Dagbokstråden

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Gick första stegen igår, gjorde ont som FAAAN :D

Så hoppar på 1 krycka nu, snart kommer jag kunna köra hoj igen. Trodde man, men bruden vägrar låta mig tjöpa räser igen :(

Så va ska man göra, bita i kudden och köpa nån busbil inför vintern eller ba skita i deT?

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Uff, hoppas det läker bra

Va elak ja kommer låta nu :rodnar:
Kasta ut fruntimmret / spara stålarna / köp en fin hoj nu i vinter / kör nästa år :D

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Så hoppar på 1 krycka nu, snart kommer jag kunna köra hoj igen. Trodde man, men bruden vägrar låta mig tjöpa räser igen :(

Så va ska man göra, bita i kudden och köpa nån busbil inför vintern eller ba skita i deT?

Du får väl göra en deal med damen, om du skall lägga av med det du tycker är kul så ska hon det också, ger dock inga pluspoäng. :näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Det är ditt liv polarn' - låt inte någon annan styra det, vill du köra hoj, och kan göra det - gört.

Livet i allmänhet är svinfarligt - man dör garanterat. :D Men jag antar att du kommer ta det lite varligare på båge nästa gång..

Carpe diem för helveTT!11!11!one

/J

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Gjorde en roadtrip runt Siljan i helgen. Fina vägar och än finare natur.
En "Hästräka" intogs på berömda fiket i Torsång.
Vy över Siljan.
Boendet i Orsa.
Solnedgång över Siljan

Bifogat

• 090801 004.jpg
    090801 004.jpg
    234.1 KB · Visningar: 75
  • 090801 008.jpg
    090801 008.jpg
    232.6 KB · Visningar: 71
  • 090801 009.jpg
    090801 009.jpg
    231.2 KB · Visningar: 81
  • 090801 012.jpg
    090801 012.jpg
    245.7 KB · Visningar: 86
  • 090801 014.jpg
    090801 014.jpg
    245.2 KB · Visningar: 77

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Gixxer 1000 K5 snabbare än K3.

Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!

Att du putsa en sekund på en ny hoj förtäljer en del om din talang:tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

K3:an är ett sänke jämfört med K5:an. Nu vill jag inte ta någonting ifrån dig utan det är bra, mycket bra att sätta PB på en ny hoj första gången man kör den.:tummenupp

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Att du putsa en sekund på en ny hoj förtäljer en del om din talang:tummenupp

K3:an är ett sänke jämfört med K5:an. Nu vill jag inte ta någonting ifrån dig utan det är bra, mycket bra att sätta PB på en ny hoj första gången man kör den.:tummenupp

Det var värst vad ni var charmiga idag :krama.

Du har rätt i det du säger Arwe. Det var som natt och dag mellan hojarna. Det krävdes ingen större ansträngning för att bättre tiderna. Satt mest på hojen (eller snarare hängde bredvid a´la NeonMan stil :)) och vred på gasen, resten tog hojen själv hand om på ett bra sätt.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Det var värst vad ni var charmiga idag :krama.

Du har rätt i det du säger Arwe. Det var som natt och dag mellan hojarna. Det krävdes ingen större ansträngning för att bättre tiderna. Satt mest på hojen (eller snarare hängde bredvid a´la NeonMan stil :)) och vred på gasen, resten tog hojen själv hand om på ett bra sätt.

Då ser det lovande ut inför kommande tävling(ar) :tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Byt från K5 till K9 så har du 4sek till direkkt!

Det är ju skaplig skillnad på K3 och K5 och att du var lite mjuk och avslappnad gör nog sitt till. Mindre broms och högre kurvhastighet säkert. Kul att det går bra, säg till när det ska tävlas så ska jag komma och heja på.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Byt från K5 till K9 så har du 4sek till direkkt!

Det är ju skaplig skillnad på K3 och K5 och att du var lite mjuk och avslappnad gör nog sitt till. Mindre broms och högre kurvhastighet säkert. Kul att det går bra, säg till när det ska tävlas så ska jag komma och heja på.

4 sekunder till, bara sådär säger du..... Får bli en sån till nästa säsong då :).

Det var en stor skillnad på hoj. Men man sitter som ett mähä på den tycker jag. Knäna över öronen och armbågarna under knäna, efter 20 minuter i den sittställningen är man ju redo för långvården. Det är väl en vanesak antar jag. Men hur klarar du som är 2 meter plus av det där utan att få ryggskott?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
4 sekunder till, bara sådär säger du..... Får bli en sån till nästa säsong då :).

Det var en stor skillnad på hoj. Men man sitter som ett mähä på den tycker jag. Knäna över öronen och armbågarna under knäna, efter 20 minuter i den sittställningen är man ju redo för långvården. Det är väl en vanesak antar jag. Men hur klarar du som är 2 meter plus av det där utan att få ryggskott?

Sitter en led på mitten av kroppen som gör att jag kan böja ryggen. Sen är det ledat vid knäna också :D

30-40min på bana i ett sträck är max sen behöver man sträcka ut lite och få blod i fötterna. Men det är inget att gnälla över. Bara att bita ihop.

mg39651024.jpg

Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Sitter en led på mitten av kroppen som gör att jag kan böja ryggen. Sen är det ledat vid knäna också :D

30-40min på bana i ett sträck är max sen behöver man sträcka ut lite och få blod i fötterna. Men det är inget att gnälla över. Bara att bita ihop.

Du är säkert yngre än mig. För jag kommer ihåg förr när jag också var ledad på fler ställen än i ölhävar-armen :fyllisar.

Sjysst bild, lite mycke posör över den, men sjysst ändå....... jag är bara avundsjuk :D

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
hur är k6:an mot busan du hade?. +-?..

Jag gillade Busan väldans mycket, skulle nog kunna tänka mig den som gathoj igen. Nackdelen är när man kommer ut på bana, då är den för tung alldels för tung. Anledningen till att jag bytte till K6:an var för just bankörningen, för gata är det lite för extrem körställning för att den ska vara bekväm.

BUSAN +
Motor
Utseendet (jo jag gillar den)
Körställningen

BUSAN -
Vikten
Markfrigången vid inspirerad körning

GIXXER K6 +
Motor
Chassie
Körställning vid banåka

GIXXER K6 -
Körställningen vid lansvägskörning

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Du får väl göra en deal med damen, om du skall lägga av med det du tycker är kul så ska hon det också, ger dock inga pluspoäng. :näsblod

Men hur tänker du nu?? Vem ska städa då?

Den stora nackdelen med K5/K6 är de helt kassa orginal dämparna. De hänger inte med. Tyckte att det var svårt med greppet bak. Cykeln vill överstyra. Dämparen hängde inte mé alls. I övrigt mycket smidigare än K3/K4..

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Fan oxå, börjar gå utför :( Jag får städa men inte köra hoj och hon ska ha hästar finns det ingen jävla rättvisa?

Ska tjika på jänk imorn, 100 lakan och man får prestanda som kan jämföras med en GS650, tragiskt!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept