Uppdateringar på hojen
Tankarna på vilka prestanda uppdateringar som ska göras på hojen inför säsongen 2011 har gått fram och tillbaks.
"-Mer effekt!...!"
Näää, det vi har idag är mer än vi egentligen klarar av.
"-Bättre fjädring!...!"
Hmmm, komponenterna som sitter på hojen idag är faktiskt tillräckligt bra. Det gäller bara att förstå hur man ställer in dem rätt.
"-Klibbigare däck...!"
*fnys*, hur ofta har jag legat på gränsen och gått på sladd ut ur böjarna. Grovt räknat,... EN!
"-Bättre bromsar...!"
Öhhh, jag har bakhjulet i luften långa sträckor idag de gånger jag vågar klämma åt handtaget ordentligt.
"-Mer EFFEKT...!"
Har vi inte redan gått igenom den punkten. Jag är ju snabb idag,... på rakorna...(?!), det är ju fart ut ur böjen som saknas...
EN TRACTION CONTROL det är ju det vi behöver!!
Den inbyggda TC;n (hjärnan) är uppenbart alldeles för effektiv på mig. Med en plug and play TC så hoppas vi att den inbyggda TC;n ska disablas.
Men det blev en dyr affär då valet föll på en TC av märket GripONE PRO. Har dock försökt intala mig att om den räddar mig från en enda highsider så har jag sparat in de pengarna. Dessutom så ska den förhoppningsvis kunna hjälpa mig att förbättra tiderna i sommar. Det blir upp till bevis redan i april då vi kommer vara med och köra SM premiären på Anderstorp. Då PRO Superbike kommer vara med och gästspela, så det kommer att bli ett STORT och kul evenemang. Så se till att redan nu boka in 30 april till 1 maj.