Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fint väder, bara lite dis och 13 minus, vad passar bättre än att ta med barnen till teknikbacken för lite bob o pulkaåkning.

Denna teknikbacke passar nog till våren/sommaren o hösten att köra lite upp o ner med fiddy....
 

Bifogat

  • IMG_0094 (Medium).jpg
    IMG_0094 (Medium).jpg
    76.4 KB · Visningar: 55
  • IMG_0095 (Medium).jpg
    IMG_0095 (Medium).jpg
    94.4 KB · Visningar: 60
  • IMG_0102 (Medium).jpg
    IMG_0102 (Medium).jpg
    30.5 KB · Visningar: 60
  • IMG_0109 (Medium).jpg
    IMG_0109 (Medium).jpg
    74.5 KB · Visningar: 74
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Hardugåttokäratnerdigienhjälmnu?

Bättre med tonat visir nedfällt så man slipper se dig så uberlycklich...

NEJ DÅ!!NAJSSSSSSSSSSSS :)
Hade inte hunnit mickla på det tonade innan papparazzin slog till :hihi

hansome skrev:
Håller med om att det är en kanon hjälm, men du har ju valt fel färg!!!! :fatta!
Blått är flott.

Förresten, flott lär man kunna se på DIN hjälm iaf, i form av fingeravtryck :hihi
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Klockan är 16.31 piiiiiiiiiiiiiiip... Den 5 januari år 2006

Och jag är så jävla åka hoj sugen så det finns inte.... :mad: :huvet
HATAR VINTERN !! NU FÅR DET FAN I MIG BLI VÅR OCH SOMMAR... TYP NYSS :4skrika
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
A© skrev:
Klockan är 16.31 piiiiiiiiiiiiiiip... Den 5 januari år 2006

Och jag är så jävla åka hoj sugen så det finns inte.... :mad: :huvet
HATAR VINTERN !! NU FÅR DET FAN I MIG BLI VÅR OCH SOMMAR... TYP NYSS :4skrika
Skaffa fiddy:Rockbanan



jag meeeeeeeed:jisses
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
A© skrev:
Klockan är 16.31 piiiiiiiiiiiiiiip... Den 5 januari år 2006

Och jag är så jävla åka hoj sugen så det finns inte.... :mad: :huvet
HATAR VINTERN !! NU FÅR DET FAN I MIG BLI VÅR OCH SOMMAR... TYP NYSS :4skrika

Förstår din frustration...nyss köpt en häftig hoj som man inte hunnit utforska bara lite små provturer..själv tycker jag det känns lindrigt med abstinensen faktiskt, väntar på min fiddy som kommer i februari(om allt går enligt planerna..)den kan man köra med omgående, sen är man snart igång igen, vi tog första rejäla turen med remsan 28 mars förra året, så det är bara ca 2 1/2 månad kvar innan mc säsongen närmar sig.. :confused: :va
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
Skaffa fiddy:Rockbanan



jag meeeeeeeed:jisses

Kan du/ni inte ladda upp en fin bild på din/er fiddy? Fym? Måste vara av den äldre skolan med bara trumbromsar Har ni varsin, el en tillsammans, har ni något nytt köp på G?? Den är väl den ko-svart/vita fymen?

Är själv övertygad om den jag beställde blir kanon, med 26 mm förgasare, 125 cc, uppsidedown gaffel, kraftig fjädring o stötdämpning, 4 växlad manuell, mycket fint detaljarbete, och förhoppningsvis som på bilderna polerade alu-detaljer, blombladsskivor, stålomspunna bromsslangar etc, etc :tungan

Ja utvecklingen på dessa småhojar går i ruskigt tempo, för några år sedan var det riktig skitkvalité på kinahojar(är så ännu på de riktigt billiga)MEN om några år är det nog nära på Japankvalité, dock kommer nog priserna att stiga då också.

Länkar bild här:

http://www.mp-bikes.se/prod01.htm

Db 803 sportmodellen.
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Kan du/ni inte ladda upp en fin bild på din/er fiddy? Fym? Måste vara av den äldre skolan med bara trumbromsar Har ni varsin, el en tillsammans, har ni något nytt köp på G?? Den är väl den ko-svart/vita fymen?
Tjata då..
Vår fiddy, är en FYM. Trumma bak, skiva fram.
Nytt köp? Vi har 1 st relativt ny fettgixxer, ett stycke nyinköpt sexig-gixxer och en lillsyster Koss-FYM. Det får nog va bra för stunden :hihi

fast jag skulle vilja ha ett nytt skinnställ... :3freak
 

Bifogat

  • PICT0179 (Small).JPG
    PICT0179 (Small).JPG
    44.8 KB · Visningar: 83

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
TinaTjejen skrev:
Skaffa fiddy:Rockbanan



jag meeeeeeeed:jisses


Fan jag har ju nyss köpt en ny hoj för x antal tusen + försäkring... hur i helvete ska jag har råd med nå annat.....
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
A© skrev:
Fan jag har ju nyss köpt en ny hoj för x antal tusen + försäkring... hur i helvete ska jag har råd med nå annat.....
Ja, du skulle köpt en lite billigare å klenare å en fiddy istället för att sitta där å gnälla :tungan

Men tänk så kul det bli i vår då! :banana
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
R.I.P Andy Caldecott
 

Bifogat

  • Andy Caldecott.jpg
    Andy Caldecott.jpg
    13.6 KB · Visningar: 81

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
TinaTjejen skrev:
Ja, du skulle köpt en lite billigare å klenare å en fiddy istället för att sitta där å gnälla :tungan

Men tänk så kul det bli i vår då! :banana

Aldrig i livet.... :fatta!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ny olja till Hojen

Idag inhandlat lite olja, filter samt en avdragare för att underlätta vid byte, 370 bagis vid den glade handlaren i Hallstahammar, Waldens motor.
 

Bifogat

  • Olja (Medium).jpg
    Olja (Medium).jpg
    64.8 KB · Visningar: 72

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Larre70 skrev:
Vad sur man kan bli :confused:
Ta lite ironi vetja :pannkyss

Fan det är ju vinter... kan man vara nå annat !!! :va
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
sporTlovEr skrev:
Kan du/ni inte ladda upp en fin bild på din/er fiddy? Fym? Måste vara av den äldre skolan med bara trumbromsar Har ni varsin, el en tillsammans, har ni något nytt köp på G?? Den är väl den ko-svart/vita fymen?

Är själv övertygad om den jag beställde blir kanon, med 26 mm förgasare, 125 cc, uppsidedown gaffel, kraftig fjädring o stötdämpning, 4 växlad manuell, mycket fint detaljarbete, och förhoppningsvis som på bilderna polerade alu-detaljer, blombladsskivor, stålomspunna bromsslangar etc, etc :tungan

Ja utvecklingen på dessa småhojar går i ruskigt tempo, för några år sedan var det riktig skitkvalité på kinahojar(är så ännu på de riktigt billiga)MEN om några år är det nog nära på Japankvalité, dock kommer nog priserna att stiga då också.

Länkar bild här:

http://www.mp-bikes.se/prod01.htm

Db 803 sportmodellen.

Det finns mycket fina hojar som trillar in i landet. Anledningen att FYMen blev mitt val är att den funkar, man köper den direkt i butik, 2års garanti (vad man nu ska ha det till). Du köper delar från flera återförsäljare runt om i Sverige.
Det är en stabil järnhäst som är beprövad i flera år i Sverige.

Hitills har den gått 10timmar varav 6 är så hårt det går i en gokarthall. Spännt kedjan och bytt olja hitills.

Finns både bättre och dyrare hojar men behövs det? Allt beror på vilka behov man har.

uppsidedown gaffel, Skillnaden på en fiddy är att oljan rinner ner på golvet istället för att sippra uppåt genom den blåsta packboxen. :D

kraftig fjädring o stötdämpning, 4 växlad manuell, :tummenupp


mycket fint detaljarbete, och förhoppningsvis som på bilderna polerade alu-detaljer, blombladsskivor, stålomspunna bromsslangar etc, etc
Kanon. Byt bromsvätska innan du börjar köra. Brukar vara samma grumliga skit som dom har i motorerna.

Ett enkelt test om du ska leta delar och se vilken hoj som är "vanlig" på marknaden. Gissa vad som händer om mp-bikes.se går i konkurs :brinnerup

En sökning på "Db 803" mincross
http://www.google.com/search?hl=sv&...G:en&q="Db+803"+minicross&btnG=Sök&lr=lang_sv

En sökning på "FYM" minicross
http://www.google.com/search?q="FYM...sv&rls=GGLG,GGLG:2005-52,GGLG:en&start=0&sa=N
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
WestW skrev:
Nu dog en gullig kanin.

Det finns 4l dunkar din miljöbov.

Var det enda som "miljöboven" hade hemma, 4 litersdunkarna hade gått åt lika bra som "fredagsdunkar" :hihi Men fick dem till samma pris :)

Bäst var ändå adaptern/filterborttagaren, var lite tajjt förut att byta, så jag fick riva lite kåpor även på min hoj, men nu är det bara hylsa, förlängare o spärrskaft!

WestW skrev:
Det finns mycket fina hojar som trillar in i landet. Anledningen att FYMen blev mitt val är att den funkar, man köper den direkt i butik, 2års garanti (vad man nu ska ha det till). Du köper delar från flera återförsäljare runt om i Sverige.
Det är en stabil järnhäst som är beprövad i flera år i Sverige.

Hitills har den gått 10timmar varav 6 är så hårt det går i en gokarthall. Spännt kedjan och bytt olja hitills.

Finns både bättre och dyrare hojar men behövs det? Allt beror på vilka behov man har.

uppsidedown gaffel, Skillnaden på en fiddy är att oljan rinner ner på golvet istället för att sippra uppåt genom den blåsta packboxen. :D

kraftig fjädring o stötdämpning, 4 växlad manuell, :tummenupp


mycket fint detaljarbete, och förhoppningsvis som på bilderna polerade alu-detaljer, blombladsskivor, stålomspunna bromsslangar etc, etc
Kanon. Byt bromsvätska innan du börjar köra. Brukar vara samma grumliga skit som dom har i motorerna.

Ett enkelt test om du ska leta delar och se vilken hoj som är "vanlig" på marknaden. Gissa vad som händer om mp-bikes.se går i konkurs :brinnerup

En sökning på "Db 803" mincross
http://www.google.com/search?hl=sv&...G:en&q="Db+803"+minicross&btnG=Sök&lr=lang_sv

En sökning på "FYM" minicross
http://www.google.com/search?q="FYM...sv&rls=GGLG,GGLG:2005-52,GGLG:en&start=0&sa=N


Jag är "testpilot" på denna modell, då de är de 10 första någonsin som kommer till sverige, så kvalitét(smissarna) får utvärderas senare, priset har hoppat upp nästan en 1000-lapp från mitt pris, på gruppköp nr 2 som är öppen hos dem..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Spenderbyxorna på!!

jag fortsätter låta pengarna rulla när jag ändå börjat lite smått..
Idag blev det, Hjälm (till ungarna) och nya handskar till mig. :)

Har kvar att köpa ryggskydd, handskar samt skinn/allvädersställ till ungarna.
 

Bifogat

  • hjelm.jpg
    hjelm.jpg
    61.8 KB · Visningar: 51
  • hjälm.jpg
    hjälm.jpg
    65.3 KB · Visningar: 54
  • handskar.jpg
    handskar.jpg
    50.9 KB · Visningar: 64

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top