Dagbokstråden

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
He-he sant :D

Jag promenerade idag genom vasaparken i västerås och där fanns det ca 4st piketbussar 2st vanliga å 3st snuthojar...
2st av snuthojarna hade hyland-bakdäck.. undrar om daglig tillsyn inte genomförs längre? Eller om de står ovan lagen he-he :D

två i snutbil och en vit skåpbil så det är väl inte helt omöjligt att han i skåpbilen var därifrån. Dagens läxa: parkera inte brevid en polisbil :glömdet

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
En tränings och racerapport

Om nån är intresserad så finns det en tränings/racerapport på www.neonman.se.

En sammanfattning
- 2 kval, ett race
- Omväxlande sol, regn, hagel och stormbyar
- 2 framdäck och 3 bakdäck
- Kvalat som 15 resp 16
- I mål på 16;e plats
- En tur av banan över curbs och gräsmatta, dock utan att trilla
- Förbättrat pers med 5.7 sekunder. Bästa tid 1.42.08
- Blodblåsor i gas handen
- En trasig TC
- Kör snabbare utan TC
- "Magiska" Dunlop är kanske Magiska ändå...
- Inte längre lika rädd för att "tacklas" med andra förare vid omkörningar
- MÅSTE träna kondition
- Fortfarande rädd för regn

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Skapligt o sänka PB med 5.7 sek.. ungefär vad jag tänker göra på åsen den 15:e... ;)

Och vad hände med TC:n??

Om nån är intresserad så finns det en tränings/racerapport på www.neonman.se.

En sammanfattning
- 2 kval, ett race
- Omväxlande sol, regn, hagel och stormbyar
- 2 framdäck och 3 bakdäck
- Kvalat som 15 resp 16
- I mål på 16;e plats
- En tur av banan över curbs och gräsmatta, dock utan att trilla
- Förbättrat pers med 5.7 sekunder. Bästa tid 1.42.08
- Blodblåsor i gas handen
- En trasig TC
- Kör snabbare utan TC
- "Magiska" Dunlop är kanske Magiska ändå...
- Inte längre lika rädd för att "tacklas" med andra förare vid omkörningar
- MÅSTE träna kondition
- Fortfarande rädd för regn

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Skapligt o sänka PB med 5.7 sek.. ungefär vad jag tänker göra på åsen den 15:e... ;)

Och vad hände med TC:n??

Givaren för framhjulet ville inte längre fungera. Måste skaffa en ny.

Vad händer den 15;e? Jag är sugen på att göra Åsen premiär. Är ju inne i ett bra flyt, med PB på de banor jag vart på i år. Så nu måste jag ju bara komma ner på 1.10 på Åsen...

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
SMC steg 6 den 15:e, men funderar lite på onsdagsträningen nästa vecka som lite warmup.. om det är skapligt väder..

Vad händer den 15;e? Jag är sugen på att göra Åsen premiär. Är ju inne i ett bra flyt, med PB på de banor jag vart på i år. Så nu måste jag ju bara komma ner på 1.10 på Åsen...

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Happ, hemma från två dagar med regn, sol och hojstrul.

Om vi börjar från början så skulle jag fylla på spolarvätska i knullbussen innan jag skulle dra och vad får man se.. jo, några har lånat den dom veckor den stått stilla.. :)

20110514047-001.jpg

Iväg till åsen... Kursdagen börja med lite teori snack. Sen ut och nu jäklar ska det laddas, PB:t ska ryka så äre bara!!.

Av med däckvärmarna och sen rullar fram till pitlane, alla står och väntar på gröna lampan. Yep, där kom den jag sticker iväg först petar i några växlar och QS:n verkar funka fint, lägger ned i trösen sen ska jag ge på. Händer INGENTING INTE ETT JÄKLA SKIT!! WTF.. tittar ned på instrumenteringen och står FI och röda lampan blinkar. :mad: Av o på med tändningen återstartar och sen iväg igen, happ i inbromsningen i ejes äre samma visa igen. Tar escapen nu äre bara o försöka att ta sig till depån igen. Återstartar och sen dör han i depåkurvan igen.. :mad::mad:

Kom iaf fram till bussen upp me hojjen på depåstödet och sen försöker jag återuppliva den men det går sämre o sämre. Tänker att det kan vara tankfoamen eftersom det var det jag höll på med sist. River loss tanken ut med pumpen och håller på och rengör filtret när Ezzo kommer. Han lånar ut sin verkstadshandbok så jag kan se vad FI koden betyder.

Happ, var inte soppa filtret men nu äre iaf rent. Var tippoversensorn som lossnat när jag donat med tanken.

När allt var ihopskruvat och klart så äre lunch och det innebär att jag missat all den teorin som var i steg 6. På lunchen får jag höra att första körningen för mig då blir några sightsing laps, warmup laps och sen provstarter för att avsluta med ett skoj rejs.

Detta var ju någe man var uppvärmd för efter stått med hojjen hela förmiddagen. :/ När man kör känns det väldigt avigt men det är nått som borde ha släppt redan första passet.

Slutet på dagen blir ett till skojrejs ställer mig på andra plats i första raden, för nu börjar jag bli varm i kläderna.. :) Hade hört att mylaps inte skulle funka men när jag låg och smälte maten idag så såg jag att den hade funkat och jag hade satt 1:16.898 första dagen.

dlgvrg hade också knäpp några bilder där man ser ut som ett proffs.. :) har tyvärr bara en minibild som sparades i min telefon. ;)

JOF_4415.jpg

Eftersom jag på lunchen dag 2 såg att jag satt en 1:16.233 utan att ladda på allt förhårt ut ur esset i snabbhögern och hållt igen ut på rakan så tänkte jag att nu jävlar har jag en chans att komma ned på en 15 tid. MEN 5 min innan passet kom regnet igen. Sen kom det ännu mer. :huvet bara lasta upp hojjen och åka hem. Blir nog onsdagsträning nästa vecka och då ska det stå 1:15 så äre bara!!.

Nått som inte funkar med hojjen än är att växla från 3-4 över 9000rpm. Verkar som att ignition modulen inte bryter tändningen som den ska eller nått annat.

En kort historia gjord lång.. :tummenupp

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
fy f*n vad det är roligt att läsa er dagbokstråd... det rycker i gashanden men jag har ju som liksom inget gashandtag att stoppa däri...
...kommer snart på bättre tankar boys ;)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Javisst, alla säger att han är så lik mig också.. :tungan

Here we go again!!...

Såg sädesärlan kuta runt på parkeringen med massa jox i näbben.. mycket riktig när jag kommer hem tar jag mig en närmare titt..

20110518052.jpg

Kände mig riktigt taskig idag när jag rev bort det igen.. på 2 dagar harom knåpat ihop det.. Flyttare till ett träd brevid sen la jag en plastpåse ivägen.. får man se om dom ger sig nu..

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Strömsholm, 252 Ramnäs, Ängelsberg, Faggesrta, Oti, Hed, Kölsva, Tjööping, hem...

Ont i röva: Check

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ny framslang monterad på italienskan, man tyckte det gamla såg dugligt ut...men vad man bedrar sig, vilken kurvmaskin det blev, och ändå tyckte man det blev ett lyft att få på en frisk bakslang nyligen.

Gött att skeppa det där dragon supercorsa pro't med - har haft ett par jäkligt obefogade småsläpp fram med det, köptes av en lirare som lowsidade med det efter 10 mil på en ny 07:a 1098, det kändes lite hårt och underligt redan när det monterades, och det ville få mig att äta asfalt, lEski skit. :skrämd :christine :hihi

Note to self - ge fan i att köpa beggade gamla däck, oavsett om de är som nya. :rolleyes:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Javisst, alla säger att han är så lik mig också.. :tungan

Here we go again!!...

Såg sädesärlan kuta runt på parkeringen med massa jox i näbben.. mycket riktig när jag kommer hem tar jag mig en närmare titt..

View attachment 336659

Kände mig riktigt taskig idag när jag rev bort det igen.. på 2 dagar harom knåpat ihop det.. Flyttare till ett träd brevid sen la jag en plastpåse ivägen.. får man se om dom ger sig nu..

Ser ju nästan ut som risbusken du har på hakan:DÄr i fastighetsbranchen med fastighetsskötsel nu, så trimmer kan du få låna:fakta(lite håna inför Mantorp park:D)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Onsdagsträning på åsen

sportis har grejer på jobbet så du behöver inte oroa dig över min risbuske.. :arsele

Happ, var iväg igår för att sätta PB med tanten som stöd. Neonmannen var också där och jagar sin 1.10 tid.

Kom en timma innan för att få varma fina däck, gick in kvart i fyra och anmälde mig. Blev "långsam grupp"= över 1.13.

Pass 1: 5 i fyra kommer regnet, härligt som inte det sabbat tillräckligt med körtid för mig i år. Var bara 2 ute o snurra så jag tänkte, skitsamma av med värmarna och ut o kör så man får några lugna varv eller några varv alls innan man packar ihop o åker hem.

Pass 2: Nu hade det torkat upp. Man var taggad för att åka ut o bomba lite. Rätt snart hamna bakom 3 st, kände att jag hade mer att ge men jag är för jävla feg på inbromsningen på rakan och vågar inte ge på i snabbhögern inför ejes + mycket mer.

Trodde att jag kommit ned på 1.16. In i depån, där står neonmannen och hivar upp hojjen på depåstödet. Påpekar att han har laptop och jag kan kolla mina tider på den. Han hade redan plockat fram dom och vad står det. Jo, 1:18.302 sug getballe!!!!! :mad::mad::mad:

Pass 3: Nu jäklar 1.18 duger inte. Börjar ladda på ordentligt, kör på curbsen i sista högern i esset, kör på curbsen i vänster efter ejes. Jo, nu laddar man. Kände att jag bakhjulet börja släppa ut ur trösen, esset, i ejes och även ut på startmål men tänkte att det var för att däcket såg ut som skit på högersidan. Men när det börja slajjda ut ur hårnålen som är en vänster så förstod jag att nu gasar jag!. Kör om några st bromsar på mig in mot hårnålen några ggr.

In i depån. Neonmannen skrollar ned och vad står det jo, 1:15.128 DÄR SATT DEN!!!!!

Pass 4: Ut och tänkte inte att jag skulle ge på allt för hårt. Blir några curbs körningar i inledningen. Sen börjar det flyta, kommer ikapp en annan gixxer som jag inte kommer om pga min feghet. Satte iaf en 1:15.808 sista passet så det var inte bara en lyckträff första gången.

Till det tråkiga är att det inte verkar vara bryttiden på QS som strular. Får i 4:an ibland o ibland inte. Neonmannen har samma problem och det har funkat för honom. Så det ser ut som man får byta en gaffel i lådan.

Cashbacks dag 1:a juni nästa, nytt bakdäck beställt. Då jäklar ska jag vara nere på minst 1.14 så äre bara!. Det är ju bara att bromsa senare o hårdare, gasa mer så ska det inte vara några problem. ;) Gentlemannakörningen från SMC måste bort. :D

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha