Dött på begagnatmarknad

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Jag försöker sälja min Thunderace -98 6000mil jag har satt ut den för
33000 lite högt kanske men man testar ju först få se om ngn nappar.Dom flesta begär ju mer men hur upplever ni någon mer som försöker sälja hoj är det trögt eller är det för tidgigt.

Nu har jag köpt en Fazer 1000 jag var nöjd med min thunderace men den här var ännu bättre.:banana

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Ja det var högt. Klart det är trögt när ingen vill köpa den.

Cykeln är ju känd för att dra olja när den kommit upp i mil så med 6000 på mätaren och ett skick som är bra så kan du nog begära 25000 istället.

edit- såg nu att den var omlackad med. Så var glad om du får 25 för den

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler

Cykeln är ju känd för att dra olja när den kommit upp i mil så med 6000 på mätaren och ett skick som är bra så kan du nog begära 25000 istället.

vad skulle du värdera din mille i? är nämligen sugen på en men priserna på blocket varierar ju som bare den...

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
vad skulle du värdera din mille i? är nämligen sugen på en men priserna på blocket varierar ju som bare den...

Jag köpte min 2008 för 39.000:- 1200 mil på mätaren. Visserligen import -02 men helt i nyskick. Skulle väl nästan kunna få tillbaka dom pengarna nu om man ser på blockets priser. Men jag skulle säg att hittar du en fin 99-01 med under 3000 mil på ätaren så är väl rätt pris mellan 30-35 tusen. Finns ju inte jättemånga på blocket, men de verkar o andra sidan vara ganska svårsålda så prut är det verkligen läge för där.

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Jag köpte min 2008 för 39.000:- 1200 mil på mätaren. Visserligen import -02 men helt i nyskick. Skulle väl nästan kunna få tillbaka dom pengarna nu om man ser på blockets priser. Men jag skulle säg att hittar du en fin 99-01 med under 3000 mil på ätaren så är väl rätt pris mellan 30-35 tusen. Finns ju inte jättemånga på blocket, men de verkar o andra sidan vara ganska svårsålda så prut är det verkligen läge för där.

Skulle nästan vilja påstå att det är självprut just nu.
Kollar varje dag efter hoj, sparar en massa på bevakning och dom flesta har legat ute braaaa länge nu. dessutom sänker dom sina priser rejält.

Synd att man e så satans velig. know is the time to do business! :gnissla

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Att folk tyckte det var trögt för 1,5 månad sedan kan jag förstå. Men nu, i mitten av maj?

Sänk priset så hittar du säkert en köpare :tummenupp

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Håller med om att marknaden är trög, har min 640:i ute och får mest skambud.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Marknaden är övervärderad !! så om någon känner sig lite nere och vill ha nära till ett skratt.. Snurra då in på blocket och få dig ett rejält garv..!!

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4

Det var 96 och 97 orna som hade det problemet med hög oljeförbrukning.Och kollar man priserna vad folk begär på blocket så ligger jag inte så högt men jag hade tänkt att sänka priset.

Problemet är att man jämför priserna på blocket och man försöker sätta ett pris efter detta då blir det att man tar för högt pris.

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Det var 96 och 97 orna som hade det problemet med hög oljeförbrukning.Och kollar man priserna vad folk begär på blocket så ligger jag inte så högt men jag hade tänkt att sänka priset.

Men priserna på blocket är på de hojar som är kvar och ej blir sålda...Så de ligger för högt!.. 25k skulle nog jag också säga.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Det är ju en femväxlad fzr-rova i thunderacen...Så vad är det för speciellt som hände 98 med motorn ?

Problemet är att man jämför priserna på blocket och man försöker sätta ett pris efter detta då blir det att man tar för högt pris.

Gör man prissättningen baserad på osålda hojar så blir ju resultatet därefter...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Med tanke på alla som tycker att allt är så övervärderat.. Vad tycker ni att en NY hoj är värd?

Enligt många går kalkylen ihop först när man har en värdeminskning på 75% de första 3 åren och 2000 milen. Och den verkligheten känns lite tragisk.

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Letar själv efter hoj just nu men folk verkar tro att dom kan få ut hur mycket som helst för sina gammla hojar.
Men sen ser man ju också att dom inte får sålt sina hojar heller. :rolleyes:

Det roligaste e folk som tror att bara för att deras hoj som är en 05:a uttagen 06 så är den värd lika mycket som en 06:a och då säger vi att 06:an e en ny modell från tillverkaren.
Jag menar dom har ju fått den billigare då efter som det har varigt förra årets model när dom köpte den så.

Jag annser iaf inte att den har samma värde då.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Trög marknad? Sålde min gix rätt nyligen på 15 minuter mer eller mindre...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln