Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
SimmPsi skrev:
Här kommer det kort kort kort kort :tungan Inte den bästa upplösningen men det ni får dras med :)

Ser riktigt najjs ut ju :yoparty Ta det lugnt med bakhjulsåkat ibörjan(för det KOMMER du göra, det gillade ju på lilltwinnen :tummenupp ) så den slipper få patina fort. :7peta
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
SimmPsi skrev:
Här kommer det kort kort kort kort :tungan Inte den bästa upplösningen men det ni får dras med :)

Yiiiiha! Nu vill vi se 2 mils bakhjulsåkningar i slutet av sommarn :D :tungan

Skämt å sido...Hoppas du anmält dig till några banåkningar så du får riktig nytta av hojen :tummenupp
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
FredR1k skrev:
Yiiiiha! Nu vill vi se 2 mils bakhjulsåkningar i slutet av sommarn :D :tungan

Skämt å sido...Hoppas du anmält dig till några banåkningar så du får riktig nytta av hojen :tummenupp

Ska väl inte vara omöjligt :hihi Jo jag har faktiskt tänkt prova lite bana i år, ser så sjukt kul ut enda jag är rädd för är att bli beronde :huvet Nu har jag även köpt ny hjälm, en AGV Stealth med silver visir, så 2 poserpoints där med. mkt dyr vecka....mkt dyr :död Fredrik du är ju nästintill kändis ju! Bild på dig på SMCs aktivitetskalender på omslaget :slicka
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Bättre en back i hallen än ett hack i ballen
Bättre en rövare i polen än en polare i röven
Passar som handen i handsken
Hellre en fågel i handen än 10 i skogen
.
.
.
.
.
Bättre ett hack i ballen än en polare med fågelinfluensan och passande gummihandskar i röven.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hatar snö.... :mad: :4skrika :huvet :zpy :tummenner :censored :6surkart :5sure :finger :död
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Pejo skrev:
Jag älskar snö - när den håller på att dra åt fanders, som nu. Sista helgen i mars brukar hojpremiären vara... inte långt kvar. :pannkyss

Ja det är något som är säkert trots allt, slutet av mars=vår!! Har satt på sommardäcken i mars så länge jag kan minnas,i minst 15 års tid!! Har alltid resonerat" kommer det snö så smälter det på någon dag" det har alltid stämt.

Var dock lite jobbigt 1995 då det kom stora snöflingor o var kallt, efter valborg!!
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
FredR1k skrev:
Frågesport:
Ett av dessa två skulle min farmor kalla ordspråk ett inte. Vilket? :fyllisar :fatta! :7peta :D

Den med polare i röven tror jag hon kallar ordspråk, det andra är väl bara nått man använder när man fickparkerar :3freak

Bättre en traktor som vänder i hallen, än en kiropraktor som bänder med ballen :D

Nu ska vi fara iväg till Kumla och titta på massa skräp dom har där. hoppas man finner något vettigt :) tack o hej!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var och hälsade på "Jocke i Köping" som finns med här på sporthoj och kollade på hans Uberfina Mille, oj oj oj..väcker ha-begär!! Han skulle lämna in tanken för klarlack(den var redan fin, men blir finare)fälgarna var nylackade, och ett nytt fint kåpglas satt på.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Då har man tillbringat helgen i skolbänken. Har gått en kurs i pedagogik och i hur man som instruktör får deltagare på en sporthojskurs att bli Säkrare-Tryggare-Skickligare, allt för att vi (FredR1k, R-sickan, Pejo och jag) skall kunna hjälpa er vid bankörningen på Gelleråsen.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
aRWe skrev:
Då har man tillbringat helgen i skolbänken. Har gått en kurs i pedagogik och i hur man som instruktör får deltagare på en sporthojskurs att bli Säkrare-Tryggare-Skickligare, allt för att vi (FredR1k, R-sickan, Pejo och jag) skall kunna hjälpa er vid bankörningen på Gelleråsen.

Ja, kursen var ju två dar... men det lär ju ta en stund innan allt "faller på plats"... Just såhär efteråt känns det mest --> :3freak
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har idag hämtat mitt bakhjul och fått det på plats!
 

Bifogat

  • Klart (Medium).jpg
    Klart (Medium).jpg
    80.4 KB · Visningar: 77

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
Då har man tillbringat helgen i skolbänken. Har gått en kurs i pedagogik och i hur man som instruktör får deltagare på en sporthojskurs att bli Säkrare-Tryggare-Skickligare, allt för att vi (FredR1k, R-sickan, Pejo och jag) skall kunna hjälpa er vid bankörningen på Gelleråsen.

Läran om läran att lära lärare lära...

Inget lätt ämne, en sak att förstå själv, men att få en gäng "nötter" att förstå :tungan

Är jättebra om vi är en klubb som som jobbat aktivt med säkerheten, samt att vi anses seriösare!! De som vill hålla på med "fredagsbus" är upp till dem, personligen tycker jag det är lite "töntigt" att impa på stan, kom och impa på en bana istället, om ni törs.. :7peta :7peta ?, Jag skall insupa alla tips och råd, det tar flera år att bli en riktigt duktig mc-förare, då är bra råd och tips och kunskapar från andra en lätt börda att bära :tummenupp
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
sporTlovEr skrev:
Läran om läran att lära lärare lära...

Inget lätt ämne, en sak att förstå själv, men att få en gäng "nötter" att förstå :tungan

Är jättebra om vi är en klubb som som jobbat aktivt med säkerheten, samt att vi anses seriösare!! De som vill hålla på med "fredagsbus" är upp till dem, personligen tycker jag det är lite "töntigt" att impa på stan, kom och impa på en bana istället, om ni törs.. :7peta :7peta ?, Jag skall insupa alla tips och råd, det tar flera år att bli en riktigt duktig mc-förare, då är bra råd och tips och kunskapar från andra en lätt börda att bära :tummenupp
Kommer från buskungen själv. :rofl
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top