Jag var ner till polisen igår å kolla efter min stulna MountainBike, å tro på fan så hängde den där! Perfa tänkte jag! Men hon som stod i receptionen viste inte hur man gjorde när man löste ut hojen, kom tebax i morgon
Så jag gick ner idag å skulle hämta ut den! Vi gick ner i garaget å hämta upp hojen!
Men när ja skulle lösa ut den såg receptionisten att den hade stått på polisen i över 3 månader å hade övergått i upphittarens ägo
Så jag fick
GÅ hem igen, när jag kom hem så ringer dom från polisen å säger -Vi har pratat med Johnny "ägaren?" och han kan tänka sig sälja cykeln till dig!
Ja ringde snubben!
Så på måndag ska Killen lösa ut hojen, eftersom ÄGAREN måste lösa ut den! Sen ska jag köpa den för 400(varav 200 är avgift för Polisens jävla garageplats)
Jag ska alltså köpa min cykel av en kille som hittade den, eftersom någon annan stulit den å parkerat i ankdammen i Köping! Dessutom ska jag betala för att snutarna haft den i sitt garage, varför i helvete betalar man skatt? Är inte polesen statligt eller?
Vet inte om ja ska skratta eller gråta! Statliga myndigheter, statliga myndigheter...