Dagbokstråden

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Polera hojen, fick bort lite repor och tog bort gamla tankskydden samt tankpad. Satte på en liten backspegel och bytte olja/filter. Nu får den sova tills våren :tummenupp

Bifogat

• 20101023016.jpg
    20101023016.jpg
    236.7 KB · Visningar: 63
  • 20101023011.jpg
    20101023011.jpg
    233.7 KB · Visningar: 89
  • 20101023007.jpg
    20101023007.jpg
    247.3 KB · Visningar: 75
  • 20101023014.jpg
    20101023014.jpg
    250.4 KB · Visningar: 76

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r
:)

Det blir ju en fighter av hojen ååå-naturell efter en fin liten oupsi så varför gå händelsen i förväg?? ;)

Det dyker upp prylar till hojen varje vecka nu och man kan lugnt säga att det gynnar en fett att dollarn ligger lågt:tummenupp Kanske kommer det bli en koppar/svart skrud på min när den kommer ut ur garaget igen!!:)

Efter att försökt göra en Matti Tepsareplica av rc8ren har jag nu kommit till insikt att den nog var ganska snygg i orginal,svängde förbi mekonomen och köpte spackel,våtslipapper,och sprayfärg,kände mig som värsta graffitislyngeln men har nu lackat upp hojen till nästan nyskick.Tyvärr är det ju bara jag och sisådär 15 andra som insett vilken förträfflig produkt de skruvar ihop i Österrike så att hitta nånting begagnat eller tänka sig att de giriga kineserna skulle gett sig på legotillverkning av kåpset för en rimlig peng är ju uteslutet. Är sugen på att skita i slutfinishen och satsa alla pengar på att trimma så att det åtminstonde kan bli en totalskada om (läs när) det blir dax att utmnana gäyboy,är det din nya nick? på hårdkörning på Gallgagåsen. För övrigt kollar jag konstant begagnatmarknaden på utjänta ambulanser då jag tror att du och jag kunde teama ihop oss om en sån,bara sätta på en dragkrok och skaffa oss en snygg sjuksköterska som schaufför så vi inte känner oss begränsade i vårt sökande efter den "beryktade gränsen" . Hoppas du får ihop hojen så det blir lite seriöst åka till våren
gör ni inga aktiviteter på höst och vinter,typ dricker sprit spelar motogp på xbox eller bara umgås? :)

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Polera hojen, fick bort lite repor och tog bort gamla tankskydden samt tankpad. Satte på en liten backspegel och bytte olja/filter. Nu får den sova tills våren :tummenupp

Ingick tjejen på bilderna i köpet och får sova till våren hon med :D (ledsen ...öppet mål,blottad strupe)

Efter att försökt göra en Matti Tepsareplica av rc8ren har jag nu kommit till insikt att den nog var ganska snygg i orginal,svängde förbi mekonomen och köpte spackel,våtslipapper,och sprayfärg,kände mig som värsta graffitislyngeln men har nu lackat upp hojen till nästan nyskick.Tyvärr är det ju bara jag och sisådär 15 andra som insett vilken förträfflig produkt de skruvar ihop i Österrike så att hitta nånting begagnat eller tänka sig att de giriga kineserna skulle gett sig på legotillverkning av kåpset för en rimlig peng är ju uteslutet. Är sugen på att skita i slutfinishen och satsa alla pengar på att trimma så att det åtminstonde kan bli en totalskada om (läs när) det blir dax att utmnana gäyboy,är det din nya nick? på hårdkörning på Gallgagåsen. För övrigt kollar jag konstant begagnatmarknaden på utjänta ambulanser då jag tror att du och jag kunde teama ihop oss om en sån,bara sätta på en dragkrok och skaffa oss en snygg sjuksköterska som schaufför så vi inte känner oss begränsade i vårt sökande efter den "beryktade gränsen" . Hoppas du får ihop hojen så det blir lite seriöst åka till våren
gör ni inga aktiviteter på höst och vinter,typ dricker sprit spelar motogp på xbox eller bara umgås? :)

:D Vi bara måste svänga ihop en omogen sammankomst med lite destillerat och tv-spel vem vet vi kanske till och med kan få med jerry ut och leka om vi frågar Madde riktigt snällt ;)

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Klockren söndagslektyr Berra!!:tummenupp Det blir nog lite gå i ide nu på höst o vintern..lite tråkigt är det allt att helt plötsligt inte träffa alla glada trevlig lirare. Det geggmoppas ju för fullt och jag har t om redan nu varit med 2 ggr och kört, jag kommer inte skaffa isdäck, MEN vi kan väl dra ihop ett gäng och åka ut och titta på när det beger sig, och kolla på när de kör, vi tar med oss kaffetermosen, korv och bröd håller elden vid liv åt de som svettar ner sig och svär sig förbannade när de står och försöker kicka igång eländet de kör på i ett bottenlöst hål:D:D

Vi får väl skriva i tisdagsåka tråden, eller skaffa en tisdagsfikatråd. Det finns ju fikatillfällen med smc, onsdagar och i Västerås..Mc mässa är det ibörjan av nästa år, det tycker jag vi skall åka på ju fler dessto bättre:) En kille som är medlems på smc skrev så här på fb-smc sidan västmanland

Hej jag heter Johan Jansson medlemsnr:311758.Jag kommer att ordna bussresa till mc mässan i stockholm den 29/1-2011 från västerås.Om du tror att det är av intresse så kan du höra av dig.Tel nr:0736 201004
jjansson50@hotmail.com

Detta kan vara ett alt med:
http://www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/helsingfors/hojX2011.htm

Däcken, eller bakdäcket ser ut att ha gjort sitt bästa!:rolleyes:

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Klockren söndagslektyr Berra!!:tummenupp Det blir nog lite gå i ide nu på höst o vintern..lite tråkigt är det allt att helt plötsligt inte träffa alla glada trevlig lirare. Det geggmoppas ju för fullt och jag har t om redan nu varit med 2 ggr och kört, jag kommer inte skaffa isdäck, MEN vi kan väl dra ihop ett gäng och åka ut och titta på när det beger sig, och kolla på när de kör, vi tar med oss kaffetermosen, korv och bröd håller elden vid liv åt de som svettar ner sig och svär sig förbannade när de står och försöker kicka igång eländet de kör på i ett bottenlöst hål:D:D

Vi får väl skriva i tisdagsåka tråden, eller skaffa en tisdagsfikatråd. Det finns ju fikatillfällen med smc, onsdagar och i Västerås..Mc mässa är det ibörjan av nästa år, det tycker jag vi skall åka på ju fler dessto bättre:) En kille som är medlems på smc skrev så här på fb-smc sidan västmanland

Hej jag heter Johan Jansson medlemsnr:311758.Jag kommer att ordna bussresa till mc mässan i stockholm den 29/1-2011 från västerås.Om du tror att det är av intresse så kan du höra av dig.Tel nr:0736 201004
jjansson50@hotmail.com

Detta kan vara ett alt med:
http://www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/helsingfors/hojX2011.htm

Däcken, eller bakdäcket ser ut att ha gjort sitt bästa!:rolleyes:

Jo jag vet, ska på ett nytt set, men det blir inte förränn i vår.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR

Slängde på en likadan spegel jag med när jag köpte hojen, det satt styrändspeglar på innan men de var inte riktigt i min smak. Det är snyggt utan speglar men fan så jobbigt :näsblod

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

tycker verkligen att :tuttar borde ha jobbat hårdare med att förbättra bilderna :D

har likadan framlykta liggandes som jag tänkte sätta på i vinter jag:tummenupp

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Slängde på en likadan spegel jag med när jag köpte hojen, det satt styrändspeglar på innan men de var inte riktigt i min smak. Det är snyggt utan speglar men fan så jobbigt :näsblod

Den är riktigt nice spegeln, bra kvalite för bra pris :tummenupp

Har din spegel mörkare glas än vanligt? I så fall fungerar det bra?

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
har likadan framlykta liggandes som jag tänkte sätta på i vinter jag:tummenupp

Dom här lyktorna gör sig bra, jag har också likadan och en polare har detsamma!

För övrigt så är det Geiger som du har citerat, som snickrat ihop min fighter :)

Den är riktigt nice spegeln, bra kvalite för bra pris :tummenupp

Har din spegel mörkare glas än vanligt? I så fall fungerar det bra?

Jag vet fan inte om den är identisk ändå nu när jag kollar ordentligt? Ovankanten ser lite annorlunda ut. Tror jag gav 800 för ett par :näsblod
Har inte tänkt på om min är mörkare, men tror inte det?

vart köpte du din?

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Jag vet fan inte om den är identisk ändå nu när jag kollar ordentligt? Ovankanten ser lite annorlunda ut. Tror jag gav 800 för ett par :näsblod
Har inte tänkt på om min är mörkare, men tror inte det?

vart köpte du din?

Min kan vara upp och ner också. Snurrade lite på den för att passa in så bra som möjligt.

800kr! Köpte min för 265kr ex rabatt osv. Dock en spegel.

På jobbet (funbike)

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946

20 - 21 November 2010 kommer en av världens äldsta och populäraste motorcykeltävling att arrangeras i Gävle, endurotävlingen Novemberkåsan.
Vi kanske ska ta en Remsa tur upp?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...