Dömd och avtjänat sitt straff i samhällets mening

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tycker det låter som han är sjuk i huvudet :va

Tvärtom, min käre Watson. Hade han varit sjuk i huvudet hade han snarare satt sig nere och onanerat i sin egen avföring än att faktiskt försöka göra sig av med kroppen. Att åka runt med den i bagageutrymmet är väl egentligen inte en så dum idé (sett ur hans perspektiv), hur många tittar i folks bagageutrymme (inklusive hans barn)? Hade han haft kroppen i källaren, uthuset eller egentligen var som helst annars så hade den nog varit betydligt mer lättupptäckt.
Jag tycker det ser ut som att han faktiskt har fört en ganska logisk tanke i sitt huvud, och det är väl inte direkt vad som personifierar en person som är (jag antar att vi talar om den juridiska termen?) "sjuk i huvudet"...
Bonny?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att se det som Aftonbladet skriver som fakta är ett generalfel.

Möjligen, men att automatiskt avfärda ditt å datt på grund av vem som skrivit det är också generalknas. Finns det ingen annan artikel i ämnet som passar diskussionen får vi nog nöja oss med denna.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
T
Jag tycker det ser ut som att han faktiskt har fört en ganska logisk tanke i sitt huvud, och det är väl inte direkt vad som personifierar en person som är (jag antar att vi talar om den juridiska termen?) "sjuk i huvudet"...
Bonny?
Är nog lite på din sida här.
Nu har jag inte läst hans fall men utifrån den info som jag sett i massmedia så kan jag i alla fall inte påstå att du har fel! Tveksam till att han hade fått samma resultat idag.
Våra galningar har inte varit särsklit vettiga eller planerande i sina dåd och ofta åkt fast inom ett par timmar, just för att de är så usla på att planera. Förutsätter då att han skulle ha en psykosdiagnos, som är det vanligaste nuförtiden, innan kunde man få vård även för en del andra diagnoser som iofs kunde vara lite mer planerande.

Fast kul att det har gått bra för honom och han har bidragit till samhället istället för att belasta, tråkigt att slutet skulle bli så här bara.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu valde väl iofs karln att bli en offentlig person, vilket kan anses som lite suicidal rent karriärsmässigt när offentligheten börjar titta under kjolen på en?
Som man bäddar får man ligga! :mattias

Edit: Eller vänta nu, han var chef, inte politiker va?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år