Dött på begagnatmarknad

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Har precis köpt en R1-09 lätt beggad (precis inkörd) men fanimej i nyskick 55 under nypris.
Nu letar jag CBR1000. Är det ingen som har en -05:ans i repsolfärg eller en rödsvart 06-07 och som inte begär 80 lök? :mad:

Nu blev jag intr. menar du 55 under 09ans pris eller 10ans? Är ju bra oavsett men nyfiken=)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu blev jag intr. menar du 55 under 09ans pris eller 10ans? Är ju bra oavsett men nyfiken=)

09:an. Jag fick ju inte ta oskulden men det var en vädreminskning jag gäärna slapp och så slipper jag köra in vilket bara är trist.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Någon känsla för hur det brukar vara under säsongen, avtar utbudet mycket under sommaren tro eller brukar det vara ett hyffsat kontunerligt flöde till hösten?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Okej 55 av 09ans 154 tkr alltså. Låter ju riktigt billigt.:tummenupp

Jupp, en hundring jämnt:) Men nu blir det akra kolfiber och andra fälgar så det drar i väg jallafall. Men jag är sjukt nöjd med den. Fick nästan en rysattack i dag när jag var ute. Vilken underbar motor!

Nu ska jag styra upp en CBR1000 åt min polare/kollega. selj mej en :mad:
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hm, tror också att det är gammelhojarna som är lite trögsålda. De lite nyare verkar gå åt som smör i solsken och folk verkar ha hur mycket deg som helst!!!

Jag har hängt på Blocket sedan i början av mars och försökt hitta en -06 -08 till vettigt pris. Jag har ringt på ett antal annonser som inte varit äldre än 20 minuter men ändå inte hunnit paxa hojen.
För ett par veckor sedan erbjöd jag en kille 7.000 mer än utsatt pris för en svart GSXR1000 men fick den inte i alla fall :-S

Har nu gett upp hoppet om att hitta en svart GSXR till vettigt pris med den utrustningen jag vill ha. Köper en Fireblade -08 imorgon istället...

Vad är det för utrustning du vill ha på den om man får fråga? Kan vara så att jag känner till en...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
det beror nog rätt mkt på vad för hoj man har ute...
sporthojar till bra pris går fort..

men rent generellt så skulle jag nog tro att det är lite trögt.. om man ser till hojar som är lite mer för "gemene man"..

det har ju inte varit direkt någon riktigt varm kanondag än (inte i sthlm iaf).. och för många som bara är ute och söndagsåker ibland eller inte är lika inbitna fanatiker som en del av oss här så spelar nog det kalla/dåliga vädret en stor roll...

jag kände mig SJUKT omotiverad när jag köpte r1:an i februari t ex.. men om det hade varit strålande sol och alla mina bekanta varit ute och kört dagligen så hade jag betalat och hämtat den samma kväll..

(sen är det ju givetvis alltid trögt om man begär ett alldeles för högt pris)
 
Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Kolla vad din hojmodell och liknande hojar ligger i pris på blocket och sätt nån tusing lägre bara...

Då menar jag såklart att dom hojar man jämför med är i liknande skick, årsmodell och miltal...

Går det ändå inte att sälja så är det en ointressant/udda hoj som kräver "rätt" köpare och då är det bara vänta tills "köparen" går in på blocket och letar sin "drömhoj" och ser att du har den billigaste och kastar sig på telefonen...

Den som inte har tid att vänta byter in eller rear ut hojen...
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Vad skulle jag kunna begära för en R1:a -02:a 3500 mil på mätaren, fullstämplad servicebok, svensksåld, bra skick??
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det är inte så att du säljer fordonen via finans ?

Det är skitmånga som inte ens har 30-50 tusen till att betala en beggad hoj.
Vet att 80% av försäljningen går via finans här i trakterna.

Jag har blivit kontaktad på min hoj av en som var sugen på den men innan han frågade något om hojen undrade han om jag kunde fixa finnans.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Nu när det är dött på blocket, hur stor är chansen att pruta hos en mchandlare? på en beg. hoj i 40-50-tusenkronorsklassen
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu när det är dött på blocket, hur stor är chansen att pruta hos en mchandlare? på en beg. hoj i 40-50-tusenkronorsklassen

Först innan du köper hojen är det jätteviktigt att du läser detta först:

http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/typer-av-fordon/MC/ :fakta

Annars är väl störst chans för prutmån om den stått ett tag hos handlaren, om ev annons finns så finns ofta datum där annars kan man ju kolla med transportstyrelsen när ägarbytet skedde. Tyvärr tror jag inte det framgår direkt på onlinetjänsten.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Säljer man inte sin hoj på på en vecka så har man inte rätt pris! Detta om man verkligen vill sälja hojen.
Sätter man ut hojen "mest för skoj" för att sälja bara om man får bra betalt, så har man ju redan tagit beslutet att man "kanske inte" vill sälja hojen.
Finns ganska många sådana annonser på blocket, vilket håller upp prisbilden.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
sålde min förra hoj på tre dagar, förra året fick jag inte ett vettigt svar trots ungefär samma pris men med mindre mil och år.

när jag säljer bilar säljer jag hellre billigare än andra o blir av med den snabbt än att hålla på o vänta o vänta..

Jag brukar istället ha problem med att folk inte är beredda på att släppa ifrån sig grejerna direkt när man viftar med sedelbunten utan ska krångla med banköverföringar o vänta nån dag :va vilket för mig är heeeeelt ointressant.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top