Dödsstraff

Hur ska samhället stävja den ökade kriminaliteten?


  • Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
De flesta av oss upplever troligen att det begås fler våldsbrott än någonsin tidigare. Och att de människor som begår dessa brott verkar helt likgitliga inför andra människors lidande. Hur ska samhället stävja denna utveckling?
 

Solid snake

Guest
Ingår pedofiler i våldsbrott?


Isåfall tycker jag att vi ska ha dödsstraff, även på våldtäktsmän.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag hade väl velat klicka i 2 resultat. Satsa på en vettigare kriminalvård, samt ordna en vettigare integrationspolitik.
Men kan man komma hit till landet och jobba istället för att bli runtslussad i olika bidragssystem i flera år skulle nog invandrare inte bli så marginaliserade, de står ju dock ändå inte för största delen brott, över om en viss överrepresentation förekommer.
Gör man det möjligt att leva på lägre inkomster utan bidrag, skulle både fusk och kriminalitet minska, eftersom det i stort sett är det enda sättet att dryga ut en låg inkomst på..
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det jag ville klicka på fanns inte med.

<edit>Hur många tror att fortkörningar skulle upphöra om dödsstraff infördes för hastighetsrelaterade brott?</edit>
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Solid snake skrev:
Ingår pedofiler i våldsbrott?


Isåfall tycker jag att vi ska ha dödsstraff, även på våldtäktsmän.

Nej pedofili i sig är inget brott som tur är, även om det är bra nära. Övergrepp på barn är däremot ett brott. Även om det torde klassas som sexualbrott.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
kan bara instämma till 100% med dej i detta......phu nu slapp jag göra ett långt inlägg. :)

oFFkeFF skrev:
Jag hade väl velat klicka i 2 resultat. Satsa på en vettigare kriminalvård, samt ordna en vettigare integrationspolitik.
Men kan man komma hit till landet och jobba istället för att bli runtslussad i olika bidragssystem i flera år skulle nog invandrare inte bli så marginaliserade, de står ju dock ändå inte för största delen brott, över om en viss överrepresentation förekommer.
Gör man det möjligt att leva på lägre inkomster utan bidrag, skulle både fusk och kriminalitet minska, eftersom det i stort sett är det enda sättet att dryga ut en låg inkomst på..
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag tror inte det går att få stopp på.
Kanske kan man uppnå någon marginell lindring, men en del dödar andra människor, så är det.

USA tillämpar väl dödstraff i en del stater, men kriminaliteten försvinner inte för det.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gustav1 skrev:
Jag tror inte det går att få stopp på.
Kanske kan man uppnå någon marginell lindring, men en del dödar andra människor, så är det.

USA tillämpar väl dödstraff i en del stater, men kriminaliteten försvinner inte för det.

Nej inte att få stopp på det. Men det kan alltid bli bättre.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dödsstraff är inte ens ett alternativ för en seriös diskussion.

Sen är jag intresserad av ifall det verkligen begås fler våldsbrott nu än tidigare. Nån som sitter inne på mer objektiv statistik?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
Menar du med det att du är för dödsstraff i någon form? Det skulle jag aldrig trott från annat jag läst av dig. :va

Nej, verkligen inte. Mitt inlägg var ett svar på Gustavs1 uppfattning om att det inte går att få stopp på våldsbrotten.

Dödsstraffet är något sjukt och vidrigt. Jag är inte på något sätt förespråkare för det i någon form.
 

kim s

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
helsingborg
Hoj
såld :(
Solid snake skrev:
Ingår pedofiler i våldsbrott?


Isåfall tycker jag att vi ska ha dödsstraff, ÄVEN PÅ VÅLDTÄKTSMÄN.



Och om personen i fråga blir oskyldigt dömd då eftersom det är ju ganska så lätt att bli oskyldigt dömd för våldtäkt (och NEJ jag försvarar inte personer som begår våldtäkter)
 

kim s

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
helsingborg
Hoj
såld :(
Nyteknik skrev:


Har ingen källa men det jag menar är att vem tror domstolen på igentligen på "john" eller "linda". "Linda" sitter och gråter och berättar när "john" tvingade sig på henne trots att hon sa nej medans "john" påstår att hon var med på det. Om det inte finns några bevis utan det är bara ord mott ord. Vem hade du trott på.



För ett tag sedan på en samhälls lektion så satt vi och diskuterade detta och läraren påstod (självklart kan det ha varigt skitsnack) att det skulle till väldigt mycket till innan nån skada uppkomer på/i hennes könsorgan. Sedan så om hon har blåmärke över hela kroppen så är det ju lite lättare att styrka hennes historia med bilder/sjukhusjournaler men ofta så är det ju inte så svårt för en kille att trycka ner en tjej utan att göra några blåmärke eller bruka så mycket våld och då är det svårt att få fram några direkta bevis och då är det så att då är det ord mott ord. Så tyvärr så har nog en och annan sluppigt undan straff och en och annan som har blivigt oskyldigt dömda.

Du för gärna lov att vissa en källa på att det aldrig är nån som blir oskyldigt dömd.


Mvh: Kim
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top