Nyteknik
Bannad
De flesta av oss upplever troligen att det begås fler våldsbrott än någonsin tidigare. Och att de människor som begår dessa brott verkar helt likgitliga inför andra människors lidande. Hur ska samhället stävja denna utveckling?
Samma här!oFFkeFF skrev:Jag hade väl velat klicka i 2 resultat.
Solid snake skrev:Ingår pedofiler i våldsbrott?
Isåfall tycker jag att vi ska ha dödsstraff, även på våldtäktsmän.
oFFkeFF skrev:Jag hade väl velat klicka i 2 resultat. Satsa på en vettigare kriminalvård, samt ordna en vettigare integrationspolitik.
Men kan man komma hit till landet och jobba istället för att bli runtslussad i olika bidragssystem i flera år skulle nog invandrare inte bli så marginaliserade, de står ju dock ändå inte för största delen brott, över om en viss överrepresentation förekommer.
Gör man det möjligt att leva på lägre inkomster utan bidrag, skulle både fusk och kriminalitet minska, eftersom det i stort sett är det enda sättet att dryga ut en låg inkomst på..
Gustav1 skrev:Jag tror inte det går att få stopp på.
Kanske kan man uppnå någon marginell lindring, men en del dödar andra människor, så är det.
USA tillämpar väl dödstraff i en del stater, men kriminaliteten försvinner inte för det.
Chris Ash skrev:Nej inte att få stopp på det. Men det kan alltid bli bättre.
Ninjaboy skrev:Menar du med det att du är för dödsstraff i någon form? Det skulle jag aldrig trott från annat jag läst av dig.
Solid snake skrev:Ingår pedofiler i våldsbrott?
Isåfall tycker jag att vi ska ha dödsstraff, ÄVEN PÅ VÅLDTÄKTSMÄN.
kim s skrev:...eftersom det är ju ganska så lätt att bli oskyldigt dömd för våldtäkt.
Nyteknik skrev:Källa?
kim s skrev:Du för gärna lov att vissa en källa på att det aldrig är nån som blir oskyldigt dömd.
Mvh: Kim
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |