Dagbokstråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Bara att haka på nästa år så lär ni kapa varvtiderna. Titta på filmerna från neonmannens hoj så ser ni hur man ska göra. Så inga lamm behöver sätta livet till. :cdevil

SMC svängen är bara att glömma, tar man höjd gör man det aningen mer än den framför annars blir man omkörd. Det där med svängpunkter osv det är bara bonus om man fixar när det börjar gå snabbare på banan. Kändes klockrent när jag hade tjejen bakpå men när man kör snabbare äre bara och bryta ned och försöka träffa curbsen. ;)

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
SMC är mest för o köra snyggt och inte omkull så ofta.. Inte för o köra fort.. eller ja åker man med en del instruktörer lär man sig åka fort oxo :D

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Bara att haka på nästa år så lär ni kapa varvtiderna. Titta på filmerna från neonmannens hoj så ser ni hur man ska göra. Så inga lamm behöver sätta livet till. :cdevil

SMC svängen är bara att glömma, tar man höjd gör man det aningen mer än den framför annars blir man omkörd. Det där med svängpunkter osv det är bara bonus om man fixar när det börjar gå snabbare på banan. Kändes klockrent när jag hade tjejen bakpå men när man kör snabbare äre bara och bryta ned och försöka träffa curbsen. ;)

Ska kolla lite innan det blir dax för sista gåsen åkningen..:)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Körde inte så fort då, var på lördagen under race som jag laddade på ordentligt. Var bara uppe i ca 169 när du såg det. Petade nog i 3:an lite för snabbt ur vänstern istället för att varva upp lite mer på 2:an, så 9:an kunde blivit ännu lägre om jag inte fegat.. ;)

Frågan är bara hur mycket man vill lägga innan det blir aktuellt att byta hoj?.

Skönt att kunna kalla sig "snabb" på åsen nu när man kört under 1:10. :D

Nästa år äre 8:an 7:an som hägrar... får se om det blir någe mer tävlande eller om man bara kör träningar o bandagar.

Grymt impad av dig och Neon :Bugar
Jag har alltid haft för mycket vett i skallen för att åka så fort.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
SMC är mest för o köra snyggt och inte omkull så ofta.. Inte för o köra fort.. eller ja åker man med en del instruktörer lär man sig åka fort oxo :D

Helt rätt Glufsis, SMC-kurser är inte fortåka/rr-träning....det är trafikövning/överlevnad vid landsvägsåkning.

En del missuppfattar skillnaden mellan rr-träning och trafikkurser.

• Gilla
Reaktioner: SGM

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj

Jag tackar och bugar för de fina orden. Men jag måste bara tillägga att det nog inte handlar så mycket om brist på vett i skallen. Litar man på grejerna, då kan man slappna av i sin körning. Då börjar det plötsligt gå fort också.

Har skrivit ihop en racerapport. Den går att hitta på http://www.neonman.se/.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
dagens tips
för svetsning i rostfritt!

Rostfria Andersson på tunby i v-ås
skrapade sönder ända änden av ljuddämparen sista vändan på SRP
som han svetsade igen
och FAN vad snyggt det vart! syns inte ens att det nånsin har vart hål i den!! :Bugar:Bugar

priset kan man oxå buga för 100kr :Bugar

• Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har man egen moppe får man även kränga däck också... ;)
View attachment 344791

Nu är du lite kall och hård T-påsen mot:tuttar Du kan inte mena att hennes lilla snurrande kan rättfärdiga ett däcksbyte redan:vaJag trodde man köpte hojar med BRA däck på redan:)

Känns spontant att du förbereder dig väl inför nästa säsong, eller så är du bara lite lat:fakta.:D

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011

Tackar :tummenupp

Haha, du är hård men rättvis. Jag hoppas att det var ett magiskt Dunlop så det blev riktigt djävligt :näsblod

Jag tycker du är lite för hård...

Nu är du lite kall och hård T-påsen mot:tuttar Du kan inte mena att hennes lilla snurrande kan rättfärdiga ett däcksbyte redan:vaJag trodde man köpte hojar med BRA däck på redan:)

Möjligt att jag är lite hård men man måste ju lära sig. Hade jag dessutom varit elak hade hon fått krängt av o på det gamla 5 ggr innan hon fick sätta på det nya. ;)

Det var ett dunlop men inget "magiskt" bara ett sportsmart men det blir väl bökigt ändå när man ska ha fälgskydd som knölar till krängandet.

Köper man en hoj med mjuka däck från nån som mest åkt rakt fram då blire byte sportis!.

Jag såg att cashback racing hade en körning i slutet på september och har fått lov att köra för frun, så sässongen är kanske inte över riktigt än :yoparty

Neonmannen sms:a mig igår om att åka o träna men det är ju inga mer i år. Får se om det blir någe mer gelleråsen i år. antingen SMC 19:e, cashback körningen eller inget alls. Vi får se. :)

Känns spontant att du förbereder dig väl inför nästa säsong, eller så är du bara lite lat:fakta.:D

fast jag ser ju hur fiffigt det är med en välutbildad depåpersonal.

Detta kunde ni tagit via PM för nu kanske hon börjar ana ugglor i mossen. ;)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring