Dött på begagnatmarknad

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Omlackade hojar är i min värld stendöda. En hoj med historia och orginallack is da shit! Tanke: Lika het som R1 var 1998, lika död är den nu då det kommer ut fyrtiosjutton om dan på blocket samtidigt som de är svindyra att äga. Förr var det en hoj som gällde i taget medan det finns så härligt många bra hojar idag att välja på. Stort utbud lägt pris och vice versa. Med tanke på den tekniska utvecklingen de senaste åren (året!) så blev allt innan ABS, traction control osv. löjligt omodernt och billigt, undantaget vissa klassiker. I vissa undantagsfall funkar verkligen marknaden när det gäller hojpriser - till skillnad från exempelvis bensin- eller elmarknaden.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Kan va Thunderaces som är dött oxå, har försökt sälja min någon månad nu, knappt inga svar alls. Jag tror dock att milen är bekymret... Blir nog av med den för 25 på lördag, satte 29, så är förhållandevis nöjd. Helt original, men 7700mil :)
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Med tanke på hur mycket nypriset på mc ökat så kommer
beggpriserna stiga dom med.

169.900 för en ny R1.

Är det inte värt tycker jag iallafall.
Med den korta säsongen vi har.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Håller med Dr.Pepper..
Annons ute Lördag kl 23, besök Söndag kl 12, hämtad måndag kl 17...
Samma pris som alla andra, samma utrustning men med duktig puts och bra bild... Men visst kom det mail från idiíter som tyckte 12k i prut var helt ett bra bud..
 
Last edited:

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Skriver ju extremt sällan på sh, men måste fan säga stopp och hallå nu... Var länge sedan det var sånt här tryck på beghojar. Jag hinner knappt rekonda dem innan de är sålda, har väntelista på nästa alla typer av hojar utifall att det skulle komma in något.
 

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Med tanke på hur mycket nypriset på mc ökat så kommer
beggpriserna stiga dom med.

169.900 för en ny R1.

Är det inte värt tycker jag iallafall.
Med den korta säsongen vi har.

Jag tror inte att japsarna säljer fler nya moppar med nuvarande yen-kurs så inte lär det dra upp några beg-priser. Utbudet är enormt och vi ser nu samma prisutveckling på beghojar som på begbilar för typ två år sedan då vår övervärderade svenska bilpark prisanpassades till övriga europas nivåer. Sunt och bra tycker jag! :banana
 

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
GSXR1000 K6
Lade ut min gamla hoj i söndags. I måndags, så betalades handpenningen in. Imorgon kommer han och hämtar den.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Det kanske är så att våra gamla hojar är svårsålda bara... Man ser massa hojas som ligger kvar på blocket läääänge nu..
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Ja tycker begmarknaden är seg fast åt andra hållet. sitter och letar hoj men kommer aldrig ut någon som passar:D

Ja tycker begmarknaden är seg fast åt andra hållet. sitter och letar hoj men de kommer aldrig ut någon som passar:D
 
Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Det finns minst 10st fireblades på blocket med mindre mil till lägre pris.
Vad gör att just din hoj skulle vara mer attraktiv än de hojarna?
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Såle min gamla dagen efter jag satte ut annonsen, blev helt sönder ringd. Fick ut vad jag satte ut den för. När du upplever detta har du satt rätt pris(eller kanske för långt=))
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Det finns minst 10st fireblades på blocket med mindre mil till lägre pris.
Vad gör att just din hoj skulle vara mer attraktiv än de hojarna?

pratar du med mig?
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Skriver ju extremt sällan på sh, men måste fan säga stopp och hallå nu... Var länge sedan det var sånt här tryck på beghojar. Jag hinner knappt rekonda dem innan de är sålda, har väntelista på nästa alla typer av hojar utifall att det skulle komma in något.

Det är inte så att du säljer fordonen via finans ?

Det är skitmånga som inte ens har 30-50 tusen till att betala en beggad hoj.
Vet att 80% av försäljningen går via finans här i trakterna.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Jag satte ut min gamla CBR600F -97a kraschad gått 3800mil för 25000kr för ett par veckor sen, var lite trögt, höjde priset till 26000kr och 3 dagar senare var den såld :)
 

Taipan

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR1000 K7, VTR-SP1
Hm, tror också att det är gammelhojarna som är lite trögsålda. De lite nyare verkar gå åt som smör i solsken och folk verkar ha hur mycket deg som helst!!!

Jag har hängt på Blocket sedan i början av mars och försökt hitta en -06 -08 till vettigt pris. Jag har ringt på ett antal annonser som inte varit äldre än 20 minuter men ändå inte hunnit paxa hojen.
För ett par veckor sedan erbjöd jag en kille 7.000 mer än utsatt pris för en svart GSXR1000 men fick den inte i alla fall :-S

Har nu gett upp hoppet om att hitta en svart GSXR till vettigt pris med den utrustningen jag vill ha. Köper en Fireblade -08 imorgon istället...
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Letar själv efter hoj just nu men folk verkar tro att dom kan få ut hur mycket som helst för sina gammla hojar..
Tycker att priserna fortf är höga i SE..Har försökt att pruta men bara fått oförskämda svar.:D
Ska hämta en beg hoj i Europa i slutet av månaden som gått 2000 mil, om nu askmolnen försvinner .. 70 mil hem att köra.
(se sign..:tummenupp)
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag har precis sålt mitt Dunderäss!
En 97:a med 5900 mil på mätaren, tokfin i lacken.
Satte ut den för 29500:- först, dålig respons så sänkte till 27500:- och sålde den för 26500:-, tror både jag o köparen var nöjd med det. Hade en hel del folk som hörde av sig om den.

Saker som inte blir sålda är för dyra, så enkelt är det.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har precis köpt en R1-09 lätt beggad (precis inkörd) men fanimej i nyskick 55 under nypris.
Nu letar jag CBR1000. Är det ingen som har en -05:ans i repsolfärg eller en rödsvart 06-07 och som inte begär 80 lök? :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top