Dagbokstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det här trodde man inte i fredags... :yoparty

I stort sett helt torr 252:a - men det finns grus på sina ställen, så ta't varligt. :)

Äntligen. :banana

Bifogat

• 190476_10150112387965172_543235171_6626282_6590623_n.jpg
    190476_10150112387965172_543235171_6626282_6590623_n.jpg
    90.9 KB · Visningar: 66

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Då var det dig jag hörde på engeby idag då!!??

Ja misstänker det å det grövsta, jag såg ingen annan mc från mc mellan kl 16-17 ca..var väl ute och snurrade i 40-50 minuter med ett par depåstop för bränsle och vårluft i däcken:) Och jag körde Engebyleden:)

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
ojoj, går bra segt med lill-jingis,
krävs massa tänkade hit och dit :huvet
sen äre ju surt att hon står i en jävligt välutrustad verkstad så jag kan inte skylla på det heller...

menvafan det snöar ju ute :tungan

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Dagen gick i mc:ns tecken med litet besök på kulbike och lite snack med walden i hallsta! Kulbike har en helmut från tillverkaren Bell som tilltalade mig massor men priset avskräckte...7k för en helmutt känns lite i överkant!! 3k av dem lär nog vara design så non merci! Nytt skinn behövs med och där kan man gräva ett dike i plånboken om man vill vara i årets modeskinn...hua vilka priser!!

Kan varmt rekommendera www.fc-moto.de finns en hel del bra priser där ooch relativt snabba leveranser med. Både skik och krukor av nyare och mindre nyare design.

/Mattias

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...det har pillats lite på italienskan, får se om man gillar resultatet, är lite fundersam över't än, dock är det extremt lite åverkan, och inget som inte
går att återställa med lite tid i garaget. :)

Plastschabraket till skylthållarelände är förpassat till förvaring i garaget. :glömdet

Tur att ducceklubben har en skyltfond för eventuella fikautlägg till sheriffen (tillika bullerfond - hummerfond rent av? :hihi ).

/J

P.S. Goshow assisterade med lite pulverlack, blev kaaaaanon! :yoparty

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
premiär på en bandit 600 kändes som en underlig start men när fanskapet nådde rödmarkering fan skrek jag som en ung flicka som fick sin första fontän.... :D vad man saknat ljudet av fyra cylindrar driven into fury ;)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
premiär på en bandit 600 kändes som en underlig start men när fanskapet nådde rödmarkering fan skrek jag som en ung flicka som fick sin första fontän.... :D vad man saknat ljudet av fyra cylindrar driven into fury ;)

Ha ha ha:D Du är duktig på beskriva liknelser:rolleyes:

Själv klämde jag mig första Kräftmacka på cafe Rosenhill i torsdags:)Greijjt:tummenupp

Tyvärr så var det brummande i bil på väg att åka till Nynäshamn för vidare färd till Gotland, då vi tog "pit-stop" på min rekommendation, och då det var jag som körde och var även boss i bilen så var det bara att stanna:)

Jag slogs av en väg vi MÅSTE åka, då vi aldrig åkt den!(eller jag ialla fall) vi brukar åka slingerbulten fram och tillbaka, så skulle vi även åka väg 225 som bara fortsätter rakt fram förbi Rosenhill, kurvigt, upp och ner, hårnålskurvor och FIN asfalt, det var halv-nirvana i Bilen, var som en blandning av västermot och vägen mellan Norberg och Sala, så härlig väg:banana ca 3,6 mil väg i enkel riktning, lovar att det är värt det:Bugar

Så när det blir varmare vill jag ha en kräftmacka i Rosenhill och avsluta med en glass i Nynäshamn:tummenupp

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ha ha ha:D Du är duktig på beskriva liknelser:rolleyes:

Själv klämde jag mig första Kräftmacka på cafe Rosenhill i torsdags:)Greijjt:tummenupp

Tyvärr så var det brummande i bil på väg att åka till Nynäshamn för vidare färd till Gotland, då vi tog "pit-stop" på min rekommendation, och då det var jag som körde och var även boss i bilen så var det bara att stanna:)

Jag slogs av en väg vi MÅSTE åka, då vi aldrig åkt den!(eller jag ialla fall) vi brukar åka slingerbulten fram och tillbaka, så skulle vi även åka väg 225 som bara fortsätter rakt fram förbi Rosenhill, kurvigt, upp och ner, hårnålskurvor och FIN asfalt, det var halv-nirvana i Bilen, var som en blandning av västermot och vägen mellan Norberg och Sala, så härlig väg:banana ca 3,6 mil väg i enkel riktning, lovar att det är värt det:Bugar

Så när det blir varmare vill jag ha en kräftmacka i Rosenhill och avsluta med en glass i Nynäshamn:tummenupp

...det där är en loop jag brukar ta, där vi brukar vända innan Tungelsta för retur på bulten tillbaka mot Rosenhill...åker man höger där så hamnar man på vägen du åkte på, och kan ta sig tillbaka till Rosenhill.

Lyx-loop.

Det sägs vara en sorglig bult numera dock, vintern har gått hårt åt vägen...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
...det där är en loop jag brukar ta, där vi brukar vända innan Tungelsta för retur på bulten tillbaka mot Rosenhill...åker man höger där så hamnar man på vägen du åkte på, och kan ta sig tillbaka till Rosenhill.

Lyx-loop.

Det sägs vara en sorglig bult numera dock, vintern har gått hårt åt vägen...

Var ut en solotur idag på dagen /em var förbi Gabor 2 och konstaderade att snart är hans Gixxer likt fågel fenix snart uppstånden i garaget i vackrare skrud än någonsin:tummenupp Utöver kåpor som ändrar färg till snyggare, så blir det svartpulverlackade el om det är eloxerade delar på ex kopplings och bromshandtag.

Tycker det är dags för Gabor och ladda upp lite kort, åka förbi honom skyndar på intresset för han att få ut gixxern på vägen med:bananaPåsk har han sagt och jag har varit tvivlande först men nu börjar jag tro på det:)

För övrigt så bling.blingade jag rettan idag med vatten och tvättsvamp och t om smorde kedjan:)

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Imorgon då, åka något?

Jag är nog sugen en sväng men kanske inte allt för långt eller länge! Men nu kan man ju KÖRA till och med och inte bara fika:D Sol skall det bli:bananaOch här skall det grillas senare på em, så runt mitt på dagen11:30-12:00, tidigare fungerar för mig med, och några timmar:vaMarkan och köra med omnejd:va

Alternativ att vi kör härikrokarna, Västermo? Och brummar förbi ett gäng vid Gabor varvande:D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag är nog sugen en sväng men kanske inte allt för långt eller länge! Men nu kan man ju KÖRA till och med och inte bara fika:D Sol skall det bli:bananaOch här skall det grillas senare på em, så runt mitt på dagen11:30-12:00, tidigare fungerar för mig med, och några timmar:vaMarkan och köra med omnejd:va

Alternativ att vi kör härikrokarna, Västermo? Och brummar förbi ett gäng vid Gabor varvande:D

Det blir mxmc - för kass respons från er! :arsele :D

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946

Smsa på 0739084454 JAG är i garaget o slutför X11an för premiärtur.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Bakslangen på italienskan var sopslut, goda råd är dyra...italia bike center dominerade som vanligt och levererade ett rosso corsa. :yoparty

Lite lagom mystouring tillbaka via Himmeta, fikatjöt med Berraböckling och visit hos Gabor, mild speedtouring hem via 252an och kanske den bästa måndagen på länge lider mot sitt slut. Vad man saknar't utan att veta om det under den låååååånga vintern.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Banpremiär för året, åsen, sol, glada människor och en het donna på lekhumör. Ringrost deluxe, men ack så kul. MaCa gjorde sitt bästa (som destruktör) att sätta griller i pallet på oss. :hihi

Nu, grogg, paltkoma, trött - men med den där goa' känslan. Lyx!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha