Dagbokstråden

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
sporTlovEr skrev:
Armbrytning? Ölhävning?? Bilrace??? Förmodar att aRWe stod för framgången!! :hihi

Förmoda å förmoda :fatta!

Ja vi får väl säga 1-1 dårå eftersom man inte riktigt lyckades med armbrytningen...den gången. :fyllisar

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
sporTlovEr skrev:
Armbrytning? Ölhävning?? Bilrace??? Förmodar att aRWe stod för framgången!! :hihi
Kombatanterna:

FredR1k
Mazda 323 GTX Turbo
180-200 hk 1200 kg
dubbade vinterdäck

aRWe
Audi A4 1,8 TS
180 hk 1500 kg
odubbade vinterdäck

Plats
ABB parkering, Finnslätten

Underlag
Lös snö ovanpå hårdpackad snö/is

Utförande
Stillastående start upp till 70-80 km/tim (uppskattat)

Utgången
2 race kördes
det blev 1-1
det skiljde inte mycket mellan bilarna.

Utvärdering
Det här måste vi fan göra om

:hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
aRWe skrev:
Utvärdering
Det här måste vi fan göra om

:hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

Men, självklart måste ni göra om det, specielt om det inte filmades...!

Ni skulle kunna köra på isbana istället, jag och en polare körde i lördags(Rotsjön) En svartrollad bakhjulsdriven Toyota starlet med vinterdäck från andra världskriget och med grön race-tape i framrutan, var kul som fan ända tills det kom en "trimmad 4wd Skoda oktavia RS" och visade var skåpet skulle stå.

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
Hehe, vilken anays :D

Fast, var det inte 3 rejs? :7peta

Vi får ta å skaffa oss en nykter starter... :arsele

Klart det ska göras om men kamera å sånt :tummenupp Kan man åka på den där sjön nästa helg åsså?

Å aRWe då vill vi inte höra nåt om dåliga däck eller tung hayabusa, nu är det ålder vs. pjure skönhet som ska sättas på prov. :hihi

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
FredR1k skrev:
Å aRWe då vill vi inte höra nåt om dåliga däck eller tung hayabusa, nu är det ålder vs. pjure skönhet som ska sättas på prov. :hihi
Va nu jag trodde att det var du och jag som skulle göra upp :confused:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
ooo säg till om ni ska åka till nån sjö då ska jag å gammelhinken åsså åka

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
FredR1k skrev:
Vi får ta å skaffa oss en nykter starter... :arsele

Klart det ska göras om men kamera å sånt :tummenupp Kan man åka på den där sjön nästa helg åsså?

Klart att man kan, det är ju cp-kallt om nätterna :eek:

Finns det inget ställe närmare Västerås med plogad isbana. (kanske är för tunnt på mälaren?)
Är juh iaf 5 mil te Kolsva. Vet inte hur banan ser ut nu, brukar vara massa volvoraggare där och dom har en tendens att gena genom dom skarpa kurvorna så till slut går banan bara runt runt :hihi

BTW: Har beställt massa reservdelar till 660:in idag så snart är den "fit for fight" just bring on the spring baby... :yoparty

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var ut idag för att starta upp bettan för att spela i en liten film med framför allt motorljud, batteritorsk..bara att ta ut och ladda skiten :gnissla

Skall ägna mig åt lite "finputs" som att rengöra kedjan, putsa fila o dona, så fort tillfälle ges, för att ytterliggare höja attraktionsvärdet på bettan, skall det vara så svårt att sälja hoj, el är jag ute i fel tid?? 3 st har ringt, men 2 har backat ut, en alldeles i sista minuten..., en vill byta mot något för mig ointressent. Hoppas det är en tidsfråga bara. Ringde en till för idag när jag kom hem från jobbet o gott o laggt mig kl 00:05, sa åt han att han fick ringa dagen efter, han lät lite putt, men jag skulle inte ringa för en sådan sak till främmande efter kl 21:00..

var för övrigt ute med ungarna och åkte med på bobben, gjorde en liten film, från passagerarplatsen högst uppefrån backen, mäkta imponerande med vindbrus och medarnas härliga ljud när det är grus under...

Sitter uttråkad som F-n på jobbet, tur att det är lite jobb så förbannat kallt det är ute nu när man jobbar utomhus, fryser på mopeden 67 mil hittils sen 1:a november, inga mer vurpor heller sen sist... beat that :yoparty

Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Ledig från jobbet både igår och idag :banana spenderade tiden med att grundmåla vardagsrummet och flytta upp alla hembiopryttlar till datarummet :hihi

Startade upp bettan igår så hon fick mullra lite och gå runt lite grann - myyyyysigt :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nej inte skuren moped :-(

Vetefan om moppen håller på att ge upp(ev att den nästan skar idag på hemvägen) Kom och körde helt plötsligt högre gällare motorljud som ökade lät som en motorsåg o tvärdog… testade o kickade igång den och den startade jag körde iväg en bit sen lika igen, ökande hårdare, vassare ljud och tvärdog…den känndes segare när man körde också, samt seg o kicka, i visst läge gick det knappt..???

Vad tror ni har hänt?? är det kolvringen kanske?? Jag HAR haft olja i bensinen, jag tog mig hem i alla fall, körandes en bit och stanna, starta o körde och den dog. Säkert 10-20 ggr, jag var långt hemmifrån när den började krångla, kylan kan väl inte påverka så???Var ju kallare igår utan strul. Jag slog i extra Olja nu, skall testa o titta o starta upp i morgon på dan, annars är det bara att riva cylindern

Hjälp mig, VILL INTE CYKLA :huvet

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
Hjälp mig, VILL INTE CYKLA :huvet

Låter som det är kolven, värmenypit kanske! Det har ju varit fruktansvärt kallt dom senaste nätterna, oljan kanske var så pass kall att den segade ihop och tappade mycket av sina smörjande egenskaper.

Äh, du får nog riva lite i motorn och kolla vad det är, hoppas det inte blir allt för dyrt :(

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lunkan skrev:
Låter som det är kolven, värmenypit kanske! Det har ju varit fruktansvärt kallt dom senaste nätterna, oljan kanske var så pass kall att den segade ihop och tappade mycket av sina smörjande egenskaper.

Äh, du får nog riva lite i motorn och kolla vad det är, hoppas det inte blir allt för dyrt :(

Starta upp på morgen gick igång som en dans, bara tvekan vid högre varv, samma strul jag haft förr med luftfiltret, tror det var att det inte blev optimalt bränsle/luftförhållande. Skall köra med fetare oljeblanding med nu..

Stiftet såg bra ut, topplocket satt som det skulle med. Gör ett nytt försök att köra..skall ju bli varmare nu i alla fall!!

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
sporTlovEr skrev:
Starta upp på morgen gick igång som en dans, bara tvekan vid högre varv, samma strul jag haft förr med luftfiltret, tror det var att det inte blev optimalt bränsle/luftförhållande. Skall köra med fetare oljeblanding med nu..

Stiftet såg bra ut, topplocket satt som det skulle med. Gör ett nytt försök att köra..skall ju bli varmare nu i alla fall!!

Gick bra att köra både till o ifrån jobbet, det rycker till titt som tätt, slöare i accet, samt att den inte "orkar" upp i full speed. Är glad så länge den går! Mars månad ut och jag är :)

Sen skall jag riva ner, och bygga upp.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
sporTlovEr skrev:
Gick bra att köra både till o ifrån jobbet, det rycker till titt som tätt, slöare i accet, samt att den inte "orkar" upp i full speed. Är glad så länge den går! Mars månad ut och jag är :)

Sen skall jag riva ner, och bygga upp.

Start problem idag på 50 cc:n så jag gjorde "rokad" o rullade ut hojen o tog 1000 kubikaren till jobbet :banana Så över 1 mil åka idag!

En kompis sa åt mig idag: -va fan, är det inte tändstiftet i alla fall!?

Skall ta o kosta på mig ett helt nytt, tändstift, så som jag har kört med höga vrålande varv i 70 mil!!! Så är det inte undra på, något måste ge sig någongång....

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...