Dagbokstråden

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jag håller nog med, kawan är lite ballare än sukan. :fakta Men det är ju en geggmoppe du skall ha Rapp. :mattias

Kawa kommer det inte bli och det är fakta! Geggis får bli senare i livet när man har mer tid (läs flickvän som kan ta hand om hunden :D)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Exakt, sukka ska det va. Fast jag hade tagit denna på carlbarks istället.

http://www.blocket.se/orebro/Suzuki_GSXR1000_28668571.htm?ca=12&w=3

Blir lite misstänksam (Gammal banhoj?) när det inte är orginal kåpor, sen ramskydd och quickshifter på en gathoj.

Den va helt original innan tidigare ägare byggde om den (finns fullt med bilder och dokumentation) och motorn är från en demonterad sukka från bike skroten som va helt original och endast gått 300 mil pga quickshiften som nu är borttagen.

Jag ringde till dom idag och meddelade att jag inte ville ha den, känns som att förlusten på hojen är allt för stor så jag säljer den privat till våren när det är dags för storebror sukka! :gnissla

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
När vi ändå snackar hojannonser tyckte texten var underhållande på denna särskilt delen om däcken..
Bankörd 200mil av denna ägare rakt översatt :tummenupp
http://www.blocket.se/malmo/RC8_1190cc_28812039.htm?ca=9&w=3

Haha... om vi ändå snackar hojannonser (kanske skulle ha en egen tråd här på Lakritsremsan också? :D) så tyckte jag denna var ganska kul:
http://www.blocket.se/vastmanland/Minicross_50cc_i_toppskick_28911598.htm?ca=9&w=1
Speciellt raden "Ny motor i metall bytt." :rofl

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Rapport från outland's
London e fortfarande scotrarnas förlovade land, finns i drivor...
Men har iaf sett en del R1, R6, Gixxer1000, SP1, RSV1000 twinnar... å bullerburkar e fan std. utan att få securitate efter sig :)

Så de var min ursäkt för att inte närvarat på tisdagsåkat :)

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Mycket jobb denna vecka då det språjlans nya tåget kommit hit från Dyskland och all felsökning skall ske under mycket begränsat antal veckor. Lyckades ändå klämma in en välbehövlig tvätt av Trippeln efter jobbet. Sängen hägrar då det blir några timmars knegande imorgon också. Trevlig helg!

Bifogat

• Street_Triple_R-Washed_Edit_720px.jpg
    Street_Triple_R-Washed_Edit_720px.jpg
    219.9 KB · Visningar: 63

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Gör som fortpelle, skickar en rapport från Kina/Shanghai.

Jag gick in på en sjabbig bar i Kunshan 7 mil från Shanghai i fredags.

Jag beställde 8 st öl, gjorde valet "woman" och har alltså ännu inte kommit hem :tuttar.

Läs på bilden så förstår ni varför... ;)

Så därför har jag uteblivit från gruppkörningarna :näsblod.

Bifogat

• 2_Beer.jpg
    2_Beer.jpg
    162.7 KB · Visningar: 46

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Gör som fortpelle, skickar en rapport från Kina/Shanghai.

Jag gick in på en sjabbig bar i Kunshan 7 mil från Shanghai i fredags.

Jag beställde 8 st öl, gjorde valet "woman" och har alltså ännu inte kommit hem :tuttar.

Läs på bilden så förstår ni varför... ;)

Så därför har jag uteblivit från gruppkörningarna :näsblod.

Vilken deal!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Hemma från kinnekulle nu efter en rättså kaosartad körning,
indelningen lugn,mellan,halvsnabb å snabb vart inte riktigt som arr hade tänkt sig,
totalblandat i alla grupper utom snabb,
sen vart det lång väntetid mellan passen(1h)
mycket avåkningar vare oxå

men annars vare kul! jävligt rolig bana!
perfekt för 600cc igentligen bara en ordentlig raka som man vart omblåst av 1000cc på

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hemma från kinnekulle nu efter en rättså kaosartad körning,
indelningen lugn,mellan,halvsnabb å snabb vart inte riktigt som arr hade tänkt sig,
totalblandat i alla grupper utom snabb

Klassiskt problem tydligen...och det är nästan så att det är större risk för tokerier i de lugnare grupperna, när det borde vara tvärtom.

Snabbare förare som inte har stake nog att köra i snabbare grupper ställer till det i de lugnare grupperna, och folk som har noll erfarenhet från bankörning ser till att det blir riktigt spännande. :hihi

När man åker med SMC har oftast folk övningar att koncentrera sig på, så fenomenet blir lite dämpat (instruktörerna har lite mer ordning på folket med) - på vanliga bankörningar skall alla försöka åka så fort de kan..

Nåja, problemet är lättlöst, hittar man runt banan och kan bete sig så bokar man någon av de snabbare grupperna, men det är inte rätt lösning.

Arrangörerna äger problemet, och borde vara mer aktiva på att flytta runt de som är för snabba/långsamma - så svårt är det inte att se vilka det är som ställer till det mest. :)

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
tror oxå det kan bero på att dom sålde ut platser samma dag på banan när det var fullt i dom snabbare grupperna, men tycker ändå det borde gå å styra upp till nå bättre

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Hemma efter lite thaiboxning på VKC, första gången i min historia.Två kompisar och jag tänker börja.. Aja vi tre är ju ojämnt antal så gissa vem jag får slås med om inte submission wrestling legenden Jimmy (Jien) :yoparty Något som jag ångrar bittert nu i efterhand ;) Har en skaplig lårkaka efter att han har stått och mosat sparkar på mig, jag hade mits så klart men killen har kraft i kickarna!! Men som ordspråket säger "Vill man vara fin så får man lida pin" Satsningen mot "Bitch" 2011 :tuttar Nu blir det mat sen lär man krypa ner i sängen och hoppas på att man kan gå imorgon :kryckor

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hemma efter lite thaiboxning på VKC, första gången i min historia.Två kompisar och jag tänker börja.. Aja vi tre är ju ojämnt antal så gissa vem jag får slås med om inte submission wrestling legenden Jimmy (Jien) :yoparty Något som jag ångrar bittert nu i efterhand ;) Har en skaplig lårkaka efter att han har stått och mosat sparkar på mig, jag hade mits så klart men killen har kraft i kickarna!! Men som ordspråket säger "Vill man vara fin så får man lida pin" Satsningen mot "Bitch" 2011 :tuttar Nu blir det mat sen lär man krypa ner i sängen och hoppas på att man kan gå imorgon :kryckor

:rofl

Gick du upp frivilligt mot Jien? Modigt. :D

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
:rofl

Gick du upp frivilligt mot Jien? Modigt. :D

Självklart, det är ju lika bra att härda sig tidigt så att man inte får en chock första gången man tar emot en spark utan en mits.. eller ja inte en lika stor chock! :gnissla

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA

Haha låter som man skulle vara värsta monstret när ni skriver :D
Är ju nyb jag med :tummenupp
Dock är jag lite besviken.. bara en lårkaka?? :krama

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...