Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Annons på väg ut på 1098an - det är för mycket pengar bundet i något som används så lite, det lär bli ännu mindre med tävlandet i motionscrossen i år.

Det skulle behöva läggas lite tid/pengar på kåken i sommar med, inte kul, men viktigt. :zpy

Det är ett helvete att bli vuxen. :fakta

Just nu är det betydligt mer pengar bokstavligen IN i kåken, men inte lika mycket pengar in i plånkan..men en investering i sig själv med.

Jag skall fortsätta harva med min gamla hoj, känns bra, OM jag skulle ändra något så är det väl om man skulle "streettfighterkitta" den någon gång dårå:)

Kommer solen och värmen och de första fina turerna med hoj, så hoppas jag du blir "fast" ännu en sommar :tummenupp

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Vafan du dyker ju inte ens upp på crossbanorna?! :va:D Kom och låna min istället Gabor, manlig 450 istället för Tonys 250 ;)

Haha! För det första... Gabor är fan minst lika mycket solskensknutte som jag så att han skulle dyka upp mitt i vintern för att halka omkring i snön någonstans är ungefär lika sannolikt som att Jerry skulle dyka upp på en tisdagskörning utan knullputs! :fakta

För det andra... Erbjuda Gabor att provköra en 450?!? Kan inte det klassas som mordhot? :D

jag ville ju.......:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla

Du är alltid välkommen! :krama

Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Uppdateringar på hojen

Tankarna på vilka prestanda uppdateringar som ska göras på hojen inför säsongen 2011 har gått fram och tillbaks.
"-Mer effekt!...!"
Näää, det vi har idag är mer än vi egentligen klarar av.

"-Bättre fjädring!...!"
Hmmm, komponenterna som sitter på hojen idag är faktiskt tillräckligt bra. Det gäller bara att förstå hur man ställer in dem rätt.

"-Klibbigare däck...!"

*fnys*, hur ofta har jag legat på gränsen och gått på sladd ut ur böjarna. Grovt räknat,... EN!

"-Bättre bromsar...!"

Öhhh, jag har bakhjulet i luften långa sträckor idag de gånger jag vågar klämma åt handtaget ordentligt.

"-Mer EFFEKT...!"
Har vi inte redan gått igenom den punkten. Jag är ju snabb idag,... på rakorna...(?!), det är ju fart ut ur böjen som saknas...

EN TRACTION CONTROL det är ju det vi behöver!!

Den inbyggda TC;n (hjärnan) är uppenbart alldeles för effektiv på mig. Med en plug and play TC så hoppas vi att den inbyggda TC;n ska disablas.
Men det blev en dyr affär då valet föll på en TC av märket GripONE PRO. Har dock försökt intala mig att om den räddar mig från en enda highsider så har jag sparat in de pengarna. Dessutom så ska den förhoppningsvis kunna hjälpa mig att förbättra tiderna i sommar. Det blir upp till bevis redan i april då vi kommer vara med och köra SM premiären på Anderstorp. Då PRO Superbike kommer vara med och gästspela, så det kommer att bli ett STORT och kul evenemang. Så se till att redan nu boka in 30 april till 1 maj.

Bifogat

• Foto0236.jpg
    Foto0236.jpg
    96.5 KB · Visningar: 45

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Tankarna på vilka prestanda uppdateringar som ska göras på hojen inför säsongen 2011 har gått fram och tillbaks.
"-Mer effekt!...!"
Näää, det vi har idag är mer än vi egentligen klarar av.

"-Bättre fjädring!...!"
Hmmm, komponenterna som sitter på hojen idag är faktiskt tillräckligt bra. Det gäller bara att förstå hur man ställer in dem rätt.

"-Klibbigare däck...!"

*fnys*, hur ofta har jag legat på gränsen och gått på sladd ut ur böjarna. Grovt räknat,... EN!

"-Bättre bromsar...!"

Öhhh, jag har bakhjulet i luften långa sträckor idag de gånger jag vågar klämma åt handtaget ordentligt.

"-Mer EFFEKT...!"
Har vi inte redan gått igenom den punkten. Jag är ju snabb idag,... på rakorna...(?!), det är ju fart ut ur böjen som saknas...

EN TRACTION CONTROL det är ju det vi behöver!!

Den inbyggda TC;n (hjärnan) är uppenbart alldeles för effektiv på mig. Med en plug and play TC så hoppas vi att den inbyggda TC;n ska disablas.
Men det blev en dyr affär då valet föll på en TC av märket GripONE PRO. Har dock försökt intala mig att om den räddar mig från en enda highsider så har jag sparat in de pengarna. Dessutom så ska den förhoppningsvis kunna hjälpa mig att förbättra tiderna i sommar. Det blir upp till bevis redan i april då vi kommer vara med och köra SM premiären på Anderstorp. Då PRO Superbike kommer vara med och gästspela, så det kommer att bli ett STORT och kul evenemang. Så se till att redan nu boka in 30 april till 1 maj.

Coolt! Visste inte att man kunde köpa sånt från tredjepartstillverkare. Blir det Quickshift till den där sen också? Finns det inga regler för er som håller på och tävlar gällande hur mycket elektronisk hjälp ni får ha?

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Blir bra det där neonmannen.. får du köra in grejerna sen köper jag en sån till min gixxer också... ;)

Justera 2 ventiler på busan i helgen.. en avgas och en insug så det var båda kammarna man fick lossa.. var tvungen och titta ett antal ggr så kammarna stod rätt och räkna länkarna på kamkedjan innan jag vågade montera ihop och provstarta.. :gnissla

Den lät som den gjorde innan så jag antar att allt blev bra. :)

Nån som har nån erfarenhet hur den skulle låta om man säger att kedjan skulle hamna ett hack (före eller efter) fel mellan vev och kam?.

Har en massa PRO X 9.48 shims om nån skulle behöva nått.

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha! För det första... Gabor är fan minst lika mycket solskensknutte som jag så att han skulle dyka upp mitt i vintern för att halka omkring i snön någonstans är ungefär lika sannolikt som att Jerry skulle dyka upp på en tisdagskörning utan knullputs! :fakta

För det andra... Erbjuda Gabor att provköra en 450?!? Kan inte det klassas som mordhot? :D

Du är alltid välkommen! :krama

...fast jag har åkt otvättat någon gång. :hihi Det kommer inte upprepas dock. :D Så risken finns väl att Gabby kanske dyker upp?

Men att låta honom prova en 450 är nog inte en jEtebra idé. :crash

/J

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Coolt! Visste inte att man kunde köpa sånt från tredjepartstillverkare. Blir det Quickshift till den där sen också? Finns det inga regler för er som håller på och tävlar gällande hur mycket elektronisk hjälp ni får ha?

Quickshifter har jag inbyggt i styrenheten från Yoshimura. Så den är redan avbockad.

Jag har inte hittat nått i reglementet som säger att man inte får byta ut eller hänga på ny elektronik på hojen i Rookie klasserna. Tror t o m att TC är tillåtet i PRO Superbike.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Isåka

Igår var det is premiär för Team NeonMan. Det var en intressant (för att inte skräckfylld) upplevelse att ladda på ute på isen. Det var svårt att koppla bort hjärnan och inte tänka på att underlaget man halkade runt på var is. Hade lite problem med greppet i framdäcket. Måste trycka i lite mer skruv längre ut på kanterna.

TC;n gjorde det den skulle i kurvorna. Det var inga problem att hålla hojen med spinn genom kurvorna. Det kändes bra med den extra tryggheten TC;n gav.
Dock så blev det problem på rakorna. 180 hk och den drevningen jag kör med var lite mer än vad däcken klarade av att få ner i isen så TC;n gick in och bröt då det inte går att stänga av den helt på WOT. Men det var nyttigt att få lite känsla för hur den fungerar, så man vet man har att vänta sig när säsongen drar igång på riktigt.

Bifogat

• isracing110305 001.jpg
    isracing110305 001.jpg
    253.3 KB · Visningar: 48
  • isracing110305 013.jpg
    isracing110305 013.jpg
    229.6 KB · Visningar: 48
  • isracing110305 016.jpg
    isracing110305 016.jpg
    231.3 KB · Visningar: 44
  • isracing110305 020.jpg
    isracing110305 020.jpg
    229.6 KB · Visningar: 42
  • isracing110305 024.jpg
    isracing110305 024.jpg
    229.7 KB · Visningar: 52
  • isracing110305 025.jpg
    isracing110305 025.jpg
    215.6 KB · Visningar: 48

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Igår var det is premiär för Team NeonMan. Det var en intressant (för att inte skräckfylld) upplevelse att ladda på ute på isen. Det var svårt att koppla bort hjärnan och inte tänka på att underlaget man halkade runt på var is. Hade lite problem med greppet i framdäcket. Måste trycka i lite mer skruv längre ut på kanterna.

TC;n gjorde det den skulle i kurvorna. Det var inga problem att hålla hojen med spinn genom kurvorna. Det kändes bra med den extra tryggheten TC;n gav.
Dock så blev det problem på rakorna. 180 hk och den drevningen jag kör med var lite mer än vad däcken klarade av att få ner i isen så TC;n gick in och bröt då det inte går att stänga av den helt på WOT. Men det var nyttigt att få lite känsla för hur den fungerar, så man vet man har att vänta sig när säsongen drar igång på riktigt.

Det är en jäkla konstig känsla att köra sporthoj på is! Men när man har släppt att det är is man kör på så går det bra!

Synd att mina däck är slutkörda, speciellt bakdäcket, annars hade det vart roligt att köra lite med er!

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Då var min premiär 2011 avklarad :yoparty

Lite spännande att ta sig över is och snö för att komma ut på torr väg..

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Dagen gick i mc:ns tecken med litet besök på kulbike och lite snack med walden i hallsta! Kulbike har en helmut från tillverkaren Bell som tilltalade mig massor men priset avskräckte...7k för en helmutt känns lite i överkant!! 3k av dem lär nog vara design så non merci! Nytt skinn behövs med och där kan man gräva ett dike i plånboken om man vill vara i årets modeskinn...hua vilka priser!!

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Mycket hojar ute idag :D
Passa på att tvätta lite idag men det tråkiga va att hojen va lika ful när man kom hem igen ändå haha

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mycket hojar ute idag :D
Passa på att tvätta lite idag men det tråkiga va att hojen va lika ful när man kom hem igen ändå haha

Jag såg Igge ute och snurrade i Köping idag, samt Lehteström, och undertecknad tog en provrunda på närmare 2 mil fina vägar(läs tråkiga raka men torra och fina)Tanka upp någon liter bara:Dsamt bytte ut vinterluften mot vårluft:)

Bifogat

• 22 mars 2011 premiärtur.jpg
    22 mars 2011 premiärtur.jpg
    250 KB · Visningar: 34

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag såg Igge ute och snurrade i Köping idag, samt Lehteström, och undertecknad tog en provrunda på närmare 2 mil fina vägar(läs tråkiga raka men torra och fina)Tanka upp någon liter bara:Dsamt bytte ut vinterluften mot vårluft:)

Då var det dig jag hörde på engeby idag då!!??

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha