Dödsstraff

Hur ska samhället stävja den ökade kriminaliteten?

• Antal röstningar
    0

kim s

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
såld :(
Nyteknik skrev:
Nja, det är du som kom med påståendet och har bevisbördan.

:rofl :rofl :hihi Dvs du har inget som helst att motbevisa mig med ??

Men visst det är sant jag har ingen källa heller att styrka mitt påstående med det enda jag menade med det första inlägget var att det finns folk som blir oskyldigt dömda (och nej som sagt jag har ingen källa men du kan väl knappast säga imot att det finns folk som har blivigt oskyldigt dömda ??) och en oskyldig som dör pga av ett felaktigt dödstraff är en person FÖR MYCKET

Mvh: Kim

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det gick ett rätt långt reportage på p3 för ett tag sen om oskyldigt dömda sexualbrottslingar. De intervjuade rättsforskare plus personer som först blivit dömda och sedan friade. Någon som minns det? Kan ha varit flipper, men jag är inte säker.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Abloy skrev:
Satsa resurserna på barn och ungdomar :tummenupp

Ja...den satsningen är inte dum, låt föräldrarna stanna hemma längre o ta hand om och ge sina barn trygghet och harmoni. Det är på tok för tidigt att behöva börja strida för sin existens när man 1,5 år. :rolleyes: (tycker jag i alla fall.)

För man sätter väl barn till världen för att man vill ta hand om dom... inte gå tillbaka till jobbet så fort man bara kan. Och för att kunna stanna hemma längre behövs alltså resurser och satsningar.

Nää...lite mer harmoni och kärlek i samhället skulle inte skada. Istället för den stress o jäkt som finns. Hur mycket harmoni kan det bli...om man måste väcka sitt barn klockan 6 varje morgon för att hinna med bussen som går till dagis klockan 7. Det är ju rent ut sagt förjävligt.

Tror på fan att föräldrar som jobbar heltid o ska få tillvaron att lira, inte orkar med ansvaret hela tiden. Och framförallt inte dom som är ensamstående. (Jag har sett det i min närhet allt för ofta.) :(

Men så länge det finns tro finns det hopp... och vi får väl alla tro på att framtiden kan ljusna. :tummenupp

//Madelene

PS 1: Detta är nu MIN åsikt och alla ni som har barn behöver inte känna er påhoppade. Ni har gjort era val...och jag mitt. :)

PS 2: Det kanske blev lite :felämne men allt hänger nog ihop i slutänden.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Madhonda skrev:
Ja...den satsningen är inte dum, låt föräldrarna stanna hemma längre o ta hand om och ge sina barn trygghet och harmoni. Det är på tok för tidigt att behöva börja strida för sin existens när man 1,5 år. :rolleyes: (tycker jag i alla fall.)

För man sätter väl barn till världen för att man vill ta hand om dom... inte gå tillbaka till jobbet så fort man bara kan. Och för att kunna stanna hemma längre behövs alltså resurser och satsningar.

Nää...lite mer harmoni och kärlek i samhället skulle inte skada. Istället för den stress o jäkt som finns. Hur mycket harmoni kan det bli...om man måste väcka sitt barn klockan 6 varje morgon för att hinna med bussen som går till dagis klockan 7. Det är ju rent ut sagt förjävligt.

Tror på fan att föräldrar som jobbar heltid o ska få tillvaron att lira, inte orkar med ansvaret hela tiden. Och framförallt inte dom som är ensamstående. (Jag har sett det i min närhet allt för ofta.) :(

Men så länge det finns tro finns det hopp... och vi får väl alla tro på att framtiden kan ljusna. :tummenupp

//Madelene

PS 1: Detta är nu MIN åsikt och alla ni som har barn behöver inte känna er påhoppade. Ni har gjort era val...och jag mitt. :)

Bra skrivet Madde:) Håller med du, + att jag skulle vilja införa straff till mördare och pedofiler. Livstid där den benämning är vad den låter som. Bröd och vatten som enda maträtt resten av livet i en cell utan nån annan att prata med.
Kasta bort nyckel för fanskapen.....så dom på utsidan vet om att åker man in på livstid, då e man körd tills man dör!!!!!

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Bestraffa personen på det sätt han begått brottet. (bara grövre bott)
Om någon mördar nån med 14 knivhugg skall han ha tillbkas detsamma.
Men sen så går det ju inte att göra så med alla brott.
om nån våldtar så ta bort kulorna, elle kanske om nån våldtar om misshandlar
grovt så skall kulorna bort med ett skruvstäd.

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Sen så tycker jag det finns altför j*vla lite att göra för umgdomar ALLT
skall jukosta pengar och om någon kommer på nåt kul som e gratis så kommer
nåt svin o skall ta betalt för det. Det enda som e gratis samt kul o avslappnande är Slottsksogen men det kommer väl byggas en mur runt den snart med. :mad:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Dennis75 skrev:
ta bort kulorna??? Nä för fan, skär av kuken på dom jävlarna!!!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ravetrancer skrev:
ta bort kulorna??? Nä för fan, skär av kuken på dom jävlarna!!!!!

Ja! Så kan vi liksåm krossa kulerna mot en sten oxå. Och skära av kuken, tungan, armarna och allt annat som stiker ut från kropen. Haha jävla fittvåltäktare.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Madhonda skrev:
...låt föräldrarna stanna hemma längre o ta hand om och ge sina barn trygghet och harmoni. Det är på tok för tidigt att behöva börja strida för sin existens när man 1,5 år.

Vad de människor som begår grova våldsbrott har gemensamt är sedan länge känt och det har inte med tidpunkten för deras debut på dagis att göra.

:rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Dennis75 skrev:
Bestraffa personen på det sätt han begått brottet. (bara grövre bott) Om någon mördar nån med 14 knivhugg skall han ha tillbkas detsamma.

Jag har svårt att förstå hur man kan hysa en sådan åsikt utan att vara lika förpestad av destruktiva tankar som de människor tråden/pollen handlar om.

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Dennis75 skrev:
Skulle kanske kunna appliceras på trafikbrott också.
Kör man om polisen i säg 200, så får polisen göra samma sak tillbaka. :hihi

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Madhonda skrev:

//Madelene

Bra skrivet vägen till ett bra samhälle börjar här någonstans, när folk tar hand om sina ungar... :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dennis75 skrev:

Likadant varje gång.....kan ni inte höja nivån lite alt strunta i att posta det ni precis vomerat fram?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nyteknik skrev:
Vad de människor som begår grova våldsbrott har gemensamt är sedan länge känt och det har inte med tidpunkten för deras debut på dagis att göra.

:rolleyes:

Om du hade läst PS 2 så hade du sett att mitt inlägg blev lite off topic.

SJÄLVKLART så menar jag INTE att dom som är kriminella är det, bara för att dom gått på dagis...elller rättare sagt p.g.a när dom debuterade där. :rolleyes:

//Mad

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är ett av problemen - att man inte fått lära sig aktivera sig själv och ta egna initiativ. Allt ska va så himla "arrangerat" nuförtiden.

Dennis75 skrev:
Sen så tycker jag det finns altför j*vla lite att göra för umgdomar ALLT
skall jukosta pengar och om någon kommer på nåt kul som e gratis så kommer
nåt svin o skall ta betalt för det. Det enda som e gratis samt kul o avslappnande är Slottsksogen men det kommer väl byggas en mur runt den snart med. :mad:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
andersbrink skrev:
Det är ett av problemen - att man inte fått lära sig aktivera sig själv och ta egna initiativ. Allt ska va så himla "arrangerat" nuförtiden.

Utveckla gärna hur det hör ihop med unga som utvecklas att bli känslolösa sadister.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Orkar inte skriva de långa utläggen jag brukar göra angående varför jag är emot dödsstraff, som jag faktiskt konverterat dödsförespråkande människors mening med.
Väldigt komprimerat; Det som skiljer en civiliserad stat mot en barbarisk stat = dödsstraff. Att statligt, legalt MÖRDA en annan människa, vad denna än har gjort, gör att vi fortfarande står o stampar på samma ruta. Släng in människorna i en svart håla med bröd och vatten, men det är det principiella faktumet att vissa länder tillåts mörda människor som är motbjudande.
Det fungerar inte. En annan "detalj" är att många har visat sig vara oskyldigt dömda i efterhand.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
Utveckla gärna hur det hör ihop med unga som utvecklas att bli känslolösa sadister.
Du kan ju börja med att utveckla tanken om att alla våldsbrottslingar är känslolösa sadister.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kay skrev:
Det som skiljer en civiliserad stat mot en barbarisk stat = dödsstraff.
Det var väl enkelt och bra. Japan och USA är barbariska stater.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln