Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
nice nice. själv har man investerat i en fet volvo 745 med dragkrok å taklucka de ni. så om nån har en dikal å sponsra med så kommer den få en skysst plats på mitt nya vrålåk. obs jag :fyllisar just nu=)

Hur går det med den lilla brandgula flower-power, "skrytlaban" som den kallades i folkmun, med paraplyskaft som växelspak :hihi bilen? El släpps den bara ut på grönbete :)
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
sporTlovEr skrev:
Hur går det med den lilla brandgula flower-power, "skrytlaban" som den kallades i folkmun, med paraplyskaft som växelspak :hihi bilen? El släpps den bara ut på grönbete :)

ha ha ne den står i ett garage ska väll kola på den i sommar
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Min kära FETA Bmw (318 -85 handmålad med sca.. ch ,, ska.. schack rutor på huven) börjar verkligen säga ifrån.. Inte nog mad att besiktningen vägrade hissa upp den och titta på hjullager etc för att den var för rostig under... Nu har jag råkat gena lite i parkeringshuset. (för att limma apex naturligtvis) so har jag tydligen flyttat lite på fästet för länkarmen fram... Så när jag bromsar så drar den KRAFTIGT åt höger..... Någon som vill köpa den är tillsalu!! Fett med BMW till sommaren..... :D :tummenupp
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
mike andersson skrev:
Min kära FETA Bmw (318 -85 handmålad med sca.. ch ,, ska.. schack rutor på huven)

Ha ha ha....nääää....har fått nog av min egen kära FETA Beemer :hihi
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Jag var ner till polisen igår å kolla efter min stulna MountainBike, å tro på fan så hängde den där! Perfa tänkte jag! Men hon som stod i receptionen viste inte hur man gjorde när man löste ut hojen, kom tebax i morgon :)

Så jag gick ner idag å skulle hämta ut den! Vi gick ner i garaget å hämta upp hojen!
Men när ja skulle lösa ut den såg receptionisten att den hade stått på polisen i över 3 månader å hade övergått i upphittarens ägo :mad:
Så jag fick hem igen, när jag kom hem så ringer dom från polisen å säger -Vi har pratat med Johnny "ägaren?" och han kan tänka sig sälja cykeln till dig!

Ja ringde snubben!

Så på måndag ska Killen lösa ut hojen, eftersom ÄGAREN måste lösa ut den! Sen ska jag köpa den för 400(varav 200 är avgift för Polisens jävla garageplats)

Jag ska alltså köpa min cykel av en kille som hittade den, eftersom någon annan stulit den å parkerat i ankdammen i Köping! Dessutom ska jag betala för att snutarna haft den i sitt garage, varför i helvete betalar man skatt? Är inte polesen statligt eller?

Vet inte om ja ska skratta eller gråta! Statliga myndigheter, statliga myndigheter... :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Du skulle gjort en Polisanmälan.. :7peta
Nåja, är det en bra hoj kanske du är nöjd..tänk om han velat behålla hojjen, då hade det varit SM i långnäsa för dig.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tvättstugejobb

Nu arbetas det för fullt med att fixa till tvättsugan, hivat ut diskbänk o torkskåp, torktumlare o lite hyllor/förvaring skall in..

Nåja, tråkigt jobb som måste göras(för att göra frugan glad), bättre nu än i sommar dock :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0190 (Medium).jpg
    IMG_0190 (Medium).jpg
    50.1 KB · Visningar: 51
  • IMG_0191 (Medium).jpg
    IMG_0191 (Medium).jpg
    21.3 KB · Visningar: 46
  • IMG_0198 (Medium).jpg
    IMG_0198 (Medium).jpg
    34.7 KB · Visningar: 50
  • IMG_0199 (Medium).jpg
    IMG_0199 (Medium).jpg
    22.7 KB · Visningar: 47
  • IMG_0200 (Medium).jpg
    IMG_0200 (Medium).jpg
    46.7 KB · Visningar: 45

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Bara att stå ut... du vet, han kan begära 10% av värdet i hittelön...

Lunkan skrev:
Jag var ner till polisen igår å kolla efter min stulna MountainBike, å tro på fan så hängde den där! Perfa tänkte jag! Men hon som stod i receptionen viste inte hur man gjorde när man löste ut hojen, kom tebax i morgon :)

Så jag gick ner idag å skulle hämta ut den! Vi gick ner i garaget å hämta upp hojen!
Men när ja skulle lösa ut den såg receptionisten att den hade stått på polisen i över 3 månader å hade övergått i upphittarens ägo :mad:
Så jag fick hem igen, när jag kom hem så ringer dom från polisen å säger -Vi har pratat med Johnny "ägaren?" och han kan tänka sig sälja cykeln till dig!

Ja ringde snubben!

Så på måndag ska Killen lösa ut hojen, eftersom ÄGAREN måste lösa ut den! Sen ska jag köpa den för 400(varav 200 är avgift för Polisens jävla garageplats)

Jag ska alltså köpa min cykel av en kille som hittade den, eftersom någon annan stulit den å parkerat i ankdammen i Köping! Dessutom ska jag betala för att snutarna haft den i sitt garage, varför i helvete betalar man skatt? Är inte polesen statligt eller?

Vet inte om ja ska skratta eller gråta! Statliga myndigheter, statliga myndigheter... :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
sporTlovEr skrev:
Nu arbetas det för fullt med att fixa till tvättsugan, hivat ut diskbänk o torkskåp, torktumlare o lite hyllor/förvaring skall in..

Nåja, tråkigt jobb som måste göras(för att göra frugan glad), bättre nu än i sommar dock :tummenupp

Fortsatt jobb i "stugan" nu skall det bara in lite hyllor och förvaringsskåp.
 

Bifogat

  • IMG_0203 (Medium).jpg
    IMG_0203 (Medium).jpg
    21.4 KB · Visningar: 51
  • IMG_0202 (Medium).jpg
    IMG_0202 (Medium).jpg
    22.6 KB · Visningar: 55
  • IMG_0201 (Medium).jpg
    IMG_0201 (Medium).jpg
    41.4 KB · Visningar: 58

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
sporTlovEr skrev:
Fortsatt jobb i "stugan" nu skall det bara in lite hyllor och förvaringsskåp.

Sluttampen kvar, allt heders åt frugan som är en hejare på att montera IKEA tjafs, jag gör aldrig sådant numer, skall nog lära upp henne på Rf:en....
 

Bifogat

  • IMG_0204 (Medium).jpg
    IMG_0204 (Medium).jpg
    53.8 KB · Visningar: 54
  • IMG_0205 (Medium).jpg
    IMG_0205 (Medium).jpg
    51.7 KB · Visningar: 55
  • IMG_0206 (Medium).jpg
    IMG_0206 (Medium).jpg
    30.4 KB · Visningar: 53

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Startade upp RF:en efter 3 månaders vintervila, inga probs allt, batteriet har suttit i, slängde bara en filt över henne.

Varmkörde, ohh, nu börjar man längta efter våren och bara vägar :)

Skall man hinna med alla oljebyten så passade jag på med första redan nu, lite komiskt med att det var nästan 500 mil exakt sedan förra bytet(plus minus ett par mil) Så det är kanske lagom till ett byte vid semestertider igen.

Nu är nästa arbete, nytt bakdäck, får se om man får tid att handla på sig nästa vecka!
 

Bifogat

  • Uppstartad.jpg
    Uppstartad.jpg
    69.2 KB · Visningar: 46
  • Instrument.jpg
    Instrument.jpg
    80.8 KB · Visningar: 61
  • gammal skitig.jpg
    gammal skitig.jpg
    52.1 KB · Visningar: 48
  • Ny fräsch.jpg
    Ny fräsch.jpg
    60.2 KB · Visningar: 54

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
idag har jag tillbringat 1h i garget å försökt få bort mit bakdäck igen men icke. :mad: axeln sitter så inuta helvete :4skrika så den får stå ett tag till tills man lugnat ner sig så man inte pajjar nått. bilder på min demolerad hjulaxel kommer så småningom
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
idag har jag tillbringat 1h i garget å försökt få bort mit bakdäck igen men icke. :mad: axeln sitter så inuta helvete :4skrika så den får stå ett tag till tills man lugnat ner sig så man inte pajjar nått. bilder på min demolerad hjulaxel kommer så småningom

Har den "brunnit" fast så jäkla mycket.? Skumt.. :va

Du får se till att fetta in ordentligt när du väl får bort prylarna när du återmonterar, hög friktion mycket värmeutveckling.
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Var till Trollhättan o hämtade en ny Ninja i Lördags :banana
En ZX9R-00 bilder kommer om jag får nån att ta kort på den, har ingen d-kamera:(
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Larre70 skrev:
Var till Trollhättan o hämtade en ny Ninja i Lördags :banana
En ZX9R-00 bilder kommer om jag får nån att ta kort på den, har ingen d-kamera:(
Kul, Grattis. Hur gick det med gamla hojen?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top