Dagbokstråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Igår gjorde jag hastigt och lustigt ett inköp av en Race Suzuki GSXR 1000 K5 som är preppad med mycket godis bla race helsystem, Yoshimura styrbox, portad topp, motorn ihopplockad av Yosimura direkt från Suzukifabrik (Blueprintad har jag fått lära mig att det heter), quick shifter, kolfiberkåpor, osv.

Så nu tackar jag "gammel" Gixxern för kort men trogen bantjänst, och ser fram emot att piska den nye medlemmen i Team RatBike på nästa bankörning :yoparty.

Du hjöden på den dynan var inte dålig. Bekvämt för benvinkeln men det måste ju bli ruskigt högt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev en tur till rörken idag, helt oplanerat när jag vaknade.

Stack till västerås 14:30 för att möta upp jimmy och martin.

Kom dit cirka 16:20 och det var redan folk där, 5-10 min efter var det fullt.

Sa att jag ville hamna i den blåa gruppen (näst snabbaste av de 4:a) men smcnissarna ville att jag skulle köra i den nästa långsammaste, men jimmy backade upp mig och kirrade så jag fick köra i den blåa gruppen istället :)

1:a passet lugnt, lära sig känna banan och spårval osv. Och det hjälpte inte att öka tempot efter ca 3 varv då Jimmy la sin hoj och bröt av höger fotpinne och kunde inte försätta köra. Hoppas att det löser sig med det!

2:a passet, ökade på tempot lite och började känna att knäpucken började nudda asfalten :)

3:e och 4:e passet gled man med långa knäskrap runt banan, satan go känsla att skrapa hela kurvan och sen gå på med gas och resa hojen. :yoparty

Ahh!! Ser ut som bandslipen:D

Härligt värre eller hur!!:tummenupp Hoppas det gick bra med både Jimmy o hojen.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Du hjöden på den dynan var inte dålig. Bekvämt för benvinkeln men det måste ju bli ruskigt högt.

En annan är ju bekväm av sig. Så jag behöver 5 cm skumgummi att sitta på för att inte få ont efter 5 minuter...
Det var nog faktiskt så att det var en ful lösning som dom kastade på bara till försäljning. Den sittdynan har redan bytts ut mot en tunnare variant.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Blev en tur till rörken idag, helt oplanerat när jag vaknade.

Stack till västerås 14:30 för att möta upp jimmy och martin.

Kom dit cirka 16:20 och det var redan folk där, 5-10 min efter var det fullt.

Sa att jag ville hamna i den blåa gruppen (näst snabbaste av de 4:a) men smcnissarna ville att jag skulle köra i den nästa långsammaste, men jimmy backade upp mig och kirrade så jag fick köra i den blåa gruppen istället :)

1:a passet lugnt, lära sig känna banan och spårval osv. Och det hjälpte inte att öka tempot efter ca 3 varv då Jimmy la sin hoj och bröt av höger fotpinne och kunde inte försätta köra. Hoppas att det löser sig med det!

2:a passet, ökade på tempot lite och började känna att knäpucken började nudda asfalten :)

3:e och 4:e passet gled man med långa knäskrap runt banan, satan go känsla att skrapa hela kurvan och sen gå på med gas och resa hojen. :yoparty

Haha tog du pxå foto på dina puckar efter första knäskrap :D

Ahh!! Ser ut som bandslipen:D

Härligt värre eller hur!!:tummenupp Hoppas det gick bra med både Jimmy o hojen.

Redan ihopskruvad igen :) hade flyt kollade blocket och dan innan var det en som satt ut annons på thunderacegrejer i stan precis det jag behövde timing :Bugar

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
:fakta Beeeviiiisss!!!!

Pic or it did'nt happened liksom :D

Blev en kamkedjespelsjustering och en koll på ventilspelet när man ändå var där och pillade igår. Viktigt att ventilspelet är riktigt när man synkar insugsspjällen :fakta.

Så det blev en synkning också. Rengjorde luftburken utvändigt och invändigt och luftfiltret likaså. Sen lite allmän smörjning. Så nu är det bara att invänta måndag för lite rörken brass igen :yoparty

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bra kul dag idag, morgontripp till Italia Bike, ny bakslang skulle på...frugan tog med det nya däcket i servicebilen - och vi tog en schysst räkmacka (och kanske den mest onyttiga, men goda bakelsen i mannaminne, en jordgubbshistoria på mördegskaka) på ett av fiken vid torget i Arboga. :)

Kaffe med grabbarna grus i TJöping (tillrar låter hd, speciellt när det är goretexkläder inblandade :fakta), så hem och pilla lite med italienskan...det blev ett dyrt däckbyte. :hihi

/J

Bifogat

• IMG_0544.JPG
    IMG_0544.JPG
    209.9 KB · Visningar: 40
  • IMG_0549.JPG
    IMG_0549.JPG
    182 KB · Visningar: 45

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Idag har jag monterat på offroadhjulen igen och tagit ut den på grönbete.
Liten filmsnutt gjordes för att testa kamerafäste och olika kameravinklar...
Finns en del att förbättra men ni får hålla tillgodo med detta så länge.
En liten inblick i en grusbuses vardag.
Och även mitt musikskapande...
:)

Ps. Väldigt sällan man träffar på folk som hytter med nävar eller ser sura ut... ;)
[YOUTUBE-ID]x1GVE6fEYb8[/YOUTUBE-ID]

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Bra sådan, den går ju på slangen! :fakta :fullgas

Min vill inte gå på slangen hur hårt man än vrider på, men den pinnar på rätt bra och trivs ibland större hojar(men tala inte om för den att det är en 600:a..)Men det råder ju inga tvivel om att det är en liten maskin när jag sitter på den.:rolleyes:

Idag har jag monterat på offroadhjulen igen och tagit ut den på grönbete.
Liten filmsnutt gjordes för att testa kamerafäste och olika kameravinklar...
Finns en del att förbättra men ni får hålla tillgodo med detta så länge.
En liten inblick i en grusbuses vardag.
Och även mitt musikskapande...
:)

Ps. Väldigt sällan man träffar på folk som hytter med nävar eller ser sura ut... ;)
[YOUTUBE-ID]x1GVE6fEYb8[/YOUTUBE-ID]

Skön rulle:)Gillar se hur det sprätter bak för varje ny växel som petas i:tummenuppMen man vill väl gärna ha med någon, ingen som hör en skrika i ett dike långt ute i skogen:

Man börjar bli att mer intresserad av grushoj med..:Bugar KTM 690 kanske det ultimata med dubbel uppsättningar hjul, då kan man ha den till allt i det närmaste.

Last edited:

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
det är en liten maskin när jag sitter på den.:rolleyes:

Fick mig att minnas denna limerick:

En slöfock ifrån Magelungen
han satt på en sten bort i dungen
och kved: "Oh — jag dör..."
och jag fråga´ varför?
Det gör ont för jag sitter på pungen!"

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Du är inte rädd för sanden som Peo varna dig för?. iof du kommer väl aldrig ligga o sprattla i sandfållan?.. ;)

Kaffe med grabbarna grus i TJöping (tillrar låter hd, speciellt när det är goretexkläder inblandade :fakta), så hem och pilla lite med italienskan...det blev ett dyrt däckbyte. :hihi

/J

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ta i gabors huvud (läs trä :fakta) - så nä. :hihi Här braSSas helveTT men med marginal. :hihi

Dagstur upp till Uttersberg, Vände och in vänster vid Karmansbo kort avstickare och ut på vägen mot Otikrog, vände där och hemåt igen, kom lite regn före Bysala samt en lite skvätt före Kolsva. Jag som tvättade hojen igår:brinnerup Följde efter en Ducati och Blackbird från Oti, men det gick t om för sakta för Sportis för att trivas i kölvattnet..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept