Dagbokstråden

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
aRWe skrev:
Aj, aj Lunkan kan inte vara skönt, slå axeln ur led, Dom är inte lätta och tygla dom där motardena va.
Nu får du ta det lungt och ladda för den "riktiga" mcsäsongen.
Speedy recovery :kryckor

Kan försäkra att det inte var skönt!
Ändå rätt nöjd med att jag lyckades välta upp 140 kg KTM på stödet igen med högeraxel ur led :kocko (smärtan kom efteråt)

Lite besviken på sjukhusmorfinet, skulle funkat lika bra med 12 cl singlemalt.

Räknar med att kunna skruva isär hojen om 2 veckor och kolla vad som behöver bytas ut, sen blir det Motardkit & invänta våren. Vart faktiskt lite skrämd av olyckan(trots att den inte var allvarlig) Går nog över när våren och värmen kommer.

Nu kan jag varken fixa frisyren eller åka hoj, "kamaxel ur funktion" :rofl

:nurse / Lunkan

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
Skönt att höra att hojen inte pajade värre än så iaf. :arsele

Det ska göra ont att åka hoj! Du lär dig. :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har igår samt dag haft telefonkontakt med en Göterborgare som kommer på Onsdag nästa vecka och med största sannolikhet köper hojen min :banana

Nu kan ni, om ni vill, hjälpa mig om det dyker upp något objekt via bekantas bekanta mm mm som kanske inte annonserats ut etc, är intresserad av:

Honda Cbr 900 från 1996
Kawasaki Zx9r från 1998
Suzuki gsx-r 750 från 1998
ev Yamaha R1

Är hojen lite trasig med småfix, repig, någon bula etc, bara den är fullt körbar så kan jag ta det med om det är pris därefter, alt annars att det är en fin hoj om det är pris efter det, men väldokumenterade och välservade oavsett utseende, är bäst givetsvis.

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sporTlovEr skrev:
Suzuki Gsx-r 750 från 1996 o frammåt(hur är premien på den Pejo??)
ev Suzuki Bandit 1200S(??)[/SIZE]

Premien på R750'n är hög, i klass med enliters-sporthojjar. Smakar det så kostar det. Men vänd på det - kostar det inget, så smakar det inget.

Psst... Jag hade en Bandit, och bytte till R750. Jag ångrar inte det bytet.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
idag har jag varit å opererat lite i garaget se och bedöm. :)

Bifogat

• DSC00005.JPG
    DSC00005.JPG
    63.1 KB · Visningar: 85
  • DSC00004.JPG
    DSC00004.JPG
    44.8 KB · Visningar: 95
Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
r matte skrev:
idag har jag varit å opererat lite i garaget se och bedöm. :)

Bytit hundbenen också förutom plockat bort plasten till nummerhållaren? Det ena brukar ge det andra, snart är det en riktig "Bling-bling" polerad ram el var det sving har du redan(eller om det var både och :va )

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
sporTlovEr skrev:
Bytit hundbenen också förutom plockat bort plasten till nummerhållaren? Det ena brukar ge det andra, snart är det en riktig "Bling-bling" polerad ram el var det sving har du redan(eller om det var både och :va )

Men det är kul att det händer lite därute, ni andra verkar ligga i ide :confused:

Jag tog kort på min moppe, då jag har köpare på G på den också, då har jag om jag säljer den med nu sålt 2 mopeder, samt sålt 2 mc och är på väg att köpa min 3:e mc inom loppet av 1 år!! Nu resonerar jag 3:e gången gillt :tummenupp

Ursäkta röran i garaget, det skall passas på att städas om de 2 2 hjuliga fordonen blir väck nu inom 2 veckas tid, gasolflaskor, blomjord, golvplank, reglar, fiskespön mm mm mm mm, man städer flera ggr per år, men det har en tendens att bli lika igen.. är man ett slarvigt :kocko måste skärpa mig :huvet , så inte nya objektet får lepra

Bifogat

• tws 4 (Medium).jpg
    tws 4 (Medium).jpg
    87.1 KB · Visningar: 90
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
aRWe skrev:
Huu att du bara vågar :D
Det blir nog snyggt. Vad blir det sen? Ny nummerplåtshållare? Nya miniblinkers?

ja du gamle man sånt där klarar inte du vet du. :tungan
men det andra får vänta. Måste köpa nu kopplinswier till bilen den gick av idag :huvet

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Göterborgaren backade ur affären, så nu har man FZR:en kvar, men med tanke på vädret, så gör det inget om man skyndar långsamt, för det finns objekt kvar därute även om jag har kvar gammelbettan nå´n månad till...

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
Idag har jag och min far slaktat höns......med luftbössa :rofl
Vilken cirkus ha ha ha, efter 25 skott på 5 höns var vi helt överens om att höns inte har varken lungor, halskotpelare eller hjärna :3freak
Jag ville ta hagelbössan men då påstod han att grannarna skulle ringa polisen :va
Sen föreslog jag att vi skulle släppa in våran superagresiva tax med mindervärdeskomplex i hönsgården, men det var tydligen inte heller någon bra ide :fatta!

En syn för gudarna....ja ja, det jag egentligen skulle skriva är att jag kanske säljer R6:an till en spekulant nästa vecka, om inte så sätter jag ut den på annons.....någon här som är intresserad.

Köpte nya däck till motarden igår.....No more ice-racing :näsblod

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
Lunkan skrev:
Vilken cirkus ha ha ha, efter 25 skott på 5 höns var vi helt överens om att höns inte har varken lungor, halskotpelare eller hjärna
Jag ville ta hagelbössan men då påstod han att grannarna skulle ringa polisen :va
Sen föreslog jag att vi skulle släppa in våran superagresiva tax med mindervärdeskomplex i hönsgården, men det var tydligen inte heller någon bra ide :fatta!

En syn för gudarna....ja ja, det jag egentligen skulle skriva är att jag kanske säljer R6:an till en spekulant nästa vecka, om inte så sätter jag ut den på annons.....någon här som är intresserad.

Köpte nya däck till motarden igår.....No more ice-racing

:rofl :3freak :hihi :lol

Det här kommer GUD att straffa dig för! Varför inte yxa? Är ni blödiga? :7peta

Masa dig till Västerås å fika idag, det är en order! :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lunkan skrev:
Vilken cirkus ha ha ha, efter 25 skott på 5 höns var vi helt överens om att höns inte har varken lungor, halskotpelare eller hjärna :3freak

Köpte nya däck till motarden igår.....No more ice-racing :näsblod

Höns är det väl bara att ta handen runt halsen, "3 snabba jorden runt" och det är klart!
R6:a lite för liten för mig(?) vad blir det nu annars? Motard för hela slanten??

Hojta om du vill med o fika så kan jag hämta upp dig.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ny intressent hört av sig på hojen min igår, kommer kanske redan idag el till helgen, som bor inte allt för långt ifrån Köping. :banana

Håller samtidigt på att forska på en 1998 gsx-r 750 som man fått erbjudande om med låga miltal samt relativt lågt pris, inte dåligt att byta upp sig 9 årsmodeller, och få en hoj som gått 5500 mil mindre, och insprutning :brinnerup :brinnerup och 35 kg lättare, däck o drivpaket 200 mil!! och lägga 13 000 emellan :Bugar, dock 150 cc mindre :( men det kan jag nog ta..

Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Fått mitt SlipOn till hojen idag!! :yoparty Monterat och klart och vilket LJUD!!!!slänger upp några bilder imorn :)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Har igår/idag blivit utmanad av en medlem i LRMC. Duellen utspelades i utkkanten på staden, sida vid sida, öga mot öga.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Var igår över till Pejo o kollade hur hans garagestatus var, provsatt och drömde mig bort lite, äkta Pedro-espresso bjöds det på dessutom, tänk vad lätt det är att slå ihjäl 3 timmar.

Sen kom även fredR1k med kompis över en stund över och han hade en "Pure-racing" maskin på flaket!! Senare dök han upp igen med en annan gammal Pure racing maskin från 80-talet, nostalgi nostalgi :) då från Bilvärlden!

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
aRWe skrev:
Har igår/idag blivit utmanad av en medlem i LRMC. Duellen utspelades i utkkanten på staden, sida vid sida, öga mot öga.

Armbrytning? Ölhävning?? Bilrace??? Förmodar att aRWe stod för framgången!! :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...