... finns ju banor att leka på...
Hört talas om dragracing,,,,,

Bra ni visar hänsyn i skogen när ni kör offroad så lover jag att inte skjuta på er under älgjakten,,,, hänsyn kallas det..

Banor ? -Det är en massa gnällspikar som klagar på buller så att fler och fler banor läggs ner. För söker då dom som tycker det är kul att gasa lite att åka i tomma industriområden på kvällarna så vips är någon där och klagar igen så polisen är tvungen att åka tid och ta fast samhällets fiender. Så du får nog axeptera att det kommer att bli mer och mer gasande på platser där man antagligen inte borde gasa. Det finns ett stort och genuint motorintresse i Sverige och det lär inte försvinna bara för att alla banor försvinner.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
:rolleyes: :näsblod

Förihelve...

Den dagen du får egna kids så kommer du inse att det inte går att hålla 100 procentig koll på dem...

:dummer

Jag menade inte på det sättet. Killens underliggande anledning - enligt texten - är för han är trött på att alla kör ihjäl sig. Varför är han inte ärlig och skriver att han är rädd för att folk ska köra ihjäl honom eller hans barn?

Champagne färgad Kawa 147 hästar på bakhjulet, har rejsat mot porsche och ferrari... men alltid på ställen där ingen annan kunnat farit illa... har pysslat med bilar framförallt i över 20 år så jag har testat det mesta. bågar är skoj men inget slår en V8 med 1000 hästar och 1500 i vrid....

Du har ingen aning om vem jag är eller vilka projekt jag deltar i.
Och jag körde på bakhjulet innan du ens fick åka på 3hjuling,,,

Jag har absolut ingen aning. Läs mitt svar precis här ovanför så förstår du vad jag menar.

Jag har testat på en hel del men fortfarande finns det inget på fyra hjul som slår två. Vill du köra fort rakt fram får det stå för dig, det finns fler än du som gillar det men jag tror knappast det är många som kör MC för att det är roligt att köra rakt fram.

Och drar du 300 km/h med skjuts på en hoj med 147 hk så har du nog sett fel på hastighetsmätaren tror jag. :tummenupp

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Banor ? -Det är en massa gnällspikar som klagar på buller så att fler och fler banor läggs ner. För söker då dom som tycker det är kul att gasa lite att åka i tomma industriområden på kvällarna så vips är någon där och klagar igen så polisen är tvungen att åka tid och ta fast samhällets fiender. Så du får nog axeptera att det kommer att bli mer och mer gasande på platser där man antagligen inte borde gasa. Det finns ett stort och genuint motorintresse i Sverige och det lär inte försvinna bara för att alla banor försvinner.

Vilka svenska banor har lags ner p.g.a. bullergnäll?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag hade en nära döden upplevelse med båge och har kört sjukt fort med bil i min ungdom. man uppskattar livet efter vissa upplevelser. nu mer kör jag lagligt faktiskt, det finns autobahn och banor att leka på.

så nu menar du att det var helt OK att gasa på den tiden du gjorde det och att alla som är yngre, inte har dina upplevelser, osv. ska lyssna på dig nu och och hålla sig till autobahn osv. för att du har några fler erfarenheter m.m. ?

Vilka svenska banor har lags ner p.g.a. bullergnäll?

ex. monzta banan eller vad den heter, tyckte jag att jag såg häromdagen

"att all MC-körning på banan ska upphöra från och med 1 juni. Allt på grund av fiskreproduktion och buller?"

Last edited:

Vagarbonzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Blir dyra gasningar om man bara ska gasa på bana verkar det som 800 pix var ju inte direkt gratis och så ska man 30 mil tur och retur också ... =/

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Jag hade en nära döden upplevelse med båge och har kört sjukt fort med bil i min ungdom. man uppskattar livet efter vissa upplevelser. nu mer kör jag lagligt faktiskt, det finns autobahn och banor att leka på.

Så det är tillåtet att riskera andra människors liv när man kör autobahn?

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
så nu menar du att det var helt OK att gasa på den tiden du gjorde det och att alla som är yngre, inte har dina upplevelser, osv. ska lyssna på dig nu och och hålla sig till autobahn osv. för att du har några fler erfarenheter m.m. ?

Håller med! Helt ok för trådskaparen att köra som en dåre när han var ung men nu när han börjar bli gammal och förståndig ska han uppfostra ungdomen att inte göra som han gjorde.

Men hur jävla dödsbenägna är ni.. varför inte dra ur på motorvägen som ligger 1 km bort, utanför stan går motorväg, går utmärkt att dra över 300 om ni har blöjor på varför i helvete riskera erat EGET liv på en liten sketen 70 väg med hus räcken träd diken avfarter och hela fy faaan,,, '

fattar inte vitsen med att riskera livet i onödan,,,
Som om jag förstår dig rätt sp förstår du inte varför det finns personer som kan riskera livet i onödan genom att köra snabbt men du har själv gjort samma sak. Det är väl bara tänka tillbaka några år i tiden och fundera på varför det då vreds på gasen lite väl mycket?

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"Varför köra fort på 70-väg, håll er till motorvägen"?????

Med den åsikten, vad gör man ens på det här forat? Motorväg är transportväg, dessutom FULL av farliga bilister.. Om inte bråttom så hålls med fördel "spara på bakdäcks-hastighet". 70-vägar istheshit.net! Det är ju där man vill fläska på lite, få stå på bromsen in mot den där underbara vänstern, känna bakhjulet tugga lite och vika in i 90-13 eller nåt.. E4 i 250 är ju lika kul som att flyga med Ryan Air ungefär!!!

Sen håller jag förvisso med om att man tar det lugnt vid hästgårdar, genom bostadsområden etc. men det handlar inte om 70-vägar!

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Håller med! Helt ok för trådskaparen att köra som en dåre när han var ung men nu när han börjar bli gammal och förståndig ska han uppfostra ungdomen att inte göra som han gjorde.

Ja fy! Det borde vara tvärtom:yoparty Då hade vi inte haft en massa gamlingar att ta hand om

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
En sork sprang över vägen när jag åkte hem efter att ha kollat på nattens streetrace,
ville inte köra ihjäl den så jag bromsade och höll åt sidan...
Har mindre respekt för trådskaparen som plötsligt insett att han kan dö av livet och tror att han är heligare än alla andra för att han skitit på sig ett par gånger efter näradödenupplevelser.
Patetiskt!

Den som är utan skuld skall kasta den första stenen
/Jesus

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Hoppas det var "Ironimode on" där
Det finns inte 300 000 älgar i Sverige :mad:
Älgar, rådjur, rävar, grävlingar och glöm inte vargarna :D
Kossor, hästar, hundar och mötande MC, you name it...

vargarna ?
DET måste vara ironimode.
med tanke på att vi har mindre än 200 st i hela landet..

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag bor i örebro hej hej :hej
Helt seriöst så tycker jag det var den mest patetiska tråden ever på sporthoj.
Kör du efter din egen förmåga så är det ok.
Man blir bättre och bättre, och snart om några år kommer dom komma dubbelt så fort förbi ditt hus :arsele :pannkyss

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)

Sen håller jag förvisso med om att man tar det lugnt vid hästgårdar, genom bostadsområden etc. men det handlar inte om 70-vägar!

.....det du menar är att det inte finns hus / gårdar längs med 70 vägar? skumt, det gör det på ön i af, finns tillochmed vid 90vägarna här.
och kan säga att på våren/hösten...dvs innan alla turistrer kommer så kör sporthojarna lugnt oich sansat (utom på gotland ring), det är först i slutet juni/början juli som sporthojarna börjar gasa (turisterna) och då kommer även olyckorna.

kör lite lugnare för mina/våra barns skull.
och ni som gasar, det är ni som höjer premierna, skapar dålig stämning, och även de som tyvärr (i allmänhetens ögon) ger mc-förare dåligt rykte

tack för mig

IronMike

Guest

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.

:hihi ..kul skämt. men ifall du är seriös - så köpte du säkert kåken billigt, av ngn som tröttnat på att bo nära vägen - en detalj man får räkna ut själv. Finns ju folk på bulten, t ex guesthouse bed n breakfast (btw, betalar dom skatt, kolla upp?) dom springer ut i vägen o gormar, samt lägger ut rullgrus med flit, idioter!!

Själv skulle jag aldrig köpa kåk i närheten av skön hoj-väg... Och är priset löjligt lågt, skulle jag ta en funderare över vart jag flyttade, dvs "finns det ngt som tidigare ägare stört sig på?"

Så... acceptera läget, eller flytta. Kåkar intill vägen brukar vara billigare, av en anledning. Köp apotekets öronproppar :tummenupp

Vart bor du btw, vad är rekordet?

--
vi gillar att åka hoj...precis som du gillar att jaga oskyldiga djur. hur skulle du reagera ifall någon skulle ta hem din skalle som trofe och ha på väggen, din elaka djurplågare :mad:

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Men hur jävla dödsbenägna är ni.. varför inte dra ur på motorvägen som ligger 1 km bort, utanför stan går motorväg, går utmärkt att dra över 300 om ni har blöjor på varför i helvete riskera erat EGET liv på en liten sketen 70 väg med hus räcken träd diken avfarter och hela fy faaan,,, '

fattar inte vitsen med att riskera livet i onödan,,,

Men visst vill ni rejsa,, jag tar en gmc med 1000 hästar 4 hjulsdríven så får vi se vem som vinner vid rödljusen,,eller en Ac-kobra med 800 hästar och 1000 i vrid
Iofs kan jag plocka fram en sliten pickup med 454 med kompressor som ger typ 5 busa på bakhjulen så kan vi se vem som kan köra längst på bakhjulen ;)

vad har du för ET på strippen med dina fordon?

IronMike

Guest
vad har du för ET på strippen med dina fordon?

tror det är mytomanen som fick smisk på film på jordbrorakan med sin amc "birka cup favorit" - mot en K5a år 2006. Han skulle smiska stjärt enl utlovande, men torska 0-402 meter MED typ 130 meter mot en standard K5a =) finns på film, bl a på youtube, men han har säkert bortförklaringar...

:D

så får vi se vem som vinner vid rödljusen,,

jää :tummenupp *det är vad allt handlar om*

....kanske i ditt community, men för de flesta så handlar hojåkning om att ha skoj när det svänger, så ta dina mytomanbyggen, till vilken bana du vill, och möt en potent hojåkae, istället för att snacka bajs för att du köpt en kåk som ligger nära vägen. Va pajas någon annanstans bonde.

Last edited:

Zlayer72

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Hoj
KTM 660SMC-05
tror det är mytomanen som fick smisk på film på jordbrorakan med sin amc "birka cup favorit" - mot en K5a år 2006. Han skulle smiska stjärt enl utlovande, men torska 0-402 meter MED typ 130 meter mot en standard K5a =) finns på film, bl a på youtube, men han har säkert bortförklaringar...

:D

jää :tummenupp *det är vad allt handlar om*

....kanske i ditt community, men för de flesta så handlar hojåkning om att ha skoj när det svänger, så ta dina mytomanbyggen, till vilken bana du vill, och möt en potent hojåkae, istället för att snacka bajs för att du köpt en kåk som ligger nära vägen. Va pajas någon annanstans bonde.

Fan vad rätt!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...