Dagbokstråden

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fyfan inte avundsjuk alls att ni körde hoj när det ösregnade. Var på E18 på väg hem.

Aj de lät tråkigt, på hoj då alltså? Skinnställ och regn är ju ingen vinnande kombination :huvet

Jevla tråkväder :brinnerup

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Motardkörning i Västerås med omnejd ikväll? :)
Ja och Micke e på

Tror tusan det var dig o en till Motardare jag mötte på vägen hem från Västerås, ungerfär utanför Erikslund i Köping kl var ca 18:10-18:20? Jag kom dock i bil.

Ni såg ut som nu skulle in o göra storstan osäker:tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Det var nog mig och "keno" du såg, vi körde en liten sväng tills de började ösregna :näsblod (om det var en 660 och en R6:a)..
Ja vilket skräpväder ni hade. Åkte lite småvägar till Västerås och ganska exakt där stan började blev det blött... så åkte tillbaka till Uppsala igen. :tungan

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Ja vilket skräpväder ni hade. Åkte lite småvägar till Västerås och ganska exakt där stan började blev det blött... så åkte tillbaka till Uppsala igen. :tungan

Jaa idag har vädret varit riktigt ostadigt, sol och regn omvartannat :gnissla Kändes som man försökte köra ifrån regnet hela dagen, med varierat resultat :tungan

Gör ett nytt försök att styra mot V-ås nån dag, så får vi dra ihop lite folk och köra nån kväll :tummenupp

Nej i bilen :) Torrt och fint :D

Skinnstället är ju som en jäkla svamp och suger upp 8kg vatten typ också :tungan

Ja men då så :) de lät mer bekvämt..

Ja verkligen, precis tvärt emot alla "allvädersställ", kallt när det är varmt och tvärtom, och absolut inte vattentätt nånstans, och torkar aldrig hehe :tungan men vem fan har sagt att det ska vara praktiskt :D

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Äntligen ser jag ljuset i den 6månader långa tunneln av suspekta elfel!!
säkringen till bakljus,broms,tuta å blinkers har ju gått med ojämna mellanrum, när motorn är varm och man varvar, provat byta stator,regulator,kontakter, gråtit, smällt igen garagedörren flertal tillfällen! :tungan
precis som jag trodde från början så var det en skitgrej! men jävligt svårt å hitta!
var på baksidan av tempvisarhuset, konstruktören kommer garanterat inte få nobelpriset! en +kabel satt för nära ett jordat fäste, vid vibrationer och stötar vart det kortis.
jävligt svårt att se :huvet

men antingen imorrn eller på lördag blir premiären! :banana

tack till chifen å kollegan Rinaldo! :yoparty

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Äntligen ser jag ljuset i den 6månader långa tunneln av suspekta elfel!!
säkringen till bakljus,broms,tuta å blinkers har ju gått med ojämna mellanrum, när motorn är varm och man varvar, provat byta stator,regulator,kontakter, gråtit, smällt igen garagedörren flertal tillfällen! :tungan
precis som jag trodde från början så var det en skitgrej! men jävligt svårt å hitta!
var på baksidan av tempvisarhuset, konstruktören kommer garanterat inte få nobelpriset! en +kabel satt för nära ett jordat fäste, vid vibrationer och stötar vart det kortis.
jävligt svårt att se :huvet

men antingen imorrn eller på lördag blir premiären! :banana

tack till chifen å kollegan Rinaldo! :yoparty

Va bra, då åker du med till gröndal imorron :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fredag - ledig, ducceservice och dags för nya däck, sjukt gött i morgonsolen på ett fik i Arboga, allmän slödag med 20 mil italienskt på kvällen.

Lördag, fullbott, vaknade lite sent...stress iväg till greenvalley, hoppade i besiktnings-rollen, flaggvaktade lite, snikade åt mig ett körpass, pep runt och nojade över ett hårt framdäck (som blev kalas bara det fick ruggas lite), åt glass, fullbott hem, sålde pilsner till Wasa ( :D ) - drack pilsner själv, somnade.

Söndag, fastnade vid frullen, stress igen, fullbott mot mcd TJöping, provspakning på Italia, kaffe, käglan t.o.r, krokvägar mot TJöping, tunnbrödsrulle på Lustigkulla, bombade 252:an, rev CR250, drack mekpilsner, klippt gräs.

Nu sitter man här och funderar var helgen tog vägen.

Duccen är klädd i fluglik igen, cr:en står utan kolv. :hihi

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Dödsraketen lever, länge leve dödsraketen.

Nya packboxar på veven (anade att den tog både olja från ena sidan, och tjyvluft från andra...), lite bonnmek från tidigare klåparmekar nyfixat av nuvarande klåparmek, rengjord fugge, lite ombestyckning...ny kolv...och jordens mest kletiga, nedgeggade avgasportsmekanism uppstädad, justerad och fixad.

He-l-v-e-t-e vad den låter hårigt nu när man ruppar till den lite på rullen. Slutar antingen med att jag dör direCkt, eller att något tokrasar, får se vad det blir imorgon på träningen på Suras crossbana. :hihi :näsblod

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Hoj
Triumph street triple -11
Igår,började med morgonstund med skratt i mun. Ut på nätet och tittade lite bilar med fantasisummor..då mitt vrak snart rasar ihop. Senare varvade jag dagen med att raffsa ut "några kilo" singel grus hos mina päron till att få någon fason på hojen i garaget.
Ibland vet jag inte om det är..glädjen av att skruva eller envist försöka inbilla mig "att det ska nog gå endå om jag gör så här". Vilket igentligen menas -Köp nya delar!
Ny hoj blir efter trissvinsten.
Idag har jag än så länge bara hunnit till kaffet.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Gotland Ring Dag 1, Det är skönt när den rätta känslan infinner sig

Första dagen på Gotland för Team NeonMan började på en blöt men upptorkande bana. Andreas valde att slänga på regndäck för att kunna hålla hyfsat högt tempo från start. Efter att ha vart på Gotland Ring ett antal gånger nu så kändes direkt att man hittade runt på banan. Det blev inga större fadäser än ett rejält bakhjulssläpp i början på passet.

De övriga passen kördes på slicks. Redan första torrpasset satte Andreas nytt personligt rekord med 1-2 tiondelar. Det bådade gott för dagen.

Den som läst tidigare dagboksinlägg minns säkert att vi hade väldiga problem med däckslitaget. Men efter fjäderbytet så är det mycket bättre. Det däcket som satt på tog ändå ganska snabbt slut med rejäla släpp som följd. Vi slängde på ett Michelin Power ONE B däck bak och rädslan för att ge på ordentligt ut ur böjarna var som bortblåst, det är skönt när den rätt känslan infinner sig . Och som ett brev på posten så satt dagens bästa tid, 1.32.9. Vilket är en förbättring av pers med 2.3 sekunder. Nu labbar vi med returen bak för att få en hoj som är stabilare under inbromsning, som det är nu så hoppar hojen kraftigt bak efter bytet till Michelin däcket. Får vi ordning på det så finns målet att köra 1.30 tider denna helg, klart inom räckhåll.

Anton är sin vana trogen och kör +3 sekunder snabbare på Gotland Ring mot förra året. Han är nere på 1.39 tider nu. Och precis som till senaste träningen på Gelleråsen så har han inte gjort någonting på hojen. Han har helt enkelt bara vilat sig i form under vintern. Det verkar funka bra för honom.
Det roligaste med Antons famfart är att att han steker betydligt nyare och effektstarkare hojar med sin original Honda 600;a från tidigt 90-tal. Det borde sätta lite griller i huvudet på grabbarna med moderna 1000 kubikare.

Bifogat

• TNM_on_Gotland.jpg
    TNM_on_Gotland.jpg
    151 KB · Visningar: 57

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Inkörning av ny kolv, och lite allmän utprovning av nackkrage idag på surabanan.

Facit - kragen rockar, motorn är helt sjukt rapp, och det är bara att riva lite annat, gaffelben läcker olja, och bakhjulslagret är sopslut. :gnissla

Cross är jEtekul.

Bifogat

• kross_013.jpg
    kross_013.jpg
    61.1 KB · Visningar: 48

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Inkörning av ny kolv, och lite allmän utprovning av nackkrage idag på surabanan.

Facit - kragen rockar, motorn är helt sjukt rapp, och det är bara att riva lite annat, gaffelben läcker olja, och bakhjulslagret är sopslut. :gnissla

Cross är jEtekul.

snel hest gå på fest, eta kaka dricka lesk

Uff måste också byta packbox på gaffeln :/

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...