Ja...den satsningen är inte dum, låt föräldrarna stanna hemma längre o ta hand om och ge sina barn trygghet och harmoni. Det är på tok för tidigt att behöva börja strida för sin existens när man 1,5 år.
(tycker jag i alla fall.)
För man sätter väl barn till världen för att man vill ta hand om dom... inte gå tillbaka till jobbet så fort man bara kan. Och för att kunna stanna hemma längre behövs alltså resurser och satsningar.
Nää...lite mer harmoni och kärlek i samhället skulle inte skada. Istället för den stress o jäkt som finns. Hur mycket harmoni kan det bli...om man måste väcka sitt barn klockan 6 varje morgon för att hinna med bussen som går till dagis klockan 7. Det är ju rent ut sagt förjävligt.
Tror på fan att föräldrar som jobbar heltid o ska få tillvaron att lira, inte orkar med ansvaret hela tiden. Och framförallt inte dom som är ensamstående. (Jag har sett det i min närhet allt för ofta.)
Men så länge det finns tro finns det hopp... och vi får väl alla tro på att framtiden kan ljusna.
//Madelene
PS 1: Detta är nu MIN åsikt och alla ni som har barn behöver inte känna er påhoppade. Ni har gjort era val...och jag mitt.
PS 2: Det kanske blev lite
men allt hänger nog ihop i slutänden.